Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelleh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
Mijn vraag:

Ik ga een nieuwe iPhone kopen aangezien mijn iPhone 5S (16GB) kapot is gegaan afgelopen weekend. Ik heb me zoveel mogelijk ingelezen maar heb toch moeite om te kiezen tussen de iPhone 6s of iPhone 7 (32GB).

Mijn vraag gaat dan ook vooral uit naar gebruikers van de iPhone 6s en 7:
De iPhone 6s is goedkoper en is al een hele mooie upgrade vanaf de 5S voor een gebruiker die vooral de browser, email, twitter, spotify etc gebruikt (geen zware games dus). Daarnaast heeft deze de headphone jack.
Echter, de iPhone 7 is nieuwer en zal dus langer ondersteund worden, is nog eens een boel sneller dan de 6S, en scheelt uiteindelijk 'slechts' 100 euro met de 6s. Er wordt een headphone converter meegeleverd, dus ik hoef niet per se nieuwe headphones te halen.
Daarnaast lees ik dat de iPhone 6s veel klachten van uitval heeft, en zover ik kon uitvinden is daar geen duidelijke oorzaak van. Ik begrijp daarom dat er best kans is dat de nieuwe iPhone 6s die ik zou kopen ook die kwaal zou hebben.

Ik vind hierdoor de keuze erg lastig. Is de iPhone de extra 100 euro waard, ook al ben ik geen zware gebruiker? Of misschien omdat deze langer ondersteund gaat worden?
iPhone 7 gebruikers: wat merk je van de quad core? Ben je echt zo snel gewend aan de headphone-converter als ik denk of juist helemaal niet?
Wat is de kans dat een nieuwe iPhone 6s last van uitval heeft?

Ik ben benieuwd naar jouw mening. Alvast heel erg bedankt!

(Relevante software en hardware die ik gebruik: ik draai vooral lichte apps als twitter, spotify, tumblr, whatsapp, browser, mail, waze, nu.nl. Mijn 16GB gaf heel soms aan dat er geen storage meer was, met name in tumblr. Ik ga er vanuit dat met 32GB wel op te lossen.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: zie hierboven)

Beste antwoord (via Michelleh op 11-02-2017 21:11)

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Michelleh schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:44:
Mijn vraag:

Ik ga een nieuwe iPhone kopen aangezien mijn iPhone 5S (16GB) kapot is gegaan afgelopen weekend. Ik heb me zoveel mogelijk ingelezen maar heb toch moeite om te kiezen tussen de iPhone 6s of iPhone 7 (32GB).

De iPhone 6s is goedkoper en is al een hele mooie upgrade vanaf de 5S voor een gebruiker die vooral de browser, email, twitter, spotify etc gebruikt (geen zware games dus). Daarnaast heeft deze de headphone jack.
Echter, de iPhone 7 is nieuwer en zal dus langer ondersteund worden, is nog eens een boel sneller dan de 6S, en scheelt uiteindelijk 'slechts' 100 euro met de 6s. Er wordt een headphone converter meegeleverd, dus ik hoef niet per se nieuwe headphones te halen.
Daarnaast lees ik dat de iPhone 6s veel klachten van uitval heeft, en zover ik kon uitvinden is daar geen duidelijke oorzaak van. Ik begrijp daarom dat er best kans is dat de nieuwe iPhone 6s die ik zou kopen ook die kwaal zou hebben.

Ik vind hierdoor de keuze erg lastig. Is de iPhone de extra 100 euro waard, ook al ben ik geen zware gebruiker? Of misschien omdat deze langer ondersteund gaat worden?
iPhone 7 gebruikers: wat merk je van de quad core? Ben je echt zo snel gewend aan de headphone-converter als ik denk of juist helemaal niet?

(Relevante software en hardware die ik gebruik: ik draai vooral lichte apps als twitter, spotify, tumblr, whatsapp, browser, mail, waze, nu.nl. Mijn 16GB gaf heel soms aan dat er geen storage meer was, met name in tumblr. Ik ga er vanuit dat met 32GB wel op te lossen.
ben geen iphone gebruiker, maar het is handig om de niewste iphone te gebruiken. zo heb je langere update's en telefoons worden slomer naar een aantal jaar en dat heb ik ook vaak gehoord over een iphone. persoonlijk zou ik zeggen de iphone 7 maar wil je er niet lang mee doen ( denk hierbij aan 2 a 3 jaar) dan kun je misschien nog kiezen voor de 6s.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshiy34
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-02-2024
Als je alleen lichte apps gebruikt dan is de Iphone 6s beter voor jou.
Ik heb een iphone 7 en dat snelheidsverschil merk je alleen echt in games.
De enige reden dat je een Iphone 7 misschien zou willen is omdat ie waterdicht is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
Michelleh schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:44:
Mijn vraag:

ben geen iphone gebruiker, maar het is handig om de niewste iphone te gebruiken. zo heb je langere update's en telefoons worden slomer naar een aantal jaar en dat heb ik ook vaak gehoord over een iphone. persoonlijk zou ik zeggen de iphone 7 maar wil je er niet lang mee doen ( denk hierbij aan 2 a 3 jaar) dan kun je misschien nog kiezen voor de 6s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:10
Speelt restwaarde nog een rol? weet niet hoe lang je met de volgende aankoop wilt doen en of je een idee hebt wat je met dat toestel gaat doen als je weer de volgende neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:02
De 6S heeft standaard 16 GB (en de volgende stap is 64 GB), de 7 is standaard 32gb. Lijkt me dat je aangezien je nu aangeeft aan de krappe kant te zitten met ruimte je je argument al hebt voor de 7 te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michelleh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-01-2024
jaspov schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:10:
Speelt restwaarde nog een rol? weet niet hoe lang je met de volgende aankoop wilt doen en of je een idee hebt wat je met dat toestel gaat doen als je weer de volgende neemt?
Ik werk niet heel erg planmatig wat dit betreft. Ik heb de 5S nu 2 jaar en begon net te denken om een keer te gaan upgraden, maar als hij niet kapot was gegaan had ik waarschijnlijk nog min een half jaar gewacht. Ik vond de 5S namelijk wat traag worden, zeker met de laatste update. Ik wil met mijn nieuwe telefoon in principe min 3 jaar doen inderdaad.
swhnld schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:16:
De 6S heeft standaard 16 GB (en de volgende stap is 64 GB), de 7 is standaard 32gb. Lijkt me dat je aangezien je nu aangeeft aan de krappe kant te zitten met ruimte je je argument al hebt voor de 7 te kiezen.
Ik zie op de prijsvergelijk de iPhone 6S ook in een 32GB uitvoering te koop, o.a. bij bol.com.

Bedankt voor jullie input, heel fijn al! Ik hoor waarschijnlijk eind deze week meer van mijn verzekering, dus ik ben van plan dit weekend een nieuwe aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:16:
Bij de introductie van de iPhone 7 werd de iPhone 6S geüpgrade van 16GB naar 32GB.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1