Welke poort gebruikt MSN Messenger? Daar ben ik wel benieuwd naar. Die kan ik blocken als mijn zus gaat MSNen wat altijd een uur uitloopt!
Hmm moet ik vanavond ff thuis nakijken.Op dinsdag 03 juli 2001 08:13 schreef GSMboy het volgende:
Welke poort gebruikt MSN Messenger? Daar ben ik wel benieuwd naar. Die kan ik blocken als mijn zus gaat MSNen wat altijd een uur uitloopt!
Heb hier geen MSN.
Verwijderd
TCP 1863 voor instant mesg. en nog wat andere voor spraak en data transfer, staat ook in de help en zijn al topics over geweest.
Verwijderd
Ik ken het probleem min of meer. Ik wil gewoon geen msn whatsoever op mijn computer maar m'n zusje wil wel MSN messenger... pech gehad! M'n http proxy blokt heel msn.net en hotmail.com, werkt nog niet foutloos (internetexplorer probeert als dat niet werkt om de een of andere vage reden op eigen houtje direct te verbindenOp dinsdag 03 juli 2001 08:13 schreef GSMboy het volgende:
Die kan ik blocken als mijn zus gaat MSNen wat altijd een uur uitloopt!
1863 voor de normale connectie.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Zou je ff een NS lookup moeten doen alles wat bij MSN en Hotmail terecht komt is waarschijnlijk spyware van Bill of MSN Messenger op poort 1863Op dinsdag 03 juli 2001 12:58 schreef GSMboy het volgende:
Via nedstat -n zie ik wel een aantal ipadresjes. Maar welke poort is nou van de MSN?
MSN Messenger Service
Filetransfer:
Om filetransfer dus vanachter een netwerk te kunnen gebruiken moet minumaal poort 6891 beshikbaar zijn, daarmee kan 1 bestand tegelijk verzonden/ontvangen worden. Wil je meerdere (maximaal 10) bestanden tegelijk kunnen verzenden/ontvangen moet portrange 6891 t/m 6900 beschikbaar zijn.
Internet-telefonie:
De meeste verbindingen lopen via poort 6901. Bij communicatie tussen een computer en een telefoon (Net2Phone) word een waarde tussen 7801 en 7825 gebruikt. De Net2Phone-service verzendt en ontvangt de UDP-pakketten via poorten 6801, 6901 en de poorten van 2001 tot 2120.
Ga eens ff lekker bij GoT zoeken...., je bent pas de zoveelste die het vraagt...
Verwijderd
1863 dus, had je zelf ook kunnen uitzoeken
6891-6900 zijn de (inkomende) poorten die je moet openstellen / mappen als je files wilt ontvangen, maar voor jou gaat het dus om 1863.
6891-6900 zijn de (inkomende) poorten die je moet openstellen / mappen als je files wilt ontvangen, maar voor jou gaat het dus om 1863.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()