Toon posts:

Een all-in-one website: community, shop, blog, nieuws..?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een all in one website te maken. Mijn voorkeur gaat daarbij uit naar wordpress.

Ik wil graag een uitgebreid platform gaan maken waar mensen blogs kunnen lezen (geschreven door beheerders van de website), maar waar ook een nieuws feed aanwezig is van gepubliceerd materiaal van interessante websites, waarbij de beheerders dus zelf bepalen welke websites dit zijn. Daarnaast wil ik een soort markt maken waar gebruikers hun foto's (albums) op kunnen plaatsen waarna deze te bestellen zijn. De gene die de foto's geüpload heeft kan geheel zelf de prijs bepalen etc. Ook wil ik graag een gedeelte kunnen creëren waar bloggers en vloggers hun eigen materiaal kunnen posten maar dit dan ook zelf kunnen beheren. Anderen kunnen wel reageren maar de 'topics' dus niet bewerken of in dat gedeelte nieuwe topics aanmaken. Ook wil ik graag onderscheid maken in gebruikers, niet geregistreerde gebruikers, geregistreerde gebruikers & betalende gebruikers. Uiteraard verschilt de content wat ze precies te zien krijgen per gebruiker.

Het klinkt heel ingewikkeld zo, kan het verder toelichten en zou er het liefst met een webdesigner / ict'er wat uitgebreider over willen kletsen over wat eventuele mogelijkheden zijn. Ben zelf best handig met het bouwen van websites maar voor wat ik nu wil heb je toch wel enige vakkennis nodig denk ik om in elk geval een opzet te kunnen bouwen.

Iemand die mij hiermee kan helpen? Of als je iemand weet die ik met deze vraag zou kunnen contacten hoor ik het ook heel graag.

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-10 23:13
Is het niet handiger een template te kopen van bv Joomla of WordPress, die al multiplatform is, die grotendeels al aansluit bij jouw wensen, en die te veranderen en uit te breiden?
Een ander groot voordeel van een goede betaalde template is dat je support (evt betaald en levenslang)krijgt wbt onveiligheden e.d. en dit bijgehouden wordt zodat je dat niet zelf hoeft te doen.

[ Voor 37% gewijzigd door Teijgetje op 07-02-2017 18:38 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat zeker als optie, momenteel heb ik al 2 templates voor wordpress gekocht (themeforest). Bevalt goed. Maar ik vind het lastig om een dergelijke theme uit te kiezen die aan mijn wensen voldoet. Juist omdat ik nu zo'n uitgebreid platform wil maken wil ik goed helder krijgen wat er mogelijk is, wat de opties zijn zeg maar. Ook omdat verschillende dingen met elkaar moeten gaan samenwerken e.d.

Mijn voorkeur gaat uit naar wordpress, dit omdat ik hier meer ervaring mee heb. In het verleden (10 a 15 jaar terug inmiddels) heb ik mezelf wel HTML aangeleerd (was vlak voor PHP en CSS kwam), ik schreef complete websites zelfstandig. Inmiddels is er al weer zoveel veranderd maar ik zit er niet meer zo in als destijds (door tijd gebrek, studie, mee moeten stoppen) en met zo iets uitgebreids is het denk ik wellicht verstandig om hier met iemand over te babbelen die er beter in zit en op de hoogte is van de mogelijkheden tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 14:44
Zo te horen wil je een eigen platform opzetten, dat lijkt mij een slecht idee met Wordpress. Ookal krijg je alle functionaliteiten in de basis geïmplementeerd doormiddel van plugins, het fine tunen om een platform tot in de nopjes te krijgen zoals je wilt zal hiermee gewoon niet lukken. Daarnaast hebben Wordpress plugins ook nog wel eens de reputatie om na een jaar support te verliezen of helemaal niet meer te werken. Als je een geheel hebt opgezet dat van elkaar afhankelijk is, is dat zeer onwenselijk. Ik denk toch echt dat een maatwerk oplossing hier de beste weg is, kost wel wat maar dan krijg je ook precies wat je wilt. Je kunt hierbij wel gebruik maken van frameworks zoals Laravel en Angular om het proces iets te versnellen. Mocht je echt perse een CMS willen gebruiken dan raad ik Drupal aan. Drupal is in tegenstelling tot Wordpress modulair, het voordeel van modules ten opzichte van plugins is dat modules samen kunnen werken en vaak kleinere functionaliteiten toevoegen. Dat zou hoogst waarschijnlijk een beter resultaat opleveren als je een platform wilt bouwen met zoveel specifieke wensen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Bezoekers trekken wordt uiteindelijk je grootste uitdaging.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:30:
Zo te horen wil je een eigen platform opzetten, dat lijkt mij een slecht idee met Wordpress. Ookal krijg je alle functionaliteiten in de basis geïmplementeerd doormiddel van plugins, het fine tunen om een platform tot in de nopjes te krijgen zoals je wilt zal hiermee gewoon niet lukken. Daarnaast hebben Wordpress plugins ook nog wel eens de reputatie om na een jaar support te verliezen of helemaal niet meer te werken. Als je een geheel hebt opgezet dat van elkaar afhankelijk is, is dat zeer onwenselijk. Ik denk toch echt dat een maatwerk oplossing hier de beste weg is, kost wel wat maar dan krijg je ook precies wat je wilt. Je kunt hierbij wel gebruik maken van frameworks zoals Laravel en Angular om het proces iets te versnellen. Mocht je echt perse een CMS willen gebruiken dan raad ik Drupal aan. Drupal is in tegenstelling tot Wordpress modulair, het voordeel van modules ten opzichte van plugins is dat modules samen kunnen werken en vaak kleinere functionaliteiten toevoegen. Dat zou hoogst waarschijnlijk een beter resultaat opleveren als je een platform wilt bouwen met zoveel specifieke wensen.
Bedankt voor je antwoord! Je tipt hier wel een aantal zeer goede punten aan om verder in te zoeken / over na te denken. Drupal ben ik nog niet bekend mee, dat is vergelijkbaar als wordpress dus? Het komt er inderdaad op neer dat het een soort platform word, in wordpress kom ik nu veel echt community's tegen die soort gelijke mogelijkheden hebben als wat ik wil. Maar dan moet ik nog heel creatief zijn met de verschillende plugins. Als je nog goede tips hebt waar ik eens naar moeten kijken hoor ik dat graag!

MrJayMan: dat is altijd een uitdaging toch? Het is maar afwachten hoe het gaat lopen uiteindelijk! Maar de doelgroep waar ik mij op richt heeft nog geen beschikking over zo'n platform, ik ben dan uniek in de mogelijkheden en content die ik aan bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 09-10 14:44
Wat eventueel ook nog een mogelijkheid zou zijn, mocht je bepaalde functionaliteiten missen in een plugin, is om deze functionaliteiten dan zelf in te bouwen. De plugin wordt tenslotte ergens in een wp- folder geplaatst, je kunt deze zelf aanpassen. Uiteraard is dit wel heel irritant met updates, omdat je nooit weet of er dingen bij zitten die jouw custom code kunnen breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:30:
Zo te horen wil je een eigen platform opzetten, dat lijkt mij een slecht idee met Wordpress. Ookal krijg je alle functionaliteiten in de basis geïmplementeerd doormiddel van plugins, het fine tunen om een platform tot in de nopjes te krijgen zoals je wilt zal hiermee gewoon niet lukken.

...

Drupal is in tegenstelling tot Wordpress modulair, het voordeel van modules ten opzichte van plugins is dat modules samen kunnen werken en vaak kleinere functionaliteiten toevoegen.
Je kunt met WordPress prima een (grootschalig) platform opzetten. Echter is het zeker aan te bevelen om een (zeer) ervaren developer een plugin op maat te maken. Als je allerlei plugins zelf van het internet plukt, dan wordt het inderdaad een groot soep plaatje.

WordPress plugins kunnen, net als Drupal, met elkaar praten. Echter doen bijna alle plugins op wordpress.org dat niet :*)

Ik denk dat we bij de basis moeten beginnen. Hoe heb jij exact jouw platform voor ogen? Draait dit op slechts één domein zoals www.domeinnaam.ext of komen hier ook subdomeinen bij kijken zoals sub1.domeinnaam.ext en sub2.domeinnaam.ext?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Lees een hoop theoretische antwoorden. :P Terwijl het antwoord simpel is: https://premium.wpmudev.org ... daar zit alles in wat je nodig hebt. Drupal komt daar bij lange na niet in de buurt.

[ Voor 14% gewijzigd door Rhy op 09-02-2017 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Hiroj: ik wil graag 1 domeinnaam. Althans, zo dat de leden gewoon naar 1 en hetzelfde domeinnaam gaan en dan inloggen en verder komen. Voor mezelf heb ik er geen problemen mee als verschillende delen onder verschillende subdomeinen vallen. Misschien makkelijker om zo het betaalde en niet-betaalde deel te scheiden. Ook qua content en toegankelijkheid.

@ Rhy: ik ga er even naar kijken, dan blijf je dus bij wordpress maar wat is precies de toegevoegde waarde van WPMU DEV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:34

Zeror

Ik Henk 'm!

Pak een van die twee gekochte thema's die je het beste vind aansluiten bij jouw wensen. Bouw vervolgens een Child theme. Dit thema, welke dan de gekochte thema als basis gebruikt, kan je vervolgens verder helemaal uitbreiden (of uitkleden) naar wens. Ik denk dat je dit nodig hebt. Natuurlijk is kennis van html/css/php etc.. wel een vereiste om dit goed te kunnen doen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:22:

Ik wil graag een uitgebreid platform gaan maken waar mensen blogs kunnen lezen (geschreven door beheerders van de website)
die beheerder ben jijzelf neem ik aan?

Heb je dan al enige teksten en content verzameld (als je beelden gebruikt, heb je de rechten daarop?)
heb je een bepaald concept welk thema je wilt aanbieden en bv wat voor doelgroep je zou willen aantrekken, heb je ook een beetje een idee hoe je dat publiek zou kunnen bereiken? (vanzelf komen mensen meestal niet zomaar naar een website toe)

Als je dat soort dingen eenmaal hebt, zou ik pas gaan kijken naar welke technische oplossing het beste zou voldoen... Vaak heeft het dan ook zin te kiezen nar een oplossing die je op termijn kunt uitbouwen, als het blijkt dat je website een succes is (of als dat succes uitblijft, is het niet zo heel veel tijd die je dan verliest)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden! :)

RM-rf: Ik zal 1 van de beheerders zijn maar een goede bekende van mij gaat er bv. ook aan mee werken, maar dat zal voornamelijk gaan om het verzorgen van artikelen. Wellicht dat in de toekomst het team verder uitgebreid gaat worden. Tot nog toe is het gewoon hobbymatig, en ben ik de gene die de verantwoordelijkheid neemt voor de website en zal de website ook volledig in mijn beheer / eigendom zijn. Het concept heb ik al helemaal uitgeschreven, evenals dat we bezig zijn met de content die erop moet komen, ook heb ik onderzoek gedaan naar de doelgroep en wat andere websites in dezelfde branche aanbieden. Zo ben ik er ook achter gekomen dat ik een uniek concept heb. Ook hoe deze mensen te bereiken, heb verschillende opties om reclame te maken. Wat betreft beeldmateriaal heb goede ervaring met een illustrator als ik haar opdrachten geef dan maakt ze illustraties volledig naar mijn wens waar ik alle rechten over heb. Daarnaast fotografeer ik zelf en kan op die manier ook gemakkelijk aan (goede kwaliteit) foto's komen waar ik zelf de rechten over heb. Plus je hebt natuurlijk nog stockfotografie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 15:00:

@ Rhy: ik ga er even naar kijken, dan blijf je dus bij wordpress maar wat is precies de toegevoegde waarde van WPMU DEV?
WPMU DEV is gewoon een commercieel alternatief voor Themeforest;

De laatste werkt vooral met themes, based on Visual Composer, de eerste met Upfront - beide zijn klote als je geeft om kwaliteitscode / SEO / speed-performance / W3c guidelines / clean DOM manipulating, etc...

Beter blijf je ver weg van die builders, is mijn advies :)

Pak een kaal thema, Bootstrap | Foundation (Zurb) minimal - en bouw een site / shop / forum... dat is development :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:01:
Plus je hebt natuurlijk nog stockfotografie.
Of iets als https://unsplash.it/1600/960?random
Pagina: 1