Vraag

• PapoNL
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 31-01 21:52
Mijn vraag;
Ik ben op zoek naar Stock android of Nearly stock android phones.
Op internet heb ik al verschillende zoek opdrachten uitgevoerd maar kwam daar niet echt mee uit.
Ik hoop hier met behulp van andere tweakers met diverse ervaring daar verder mee te komen.

Relevante software en hardware die ik gebruik;
Nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
General Mobile.... 8)7 (getest)
Google Nexus (mogelijke optie)
Google Pixel (mogelijke optie)

Android One is ook wel bekend bij mij maar heb daar ook verschillende zoekopdrachten op gedaan en kom dan niet verder dan een General Mobile of Motorola.

Wat belangrijk is:
Dat de toestellen direct met Google of in korte tijd daarna een update krijgen wanneer er een beveiligingsupdate of andere update is. Het is namelijk voor zakelijk gebruik en niet privé.
En het moet standaard van zichzelf Stock of Nearly stock zijn. Het is niet de bedoel zelf een rom er op te zetten.

Budget:
nvt

[ Voor 26% gewijzigd door PapoNL op 08-02-2017 10:41 . Reden: Opmerking Mod ]

Beste antwoord (via PapoNL op 27-10-2017 12:20)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Als je echt alleen maar stock wilt zijn de Nexus, Pixel en Android One toestellen de enige optie eigenlijk, aangezien die als enige direct updates krijgen vanuit Google.

Wil je wel een bijna stock ervaring en snelle updates dan is de bovengenoemde OnePlus 3T ook nog een optie. Deze ontvangt niet meteen de beveiligingsupdates, maar is daar wel een van de snelste in. Zo had die in december al Android 7.1. Terwijl Sony, HTC en Samsung momenteel nog steeds bezig zijn met uitrollen.

De schil die Motorola op zijn toestellen heeft is ook nagenoeg stock, maar de updates daarvan vallen weer erg tegen.

Mocht je zelf aan de slag willen gaan met Custom ROM's dan zijn er ineens veel meer toestellen die je kan nemen. CyanogenMod (nu LineageOS) heeft zo genoemde Nightlies, waarmee je elke nacht updates krijgt en implementeren de beveiligingspatches ook nagenoeg meteen.

Alle reacties

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar MAA.

Wil je nog wel even je budget en verdere wensen en eisen toevoegen? Dan kunnen we je het beste helpen.

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
Volgens mij zijn de Google telefoons de enige die snel de updates krijgen. OnePlus heeft ook nearly stock maar die staan niet echt bekend om hun snelle updates.

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:07
Als je bereid bent stock roms te draaien zijn er meer mogelijkheden.
Anders kom je uit op de genoemde 3 lijkt mij.

Alle andere fabrikanten willen toch altijd hun skin aanpassen, ook al is dat nearly stock. Dan moet je al snel een paar maanden tot een jaar wachten voordat je de volgende update krijgt. Of bij budget toestellen komt die update er helemaal niet

Acties:
  • Beste antwoord

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Als je echt alleen maar stock wilt zijn de Nexus, Pixel en Android One toestellen de enige optie eigenlijk, aangezien die als enige direct updates krijgen vanuit Google.

Wil je wel een bijna stock ervaring en snelle updates dan is de bovengenoemde OnePlus 3T ook nog een optie. Deze ontvangt niet meteen de beveiligingsupdates, maar is daar wel een van de snelste in. Zo had die in december al Android 7.1. Terwijl Sony, HTC en Samsung momenteel nog steeds bezig zijn met uitrollen.

De schil die Motorola op zijn toestellen heeft is ook nagenoeg stock, maar de updates daarvan vallen weer erg tegen.

Mocht je zelf aan de slag willen gaan met Custom ROM's dan zijn er ineens veel meer toestellen die je kan nemen. CyanogenMod (nu LineageOS) heeft zo genoemde Nightlies, waarmee je elke nacht updates krijgt en implementeren de beveiligingspatches ook nagenoeg meteen.

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
BQ A4.5 (*knip*. Het is niet toegestaan om je eigen advertentie te gaan promoten.) krijgt de beveiligingsupdates altijd snel want die is ook onderdeel van Android One.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 10-02-2017 09:52 ]

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-11 12:32
Zakelijk worden vaak Samsungs gebruikt. Niet eens dichtbij stock maar wel vaak beveiligd met Knox. Voor de zakelijke gebruiker is zoiets vaak ook goed.

• PapoNL
Gadgeteer schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:08:
Zakelijk worden vaak Samsungs gebruikt. Niet eens dichtbij stock maar wel vaak beveiligd met Knox. Voor de zakelijke gebruiker is zoiets vaak ook goed.
Samsung staat hier helaas buiten ook vanwege dat ze een schil hebben... knox ben ik ook niet over te spreken..

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-11 20:54
Ga gewoon voor de nexus devices of pixel dan weet je zeker dat je een van de eerste ben. De rest loop altijd achter omdat die pas gaan beginnen als google de patch al klaar heeft.

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50
Ben zelf erg ingenomen met de General Mobile 4G. Voor 170 euri stock/android one, updates van Google zelf en meteen gepushed en verrassend vlot voor dat geld. Is mijn backup, daily is een iPhone ;)

De Nexus 5 is mijn all-time favo toestel, wat een heerlijk ding. Enige nadeel was de accuduur, maar dat viel weg tegen de voordelen. De 5X is een goeie tweede.

[ Voor 29% gewijzigd door Doane op 10-02-2017 09:58 ]

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

• shailinb
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 04-09 13:47
Motorola/lenovo

• rens-br
  • Nu online

rens-br

@shailinb hoe goed bedoeld ook, ik verwacht dat de TS na 8 maanden wel een telefoon heeft gevonden. Het kicken van topics is dan ook niet toegestaan.

• PapoNL
Ik vind het wel top omdat er in de tussen tijd wel weer veranderingen zijn geweest.
Maar volgens de regels snap ik het ook wel.
Maar dan zou er eerder dus nieuwe topic moeten gemaakt worden?

Ik zal ook even het beste antwoord selecteren

iig iedereen bedankt voor de reacties!
Pagina: 1