Word/pdf pictogram in Outlook bericht

Pagina: 1
Acties:

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 18:42
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een e-mail ontvangen van iemand met daarin kleine word/pdf icoontjes ter verduidelijking dat er in het mailbericht gebruikt wordt gemaakt van links naar word/pdf documenten. Mijn vraag is: hoe kun je deze icoontjes toevoegen?

Vervolg vraag is dan of het mogelijk is om de word/pfd icoontjes zo te linken dat ze direct juiste attachment openen.

Dank!

MvG

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Terugvraag,

Wat heb je hier zelf al over gevonden? Als je er na eigen onderzoek nog niet achter bent, dan zijn we bereid even mee te denken ;)

I reject your reality and substitute my own

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11 16:38

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Outlook is clientsoftware, en geen Windows (client) OS.

Ik verplaats het topic dan ook even naar: Client Software Algemeen :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-11 10:25
Dat is vrij eenvoudig... plaatje/icoon invoegen, dan met de rechtermuisknop op het plaatje klikken -> hyperlink... en daar vervolgens het adres naar het bestand invullen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En kijk naar de (html- of andere) code van de mails die er al zijn. Schrijf die code zelf.

Houd er natuurlijk rekening mee dat veel ontvangers het NIET zo zullen zien, omdat andere clients worden gebruikt, vanwege beveiliging opmaak is uitgeschakeld, etc etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Utke56
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 01-08 18:42
Dank voor alle reacties. Ik had verwacht dat dit een standaardfunctie was in outlook, helaas is het dus alleen mogelijk door het invoegen van het plaatje/icoontje als plaatje. Een van mijn andere vragen was is of het mogelijk is om the (hyper)linken naar een document in de attachtments (en dus niet naar een specifiek adres).

PS dank voor het verplaatsen.

Groet,

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat is de juidige code o.b.v. je voorbeeld? Bekijk ook wat andere voorbeelden.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-11 10:25
Utke56 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:13:
Een van mijn andere vragen was is of het mogelijk is om the (hyper)linken naar een document in de attachtments (en dus niet naar een specifiek adres).

Groet,
Dat kan ook dmv object invoegen en dan 'als pictogram weergeven' te selecteren, maar dan moet je de email editor als 'rich text' instellen, in de Nederlandse versie wordt dit 'tekst met opmaak' genoemd. Het nadeel daarvan is dat dit niet altijd door de ontvanger wordt ondersteund...

- Om dit te doen stel je de te verzenden email dus eerst in als 'tekst met opmaak', dat kan je doen onder het tabblad 'tekst opmaken'.
- Daarna ga je naar het tabblad 'invoegen' en selecteer je 'object' en ga je in het venster wat opent naar het tabblad 'bestand gebruiken'
- Bij dat tabblad zet je het vinkje bij 'als pictogram weergeven' aan (eventueel kies je voor een ander pictogram)
- Dan klik je op 'bladeren' en selecteer je vervolgens het bestand wat je wil toevoegen

Het bestand wat je dan toevoegd verschijnt dan niet als een normale bijlage in het bestand, maar zit 'embedded' in de tekst, het wordt dus wel meegestuurd maar kan alleen geopend worden door op het pictogram te klikken.

[ Voor 9% gewijzigd door MicGlou op 08-02-2017 20:04 ]

Pagina: 1