Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het uitwerken van een business plan voor een bedrijfje.

Nu wil ik dit naast mijn werk gaan doen. (werk 4 dagen).
Qua planning is dat het project een jaar of 1-2 gaat duren voor dat er een beta versie is..

Het bedrijf zal dus 1 a 2 jaar geen winst / omzet hebben (alleen beperkt verlies draaien)

Voor WBSO zal het project wel in aanmerking komen. De 500 euro per jaar zal ook geen probleem zijn.
Nu Is de vraag is het mogelijk om de wbso subsidie te verrekenen met mijn loonbelasting voor mijn reguliere werk ? Zodat ik aan al die uren de eerste 2 jaar als nog iets overhoud ? :9~

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 15:01
Volgens mij moet je kunnen aantonen waar je de wbso subsidie aan hebt gespendeerd dus dat betekent je eigenbedrijf en eventuele ontwikkel uren die je hierin maakt. Alleen moet je ook iets opleveren. Anders is het niet "tastbaar"

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja dat kan: http://www.rvo.nl/subsidi...l-voordeel-en-verrekening

Verkijk je niet op de regels van WBSO, het is niet zo makkelijk als het lijkt :>

[ Voor 31% gewijzigd door arjants op 07-02-2017 19:59 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:55
Als antwoord op je vraag:
Nu Is de vraag is het mogelijk om de wbso subsidie te verrekenen met mijn loonbelasting voor mijn reguliere werk ?

JA, dat kan. De totale post loonbelasting wordt aangesproken waarop de afdrachtsvermindering wordt toegepast.

De 500 uur per jaar (geen euro) geldt voor zelfstandigen (bijv. eenmanszaak). Voor BV's is geen minimum aantal uur per jaar. Al zou ik met de benodigde inspanningen (schrijven aanvraag (ong. 1 A4), uren administreren en mededelingen (incl. verrekening voordeel) wel op minimaal 250 uur gaan zitten (10 uur per week gemiddeld).

Ik dien zelf voor programmatuurprojecten WBSO in, dus stuur maar PM als je meer info wilt hebben als je de aanvraag zelf gaat schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Er zijn bedrijven die het voor 5 a 15% van je belastingvoordeel GROTENDEELS uitzoeken en afhandelen. (je moet wel zelf/een_ander je IB aangifte laten doen).
No cure, no pay. Dat was hoe wij het lieten regelen (softwaredevelopment)

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 09-02-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ik zou zelf voor een tussen partij kiezen die dit regelt voor je de regels zijn erg strak en lastig te doorgronden. Ik zou het zelf met mijn ervaring er mee nooit zelf willen aanpakken wat een draak om dat te regelen zelf met de hulp van een club die dit regelde voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinusa4
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:55
Klopt, ongeveer 70-80% van de WBSO aanvragen wordt door tussenpersonen ingediend. Al kom ik met de rekensom (indien BV) 250 uur x 29 euro x 32% = 2.320 euro (nettovoordeel) x 15% voor intermediair = 350 euro niet echt lekker uit bij zo " kleine" aanvraag. Gemiddeld adviesbureau rekent wel met 150euro per uur voor een adviseur en loopt met No cure No pay ook nog eens het risico bij de aanvraag. Vooral voor middel/grote bedrijven kan deze mogelijkheid (5-15%) denk ik alleen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 20:02
Ik heb zelf mijn WBSO aanvragen geschreven, en dat was echt veel gemakkelijker dan al die adviesbureau's het willen doen lijken. Misschien 4 uur aan gespendeerd de eerste keer, en daarna ~2 uur per aanvraag. Werd wel gebeld door iemand van de RVO na mijn eerste aanvraag, even 10 minuten mee gepraat, en dat was het.
Pagina: 1