Na mijn eerste neefje te hebben geholpen met zijn eerste game PC, is nu neefje nummer 2 aan de beurt. We zijn enkele maanden verder en hij wilt nu ook een game pc. Ten opzichte van de vorige build, hebben we nu Kaby Lake en nieuwe motherboards.
Hij wilt de pc gebruiken als game pc en heeft € 1000 te besteden. De vragenlijst heb ik hieronder ingevuld. Graag hoor ik wat de experts hier van vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen, 1080p is alleen haalbaar met dit budget en dat realiseer ik mij.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc zal ik zelf in elkaar zetten, het bedrag dat hiervoor beschikbaar is €1000 ex randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets mee te nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een degelijke GPU, i5 processor, 16GB ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Gigabyte iig, had geen fijne ervaringen met het bouwen van een vorig systeem en geheugen dat niet compatible bleek te zijn. Voor de rest sta ik open voor alle merken, zolang de prijs/kwaliteitsverhouding maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is niet perse een vereiste, maar mooi meegenomen. Aangezien het voor mijn neefje is hou ik het liefst vast aan een rood/zwart kleurenschema met venster.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet van plan te overklokken., maar wil maximale prestaties uit €1000 op gamegebied op dit moment.
Wat verwacht je van ons?
Dat jullie een blik werpen op mijn configuratie. Gaan de gekozen onderdelen goed met elkaar samen of zijn er betere alternatieven?
Vragen die ik nog heb:
Is processorkoeling nu nog nodig? Gezien de CPU niet zal worden overklokt en ze tegenwoordig zuiniger zijn.
Gekozen DDR4 compatible met board?
Prima SSD om OS op te installeren?
Voeding kan idd Bitfenix 450 variant, maar voor die €5 meer, kiezen we voor de 550 variant.
Hij wilt de pc gebruiken als game pc en heeft € 1000 te besteden. De vragenlijst heb ik hieronder ingevuld. Graag hoor ik wat de experts hier van vinden.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen, 1080p is alleen haalbaar met dit budget en dat realiseer ik mij.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc zal ik zelf in elkaar zetten, het bedrag dat hiervoor beschikbaar is €1000 ex randapparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets mee te nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een degelijke GPU, i5 processor, 16GB ram.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Gigabyte iig, had geen fijne ervaringen met het bouwen van een vorig systeem en geheugen dat niet compatible bleek te zijn. Voor de rest sta ik open voor alle merken, zolang de prijs/kwaliteitsverhouding maar goed is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is niet perse een vereiste, maar mooi meegenomen. Aangezien het voor mijn neefje is hou ik het liefst vast aan een rood/zwart kleurenschema met venster.
Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet van plan te overklokken., maar wil maximale prestaties uit €1000 op gamegebied op dit moment.
Wat verwacht je van ons?
Dat jullie een blik werpen op mijn configuratie. Gaan de gekozen onderdelen goed met elkaar samen of zijn er betere alternatieven?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 218,95 | € 218,95 |
| 1 | MSI B250 PC Mate | € 98,95 | € 98,95 |
| 1 | MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G | € 277,95 | € 277,95 |
| 1 | Thermaltake View 27 | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
| 1 | G.Skill Ripjaws V F4-2400C15D-16GVR | € 103,95 | € 103,95 |
| 1 | BitFenix Whisper BWG550M | € 83,30 | € 83,30 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 134,90 | € 134,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.014,95 | |
Vragen die ik nog heb:
Is processorkoeling nu nog nodig? Gezien de CPU niet zal worden overklokt en ze tegenwoordig zuiniger zijn.
Gekozen DDR4 compatible met board?
Prima SSD om OS op te installeren?
Voeding kan idd Bitfenix 450 variant, maar voor die €5 meer, kiezen we voor de 550 variant.