Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Het maximale uit 1k persen! (game pc)

Pagina: 1
Acties:

• Freshnub
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:16
Na mijn eerste neefje te hebben geholpen met zijn eerste game PC, is nu neefje nummer 2 aan de beurt. We zijn enkele maanden verder en hij wilt nu ook een game pc. Ten opzichte van de vorige build, hebben we nu Kaby Lake en nieuwe motherboards.

Hij wilt de pc gebruiken als game pc en heeft € 1000 te besteden. De vragenlijst heb ik hieronder ingevuld. Graag hoor ik wat de experts hier van vinden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name gamen, 1080p is alleen haalbaar met dit budget en dat realiseer ik mij.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc zal ik zelf in elkaar zetten, het bedrag dat hiervoor beschikbaar is €1000 ex randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Niets mee te nemen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een degelijke GPU, i5 processor, 16GB ram.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen Gigabyte iig, had geen fijne ervaringen met het bouwen van een vorig systeem en geheugen dat niet compatible bleek te zijn. Voor de rest sta ik open voor alle merken, zolang de prijs/kwaliteitsverhouding maar goed is.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is niet perse een vereiste, maar mooi meegenomen. Aangezien het voor mijn neefje is hou ik het liefst vast aan een rood/zwart kleurenschema met venster.

Ga je overklokken?
Nee, ik ben niet van plan te overklokken., maar wil maximale prestaties uit €1000 op gamegebied op dit moment.

Wat verwacht je van ons?
Dat jullie een blik werpen op mijn configuratie. Gaan de gekozen onderdelen goed met elkaar samen of zijn er betere alternatieven?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 218,95€ 218,95
1MSI B250 PC Mate€ 98,95€ 98,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 277,95€ 277,95
1Thermaltake View 27€ 69,-€ 69,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1G.Skill Ripjaws V F4-2400C15D-16GVR€ 103,95€ 103,95
1BitFenix Whisper BWG550M€ 83,30€ 83,30
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 134,90€ 134,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.014,95

Vragen die ik nog heb:
Is processorkoeling nu nog nodig? Gezien de CPU niet zal worden overklokt en ze tegenwoordig zuiniger zijn.

Gekozen DDR4 compatible met board?

Prima SSD om OS op te installeren?

Voeding kan idd Bitfenix 450 variant, maar voor die €5 meer, kiezen we voor de 550 variant.

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
De CPU koeler is niet perse nodig, en het geheugen behoort te werken op het gekozen moederbord.

De SSD is een leuke SSD. Je moet wel even kijken wat hij voor games wil spelen, want voor je het weet zit 525 GB vol. Dan zou je er bijvoorbeeld voor kunnen kiezen nog een extra 1 TB HDD er bij te zetten.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Die kast is sjiek bij mooie koeling en dergelijke, maar die je heb je niet. Ik zou zelf dan een simpelere case pakken voor half het geld en de boxed koeler eerst proberen. Dit scheelt 60 euro die je in een M2 SSD kunt gooien, zo heb je geen HD meer nodig.

• Freshnub
govie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:02:
Die kast is sjiek bij mooie koeling en dergelijke, maar die je heb je niet. Ik zou zelf dan een simpelere case pakken voor half het geld en de boxed koeler eerst proberen. Dit scheelt 60 euro die je in een M2 SSD kunt gooien, zo heb je geen HD meer nodig.
Welke kast raad jij aan? En als ik kijk naar die m2 ssds, deze zijn nog duurder per gb dan reguliere hdds. Van de extra snelheid zal hij niet veel merken, ik ben dan ook een voorstander van een extra reguliere hdd als extra opslag indien het budget het toelaat.

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Goedkope case met stoffilters: BitFenix Neos Zwart/Zwart : 36 euro
Luxere case met stoffilters: zelf uitkiezen.

Als je bang4buck wilt bij een net uiterlijk dan is die neos niet heel gek.

[ Voor 25% gewijzigd door govie op 07-02-2017 17:21 ]

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Freshnub schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:13:
[...]

Welke kast raad jij aan? En als ik kijk naar die m2 ssds, deze zijn nog duurder per gb dan reguliere hdds. Van de extra snelheid zal hij niet veel merken, ik ben dan ook een voorstander van een extra reguliere hdd als extra opslag indien het budget het toelaat.
Prima build zo! Ik zou het eerst even proberen met de stock koeler gezien er geen overclock plaats gaat vinden. Mocht daarna blijken dat het toch stiller moet kun je altijd nog een andere koeler kopen.

Wat vind je van deze kast? pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:16
Wacht op AMD Ryzen. Je kan dan een hexa-core (met 12 threads!) krijgen voor hetzelfde geld als je nu voor die i5 betaald, of een quad-core met 8 threads voor een stuk minder.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Balance schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:07:
[...]

Wacht op AMD Ryzen. Je kan dan een hexa-core (met 12 threads!) krijgen voor hetzelfde geld als je nu voor die i5 betaald, of een quad-core met 8 threads voor een stuk minder.
Maar het is een Game PC he :). Wat heeft zijn neefje aan 12 threads als ik vragen mag? Opzich is wachten op Ryzen geen slecht idee. Dan weten we ook hoe de quad-cores van AMD presteren, die zijn het meest interessant denk ik.

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 30-11 10:42
Het advies van de M2 SSD snap ik niet. Prijs/gb is duurder dan de normale SSD. De crucial is een prima opzet. Voor normaal en game gebruik merk je het verschil niet. YouTube: NVMe vs SATA SSD vs HDD - Game load and file copy times tested

@TS. de voeding zou je naar de 450Watt kunnen zetten. is ruim voldoende. Helaas is de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M slecht leverbaar (gisteren aan Azerty gevraagd: levertijd onbekend bij leverancier).
pricewatch: Corsair CX450M is ook een goed alternatief en ik mis nog een Windows licentie pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
eventueel zou je er nog een pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB in kunnen zetten, voor je andere data of games waar laadtijd niet zo'n issue is.

case alternatief pricewatch: Sharkoon S25-W of pricewatch: NZXT S340 Zwart

Er zijn nog geen officiele Ryzen prijzen bekend. Verder durf ik er niets zinnigs over te vertellen. Er zijn nog geen officiele prijzen bekend, Release staat gepland op eind feb - begin maart, prijzen moederborden ook nog niet bekend volgens mij. Ik kan er geen zinnig advies over geven

tweakers leesvoer Ryzen: [Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - Deel 35
Balance schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 10:07:
[...]
Waar haal je die prijzen vandaan dan? Tot dusver alleen nog geruchten.

• guyver3636
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:34
NLMaca schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 02:44:
Het advies van de M2 SSD snap ik niet. Prijs/gb is duurder dan de normale SSD. De crucial is een prima opzet. Voor normaal en game gebruik merk je het verschil niet. YouTube: NVMe vs SATA SSD vs HDD - Game load and file copy times tested

@TS. de voeding zou je naar de 450Watt kunnen zetten. is ruim voldoende. Helaas is de pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M slecht leverbaar (gisteren aan Azerty gevraagd: levertijd onbekend bij leverancier).
pricewatch: Corsair CX450M is ook een goed alternatief en ik mis nog een Windows licentie pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
eventueel zou je er nog een pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB in kunnen zetten, voor je andere data of games waar laadtijd niet zo'n issue is.

Er zijn nog geen officiele Ryzen prijzen bekend. Verder durf ik er niets zinnigs over te vertellen. Er zijn nog geen officiele prijzen bekend, Release staat gepland op eind feb - begin maart, prijzen moederborden ook nog niet bekend volgens mij. Ik kan er geen zinnig advies over geven

[...]

Helemaal mee eens geen m2 ssd nemen je heb maar een slot en binnenkort komen er snellere ssd m2, je kan ook 480 4 GB of 1060 3gb nemen met fullhd heb je daar genoeg aal en het scheelt weer 45 euro

• Freshnub
NLMaca schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 02:44:

[...]

Bedankt voor jou reactie en alle overige reacties. Ik heb de build aangepast en dit moet het gaan worden. Iemand nog op of aanmerkingen, vooral mbt geheugen en compatibiliteit moederbord?

Als dit allemaal prima samen gaat dan bestel ik het geheel morgen. Het enige dat nog ontbreekt zijn (case/cpu) fans, maar die acht ik niet nodig? Windows heb ik overigens al.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 216,-€ 216,-
1MSI B250 PC Mate€ 95,95€ 95,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 243,95€ 243,95
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 74,95€ 74,95
1Sharkoon S25-W€ 48,-€ 48,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 119,-€ 119,-
1Corsair CX450M€ 55,-€ 55,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 134,90€ 134,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,75