Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Agile Scrum (SAFe) advies en handleiding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tweakn00b
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-10 21:51
Ik wil me graag toeleggen op Scrum (Agile) en evt. SAFe. Ik weet dat er diverse cursussen gegeven worden maar die zijn nog al prijzig. Op youtube staat ook van alles maar alle voorbeelden worden alleen a.d.h.v. tekeningen weergegeven.

Waar kan ik de eigelijke software zien zodat ik een indruk krijg hoe het er daadwerkelijk uitziet.

En hebben jullie nog tips hoe ik deze skill zo snel mogelijk eigen kan maken...?

Alle reacties

• mjh93
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07-05 16:00
Als ik jou was zou ik in het begin me richten op alleen Scrum, in feite staat in de scrum guide alles. Dit is wel alleen de theorie, hoe de methode in de werkelijkheid wordt gebruikt verschild nogal. SAFe een van de manieren om overzicht te houden op verschillende scrum teams, kijk hiervoor ook eens naar het Spotify model.

Zelf heb ik vorige week het PSM 1 (Professional Scrum Master 1) examen gedaan, deze kost 150 dollar en is zeker niet noodzakelijk om te kunnen werken met scrum. Als je wat kennis op wilt doen zou ik verschillende blogs etc gaan lezen, daarmee krijg je een mooi beeld van wat scrum inhoudt.

Misschien wel goed om te weten, waarom wil je je toeleggen op scrum?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

tweakn00b schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:12:
Waar kan ik de eigelijke software zien zodat ik een indruk krijg hoe het er daadwerkelijk uitziet.
Welke software? Scrum is een vorm van Agile werken en kent zelf geen software.

Het werk wordt verdeeld in story's die weer onderverdeeld zijn in taken. Een take kan drie statussen hebben:

To do
In progress
Done

Die voortgang kun je overal op bijhouden. Als een scrumteam het op een whiteboard wil doen is dat ook prima. :)

Er is veel tooling op de markt om eea digitaal bij te houden, maar is zeker niet verplicht. Ik zou gewoon eens gaan zoeken via Google naar dergelijke software.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• tweakn00b
mjh93 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:20:
...kijk hiervoor ook eens naar het Spotify model.
Is daar een pdf of paper van?
Zelf heb ik vorige week het PSM 1 (Professional Scrum Master 1) examen gedaan, deze kost 150 dollar
Zo'n cursus lijkt me wel wat? Waar wordt deze gegeven? De cursussen die zie zijn +1500 euro of nog veel duurder.
Misschien wel goed om te weten, waarom wil je je toeleggen op scrum?
Ik wil meer gaan toeleggen als Produkt owner.

• tweakn00b
Question Mark schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:48:
[...]

Er is veel tooling op de markt om eea digitaal bij te houden, maar is zeker niet verplicht. Ik zou gewoon eens gaan zoeken via Google naar dergelijke software.
Welke tools worden het meest gebruikt en zijn er ook free2use danwel open source tools beschikbaar?
Wat raad je me aan?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:04

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

tweakn00b schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:06:
[...]

Welke tools worden het meest gebruikt en zijn er ook free2use danwel open source tools beschikbaar?
Wat raad je me aan?
Ik raad niks aan, ik weet nl. totaal niet in welke settings jij wil gaan werken met je scrumteam. Bovendien zeg ik net dat er meer dan genoeg over te vinden is.

Welke heb je al gevonden en wat was je eerste indruk? Een beetje eigen inzet mag wel...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1