Laptop maakt veel lawaai tijdens het gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo dit is mijn eerste laptop die ik heb gekocht dus ik weet niet of dit normaal is.
Ik heb een hp omen 15 gekocht met een: I7 7700hq,gtx1050ti(4gb),128ssd,1tb hdd.
Ik vind het een fijne laptop en hij is ook razendsnel maar tijdens het gamen maken de ventilatoren heel erg veel lawaai. Is dit normaal voor een gaminglaptop of moet ik hem gratis omruilen(heb nog garantie)

Beste antwoord (via Henk24sma op 08-02-2017 15:35)

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 11:50
Ik ben geen expert op het gebied van gaming laptops. Voor mijn gevoel is het redelijk gangbaar gedrag voor een vrij zware configuratie. Volgens de specificaties heeft die I7 CPU een TDP van 45 Watt, eventueel terug te regelen tot 35 Watt. Dat is slechts een derde van het verhaal want de GPU blijkt een TDP van 70 Watt te hebben. Dat is bij elkaar 105 of 115 Watt. De chipset en geheugenmodules nog even buiten beschouwing gelaten, daar kun je ook gemakkelijk 10 Watt voor rekenen afhankelijk van de hoeveelheid en het soort geheugen. Om al die warmte weg te werken heb je toch wel een flink stel ventilatoren nodig, en stil zal het waarschijnlijk niet zijn al die koeling.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 11:50
Ik ben geen expert op het gebied van gaming laptops. Voor mijn gevoel is het redelijk gangbaar gedrag voor een vrij zware configuratie. Volgens de specificaties heeft die I7 CPU een TDP van 45 Watt, eventueel terug te regelen tot 35 Watt. Dat is slechts een derde van het verhaal want de GPU blijkt een TDP van 70 Watt te hebben. Dat is bij elkaar 105 of 115 Watt. De chipset en geheugenmodules nog even buiten beschouwing gelaten, daar kun je ook gemakkelijk 10 Watt voor rekenen afhankelijk van de hoeveelheid en het soort geheugen. Om al die warmte weg te werken heb je toch wel een flink stel ventilatoren nodig, en stil zal het waarschijnlijk niet zijn al die koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:14

nelizmastr

Goed wies kapot

Wen er idd maar aan. Een stille gaming laptop bestaat niet, die heet een desktop namelijk.

Door de beperkte ruimte voor koeling moeten de relatief kleine ventilatoren enorm hard draaien, dat hoor je. Headsetje op en je hoort het niet meer ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit mijn ervaring weet ik dat HP muisstil is onder HeavyLoad. Maar hoe dunner de laptop hoe compacter en dus hoe warmer. Hierbij zou ik zeggen. Gebruik eens SpeedFan op de achtergrond en check je tempraturen en koppel deze eens terug naar ons. Ik ben nieuwsgierig of hij nou kookt of gewoon een Ventilator heeft die z'n goed wilt uitvoeren maar net stil kan zijn.