GTA III, VC, SA werkt slecht op Win7&10!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:54
Toch maar eens hier een poging wagen.

Al een week of 2 ben ik links en rechts eens aan het kijken om GTA III, Vice City (met name die wil ik dolgraag goed kunnen spelen) en San Andres te kunnen spelen. Op Windows 10 doffe ellende (spellen lopen vaak vast tijdens opstarten, afsluiten of in de menu's, soms werkt de muis niet om bijv Tommy om hem heen te laten kjken.)

Goed ik dacht laten we het eens proberen op een Windows 7 machine. Zelfde resultaat (ook na spelen met zaken als visuele thema's, bureaubladsamenstelling, compitabilieteitsmodus op XP etc helpt niet)

De games zijn via Steam aangekocht. Is er iemand die tips of ervaringen hierover kan delen? Het zou toch links of rechtsom moeten werken. Ik ben bijna in staat om die 2 gta's via marktplaats op schijf te kopen (SA heb ik al op schijf nog) en dan op een offline XP bak te knallen.

Zou het zou graag goed kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Begin eens bij het begin.

Drivers bijwerken --> Chipset, Video, Geluid, USB etc!

Systeemspecificaties: Noteer ze hier zodat we kunnen zien wat je draait. Windows 10 of Window 7 is niet voldoende.

Video instellingen in het spel: Zet deze eens op de allerlaagste stand en kijk of het goed gaat.
Verder meldt je dat het vaak vastloopt, wat kan betekenen dat je videokaart of CPU te heet wordt. Monitor dit eens met GPU-Z/CPU-Z bijvoorbeeld.

Rapport je bevindingen hier weer terug!

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Wylana schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:35:
Begin eens bij het begin.

Drivers bijwerken --> Chipset, Video, Geluid, USB etc!

Systeemspecificaties: Noteer ze hier zodat we kunnen zien wat je draait. Windows 10 of Window 7 is niet voldoende.

Video instellingen in het spel: Zet deze eens op de allerlaagste stand en kijk of het goed gaat.
Verder meldt je dat het vaak vastloopt, wat kan betekenen dat je videokaart of CPU te heet wordt. Monitor dit eens met GPU-Z/CPU-Z bijvoorbeeld.

Rapport je bevindingen hier weer terug!
Al die dingen al geprobeerd eigenlijk. Het puntje drivers, alles is up-to-date bij beide machines.

Belangrijkste specs mbt deze spellen van de pc's.

Windows 7
Core2duo-e6550
4 GB DDR2
Geforce 8600 GT

Windows 10

i3-6100
8 GB DDR4
GTX 750ti 2GB (OCv1)

CPU en GPU worden niet te heet, ik heb ook MSI afterburner aangezet.

Op de laagste instellingen heb ik al geprobeerd, ik heb wel de resolutie gewoon op zijn hoogste staan wat het scherm aankan, maar lijkt me niet dat dat de bottleneck is. Uitgaande van mijn hoofdsysteem ga ik bv niet GTA spelen op 800*600 terwijl mijn scherm 1920*1080p aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:25
Misschien een hele vreemde vraag, maar heb je je videokabel wel aangesloten op de videokaart en niet op je onboard aansluiting van je moederbord?

Afbeeldingslocatie: http://i.fixya.net/uploads/images/d0b59c4.jpg

Voor je videokaart zou ik Geforce Experience gebruiken. Die detecteer je kaart en de bij behorende driver automatisch (http://www.geforce.com/geforce-experience)

Als je verder alle drivers al bijgewerkt hebt, dan kan je nog kijken naar de laatste Windows Updates, al ga ik er een beetje van uit dat je die wel hebt bijgewerkt.

Wat je nog kan kijken is je Antivirus software. Mogelijk dat die op de achtergrond aan het scannen is, waardoor de games crashen. Kijk eens of je de games als uitzondering kan toevoegen zodat deze niet gescanned wordt.
En als een game crashed, kijk dan gelijk in het Event Log (event viewer) om te zien wat de oorzaak is geweest.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Kan me vergissen, maar volgens mij stonden die oudere GTA's (van 3 t/m 4 en dus ook dingen die er tussen zaten zoals Vice City en SA) er niet bepaald bekend om dat ze goed liepen op PC (slechte console port).

Volgens mij hebben ze pas met GTA 5 er echt moeite voor gedaan om het een beetje out-of-the-box fatsoenlijk te laten lopen op PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Wylana schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:26:
Misschien een hele vreemde vraag, maar heb je je videokabel wel aangesloten op de videokaart en niet op je onboard aansluiting van je moederbord?

[afbeelding]

Voor je videokaart zou ik Geforce Experience gebruiken. Die detecteer je kaart en de bij behorende driver automatisch (http://www.geforce.com/geforce-experience)

Als je verder alle drivers al bijgewerkt hebt, dan kan je nog kijken naar de laatste Windows Updates, al ga ik er een beetje van uit dat je die wel hebt bijgewerkt.

Wat je nog kan kijken is je Antivirus software. Mogelijk dat die op de achtergrond aan het scannen is, waardoor de games crashen. Kijk eens of je de games als uitzondering kan toevoegen zodat deze niet gescanned wordt.
En als een game crashed, kijk dan gelijk in het Event Log (event viewer) om te zien wat de oorzaak is geweest.
Ik heb hem niet op de onboard :P Gewoon op de losse videokaart dus is ie aangesloten. Drivers en WU zijn actueel. Ik draai op de Win10 machine Kaspersky, op die Win7 machine geen AV omdat het nu nog een test is dus puur alleen steam uitprobeer betreft GTA. (zeer beperkt risico dan dus)
Nemesizz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:17:
Kan me vergissen, maar volgens mij stonden die oudere GTA's (van 3 t/m 4 en dus ook dingen die er tussen zaten zoals Vice City en SA) er niet bepaald bekend om dat ze goed liepen op PC (slechte console port).

Volgens mij hebben ze pas met GTA 5 er echt moeite voor gedaan om het een beetje out-of-the-box fatsoenlijk te laten lopen op PC.
Nou ja ik moet zeggen is een hele poos geleden dat ik SA, VC en III serieus heb gespeeld. Was nog in het XP en Vista tijdperk volgens mij. Maar zover ik mij herinner werktte dat foutloos toen bij mij. Van GTA IV is het mij wel bekend dat het een slechte port was (ook met goede hardware haalden veel mensen matige gameprestaties las ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je google al eens geraadpleegd? Het staat werkelijk bomvol met problemen en fixes hiervoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Compatability modus op XP SP3 zetten, uitvoeren als administrator.

Wellicht ook 640 * 480 resolutie proberen. 16:9 monitoren werden dacht ik ook niet veel gebruikt in 2001

[ Voor 21% gewijzigd door smekkos op 08-02-2017 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
smekkos schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:41:
Compatability modus op XP SP3 zetten, uitvoeren als administrator.

Wellicht ook 640 * 480 resolutie proberen. 16:9 monitoren werden dacht ik ook niet veel gebruikt in 2001
Compatibiliteit op XP SP3 én admin heb ik al geprobeerd. Ook die 640*480 bij de .exe máár ik heb daarna wel de resolutie op 1080p gezet. Dus wellicht de .exe instellen op 640*480 én in de game settings de laagste resolutie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
monitor resolutie op 640 * 480 in windows instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facepalm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Het probleem met de muis heb ik opgelost door het bestand dinput8.dll te downloaden en in de map van GTA te zetten. Even Googlen naar het juiste bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
smekkos schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:30:
monitor resolutie op 640 * 480 in windows instellingen.
Ja dat snap ik, en de resolutie in de instellingen van GTA boeit niet dan? Kan dus opzich 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
ook op 640 * 480. Je krijgt dan mooie zwarte balken aan de zijkant als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
smekkos schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:15:
ook op 640 * 480. Je krijgt dan mooie zwarte balken aan de zijkant als het goed is.
Oke ga ik dat proberen morgen (ben nu niet thuis) als iemand verder nog ervaringen/suggesties heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Opgelost!

Bij deze .exe van GTA VC:

Compatibileit op Windows 98/ME
Uitvoeren als admin
Resolutie op 640*480 zetten

In de game kan ik hem gewoon op full hd zetten. Werkt echt prima nu (opstarten duur wel eventjes) Als ik de frame limitatie ophef krijg ik wel problemen merk ik. Dus nu gelockt op 30 fps. Wellicht dat ik nog eens in Nvidia Control Panel uit ga proberen om hem te locken op 50-60 fps.
Pagina: 1