Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Deel van mijn pc amazon andere deel NL

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TheL0nelyDevil
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 18-08-2021
Hey,

1 week terug had ik een topic waarin ik een nieuw pc in elkaar het gezet.
Nu wil ik hem gaan bestellen, maar een vriend van me vertelde me dat ik ook op Amazon.com
alles goedkoper kon krijgen.

Mijn vraag
Is het handig om een deel van mijn pc van Amazon te halen en een deel uit Nederland.

Dit zijn de onderdelen die ik wil bestellen van Amazon:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 193,70€ 193,70
1MSI Radeon RX 480 ARMOR 8G OC€ 249,90€ 249,90
1Phanteks Enthoo Luxe Multicolor LED Strip 2 meter€ 19,51€ 19,51
1CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)€ 43,50€ 43,50
1Crucial CT8G4DFS824A€ 39,49€ 39,49
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,-€ 77,-
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 84,91€ 84,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 708,01

In totaal kost dat me 660 euro omgerekend van dollar.

Daarnaast wil ik deze onderdelen halen van Nederland:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B250M-DS3H€ 79,50€ 79,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 98,45

In totaal alles bij elkaar kost het 760 euro.

Wat verwacht ik van jullie?
Ik verwacht dat jullie me tips kunnen geven over jullie ervaring op Amazon. (Hoe lang het duurt etc.)
Ik ben van plan hem dit weekend in elkaar te fratsen.

TheL0nelyDevil

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
En de kast?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-11 12:00
Vergeet niet dat je bovenop die €660 ook nog inklaringskosten ter waarde van minimaal €12,50 krijgt en 21% BTW. Dus daar komt nog... €138,60 aan BTW bij. Heb je ook rekening gehouden met de verzendkosten vanuit de Verenigde Staten naar hier?

Plus dat je met je garantie zit als er iets stuk gaat.

• TheL0nelyDevil
Ehhh, nee daar dacht ik niet aan xD
Heb ik geen garantie als ik het vanuit de Vs koop?

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:23
Als je het al bij amazon gaat kijken zou ik ook even kijken of het totaalplaatje niet goedkoper is bij amazon.de of amazon.fr. Die landen hebben beide een 'iets' betere consumentenbescherming dan je bij een webwinkel in de VS krijgt.
Heb je overigens ook gekeken in de pricewatch hier?

Oh, en bestellen bij amazon.com en dan verwachten dat je het hier voor het weekend hebt is niet realistisch. Reken daar maar ongeveer twee weken voor.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
TheL0nelyDevil schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 15:25:
Ehhh, nee daar dacht ik niet aan xD
Heb ik geen garantie als ik het vanuit de Vs koop?
Wellicht wel, maar je moet het dan ook terugsturen naar de VS, ze komen het niet bij je thuis oplossen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• TheL0nelyDevil
Caerlorum,

Ik heb het in de pricewatch bekeken en kwam uit op 830 euro. Mijn max budget is 770 euro. Ik zal even een kijkje nemen bij Amazon.de en Amazon.fr

TheL0nelyDevil

• Tim2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-10 04:37
Je kosten zullen hoger zijn omdat je nog BTW moet betalen over de onderdelen die je vanuit het buitenland hebt besteld, je bent dus eigenlijk duurder uit dan gewoon in NL/EU kopen.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:47
Je kan nog wat bezuinigen op de voeding en die led strip. Je hebt bij de rest van de componenten ook niet echt naar uiterlijk gekeken, dus ga ik er van uit dat er geen window in een eventuele kast zit. Daarover gesproken..
Waar bouw je alles in? Of gooi je het op tafel? :P Ik mis iets.

[ Voor 43% gewijzigd door Nat-Water op 07-02-2017 15:35 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• TheL0nelyDevil
Nat-Wat,

Wat dom van me. Ik wilde de Fractal Design Core 2500 gebruiken omdat hij er wel oke uitziet met een fancontroller.

Dankjewel voor de verbetering xD

TheL0nelyDevil

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:50

Sorbo

Uw hulp in huis!

Prima setup verder, maar houd je er rekening mee dat de ledstrip die je in je lijstje hebt staan alleen compatible is met de Enthoo Luxe? De Ledstrip maakt gebruik van de module die al in die kast zit om hem aan te sturen. dus in een andere kast ga je m niet makkelijk kunnen gebruiken.

Sowieso denk ik dat je voor je budget beter de focus op kwaliteitsonderdelen en bang for the buck kunt leggen. Ledstrips en andere randzaken kunnen later altijd nog ;)

• TheL0nelyDevil
Sorbo,

Okay, thanks voor de tip!
Ik heb nog een vraagje.

Na 1 week ben ik er nog steeds niet uit:
Dit wordt dus mijn eerste game pc en ben er nog steeds niet uit welk videokaart ik moet nemen
Ik en een vriend gingen benchmarks bekijk op bepaalde games die ik speel en hebben we de rx480 8g gekozen.
Maar, ik las hier op Tweakers dat de rx470 genoeg is voor je eerste game pc. of de rx 480 4g.

TheL0nelyDevil

• TheL0nelyDevil
Ik heb even gekeken bij Amazon.de en bij Amazon.fr
Bij de. kwam ik uit op 743 euro (zonder windows 10 pro OEM)
Bij fr. kwam ik uit op 760 euro (zonder windows 10 pro OEM)

Dus mijn vraag is:
Is het waard om het bij Amazon.de mijn onderdelen te bestellen?

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je alle verzendkosten erbij hebt, dan is het dus een stukje goedkoper.

Als je nu alles daar haalt, en de pc die je in elkaar zet werkt, dan heb je dus winst.
Als het echter niet werkt, dan heb je verlies. Ik noem maar wat, het geheugen zit niet lekker. In 1 dag heb je nieuw geheugen als je het bij bijv afuture besteld hebt.
Zelf heb ik de voorkeur om mobo, cpu, geheugen en grafische kaart bij 1 winkel te halen. Als de computer dan problemen geeft, heb je 1 winkel als aanspreekpunt.

Dus, er speelt meer dan de goedkoopste prijs.

In het algemeen kan je stellen, de meeste mensen kopen bij nederlandse webshops. En die hebben daar ook een goede reden voor.

• TheL0nelyDevil
Reepje,

Heel erg interessant en dankjewel voor je tip.

Ik ben er helemaal uit en ga hem vanavond bestellen :)

TheL0nelyDevil

Verwijderd

@ TheL0nelyDevil: Amazon.com stuurt niet eens elektronica op naar NL. Probeer maar eens wat in je mandje te doen en naar afrekenen te gaan. Daarna zul je pas de mededeling zien "we kunnen niet naar je verschepen". En daarnaast, je krijgt er wat invoerrechten overheen, plus sowieso € 13,25 inklaringskosten en 21% BTW er bovenop.

Amazon.de zou je kunnen doen als het aardig wat scheelt. Maar voor minder dan 50 euro totaal zou ik er zelf niet aan beginnen. Voor 100 euro denk ik zelf eigenlijk ook nog niet...
Pagina: 1