Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen met VPN fritzbox

Pagina: 1
Acties:

• Un93m59
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:52
x

[ Voor 99% gewijzigd door Un93m59 op 26-05-2018 20:30 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-11 19:46

lier

MikroTik nerd

Denk dat je het verkeerd gelezen hebt (tenzij elke "company's vpn" een Fritzbox is). Wat wil je en/of probeer je te doen?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:32
Selecteer "Configure VPN connection for one user" en je krijgt een hele wizard inclusief instructies om de VPN in te stellen op Android en iOS :)

Daarnaast kun je met "Import ..." een configuratiebestand inlezen (even Googlen) waarmee je een reguliere ipsec-VPN kunt opzetten met andere (merken) routers.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• Un93m59
x

[ Voor 144% gewijzigd door Un93m59 op 26-05-2018 20:30 ]

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-11 13:36
Ik heb twee fritzboxen via VPN aan mijn Mikrotik hangen. Het instellen via config file is even wat zoeken omdat de config parameters niet goed gedocumenteerd zijn. Dat gezegd hebbende, de meeste config parameters speken voor zich. De rest is redelijk makkelijk te raden mbv de online documentatie en de tool die AVM beschikbaar heeft gesteld voor het aanmaken van de config bestanden.

De phase1ss en phase2ss zijn echter iets moeilijker te raden en de documentatie hierover zit nogal verstopt als je het mij vraagt. Vandaar de links.

Een goede start is deze duitse pagina. Let op dat [conn_type] op deze site de waarde "conntype_user" heeft. Voor een VPN tussen een Fritzbox en een andere router wil je liever "conntype_lan" gebruiken.

Nog een tip, [reject_not_encrypted] op 'yes' zetten zorgt ervoor dat de Fritzbox al het verkeer weigert dat niet met IPSec is geencrypt. Dit zorgt er effectief voor dat de fritzbox geen IPv4 verkeer op de WAN poort meer toelaat.

[ Voor 10% gewijzigd door luxan op 07-02-2017 16:05 ]

• Un93m59
luxan schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:02:
Ik heb twee fritzboxen via VPN aan mijn Mikrotik hangen. Het instellen via config file is even wat zoeken omdat de config parameters niet goed gedocumenteerd zijn. Dat gezegd hebbende, de meeste config parameters speken voor zich. De rest is redelijk makkelijk te raden mbv de online documentatie en de tool die AVM beschikbaar heeft gesteld voor het aanmaken van de config bestanden.

De phase1ss en phase2ss zijn echter iets moeilijker te raden en de documentatie hierover zit nogal verstopt als je het mij vraagt. Vandaar de links.

Een goede start is deze duitse pagina. Let op dat [conn_type] op deze site de waarde "conntype_user" heeft. Voor een VPN tussen een Fritzbox en een andere router wil je liever "conntype_lan" gebruiken.

Nog een tip, [reject_not_encrypted] op 'yes' zetten zorgt ervoor dat de Fritzbox al het verkeer weigert dat niet met IPSec is geencrypt. Dit zorgt er effectief voor dat de fritzbox geen IPv4 verkeer op de WAN poort meer toelaat.
Als ik het goed begrijp kan ik dus enkel een site to site VPN opzetten door middel van de config file en dus niet met de optie "Connect this fritzbox with a company VPN"

Tevens hartstikke bedankt voor de uitleg, ik ga even research doen :D

[ Voor 32% gewijzigd door Un93m59 op 07-02-2017 16:13 ]

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-11 13:36
Un93m59 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:12:
[...]

Als ik het goed begrijp kan ik dus enkel een site to site VPN opzetten door middel van de config file en dus niet met de optie "Connect this fritzbox with a company VPN"

Tevens hartstikke bedankt voor de uitleg, ik ga even research doen :D
Ik zou het zeker via de wizard proberen maar dat is mij destijds niet gelukt. Met de config file is het mij uiteindelijk wel gelukt om een stabiele verbinding op te zetten met een Mikrotik router. Vanaf dat moment heb ik eigenlijk al mijn VPN verbindingen via de config file ingericht omdat je er gewend aan raakt en omdat je een config file makkelijker kunt voorbereiden voor een deployment.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier ook 2x een Site-to-Site IPSEC VPN opgezet middels de FritzBox config file en 2 pfSense boxen, genoeg op Google over te vinden....

[ Voor 3% gewijzigd door Enforcer op 07-02-2017 20:37 ]

Pagina: 1