Voor mijn opleiding moet ik Access gebruiken. Nu ben ik er achter gekomen dat dit niet door Apple wordt ondersteund. Weet iemand toch een mogelijkheid om Access op mijn Macbook te installeren?
Vraag
Alle reacties
Het is niet dat Apple het niet ondersteunt, Microsoft heeft gewoon geen Access for de Mac ontwikkeld. Zo is er ook geen Visio voor Mac.
Je kan Windows in een virtual machine draaien met bijvoorbeeld VMware of Parallels. Als je surfspot hebt kan je deze software goedkoop/gratis downloaden.
Je kan Windows in een virtual machine draaien met bijvoorbeeld VMware of Parallels. Als je surfspot hebt kan je deze software goedkoop/gratis downloaden.
Verwijderd
Je kunt ook altijd een bootcamp windows partitie installeren en daarin werken op de momenten dat je Access nodig hebt.
In een VM draaien is het makkelijkst en snelst, en de meeste IT opleidingen geven gratis toegang tot dat onthehub gebeuren waar je gratis een windows licentie kan aanmaken en via een partij als surfspot kun je goedkoop Office en Access krijgen - Office 365 is via Microsoft vaak gratis voor studenten als je inlogt met je studentenmail; maar weet niet of Access daar nog bij gebundeld is tegenwoordig.
... Echter, als je t perse wat directer wil draaien en Access hoeft niet de meest recente versie te zijn: Access 2010 kan onder wine draaien.
... Echter, als je t perse wat directer wil draaien en Access hoeft niet de meest recente versie te zijn: Access 2010 kan onder wine draaien.
[ Voor 7% gewijzigd door WhatsappHack op 07-02-2017 16:21 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)