Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik probeer windows 10 te installeren op mijn nieuwe PC maar dit wil niet echt lukken. Het systeem blijft steeds op een willekeurig percentage (14, 43, 65, 73, 77) hangen bij de stap ''getting files ready for installation.''

Relevante software en hardware die ik gebruik

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 218,95€ 218,95
1MSI H110M ECO€ 53,95€ 53,95
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 275,40€ 275,40
1Seagate Momentus Thin ST500LT012, 500GB€ 46,23€ 46,23
1Seagate Spinpoint M8 ST1000LM024, 1TB€ 60,50€ 60,50
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 35,70€ 35,70
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Gelid Solutions Silent 12, 120mm€ 4,85€ 4,85
2Crucial Ballistix BLS8G4D240FSB€ 54,90€ 109,80
1Lite-On iHAS120€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance 400W€ 63,94€ 63,94
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 89,99€ 89,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 987,26

In combinatie met W10 Pro.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
1. Meerdere USB sticks geprobeerd. (een 8GB kingston en een 16GB toshiba.)
2. Meerdere iso's geprobeerd.
3. Ubuntu 16.04 LTS installeren. Dit werkt prima, het probleem lijkt dus niet bij de hardware te liggen.
4. W10 installeren op een van de HDD's inplaats van de SSD. Ook dit lukte niet.
5. Andere SATA kabels en poorten.
6. Iso's op de stick(s) zetten met verschillende programma's. (media creation tool, Rufus en UltraISO.)
7. Zodra die vast loopt gewoon laten staan. Heb hem een hele nacht (een uur of 8-9) laten staan en hij stond nog op exact hetzelfde percentage.
8. BIOS resetten.
9. HDD's en DVD drive loskoppelen en booten met alleen installatiemedia en SSD.

Ik ben voor nu door mijn troubleshooting steps heen en vraag mij af of iemand nog oplossingen heeft. :)

Beste antwoord (via Verwijderd op 11-05-2017 21:50)

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

aReaRe schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:57:
[...]

Voor de verslaglegging, wat heb je aangepast in het bios :? Maak plaatjes met je smartphone en post ze hier, zodat iemand anders er ook wat aan heeft.
Die plaatjes heeft ie naar mij gestuurd. :p O.a. enkele instellingen die overbodig waren uitgezet en de Windows 10 instellingen correcter gezet.

Mijn vermoeden is dat het hem in de Intel RST en/of chipset drivers zat. Deze zijn bijgewerkt naar de nieuwste vanaf de Intel website en sindsdien schijnt ie goed te zijn. Die code 129 uit het logboek verwees ook naar IAStor dus ik vermoedde al zoiets.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:59
normaal zou ik zeggen kijk of je bios ready is voor Kaby lake maar Linux werkt wel dus dat is vaag maar check het wel na voor de zekerheid je weet het maar nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rockster34 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:19:
normaal zou ik zeggen kijk of je bios ready is voor Kaby lake maar Linux werkt wel dus dat is vaag maar check het wel na voor de zekerheid je weet het maar nooit
Dat had ik al gecontroleerd en was prima in orde, en anders zou Linux lijkt mij ook niet werken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Dat had ik al gecontroleerd en was prima in orde, en anders zou Linux lijkt mij ook niet werken inderdaad.
Installatie op de Seagate HD lukt wel :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
aReaRe schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:20:
[...]

Installatie op HD lukt wel :?
Van W10 niet. Installatie van ubuntu werkt zowel op SSD als op HDD, W10 werkt niet op SSD en niet op HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:01

Bestla

Kvinne

Dus Linux werkt wel, en windows niet. (pauper OS :p ) Ok, dan denk ik dat je w10 corrupt is. Ik heb geen ervaring in hoe en wat verder, maar als linux perfect draait dan zou ik het zoeken in mijn W 10 schijf/USB/Image.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestla schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:23:
Dus Linux werkt wel, en windows niet. (pauper OS dat Windows :p ) Ok, dan denk ik dat je w10 corrupt is. Ik heb geen ervaring in hoe en wat verder, maar als linux perfect draait dan zou ik het zoeken in mijn W 10 schijf/USB/Image.
Linux draait niet perfect, doet wat vreemde dingen qua resolutie, maar dat zal een gebrek aan drivers voor de GPU zijn ga ik vanuit. :) Zoals gezegd, een corrupte W10 image dacht ik ook aan, maar heb vier verschillende images geprobeerd verspreid over 2 USB sticks.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster34
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12:59
met welke software maak je die USB uberhaupt? Persoonlijk gebruik ik eigenlijk altijd rufus misschien een andere software proberen om die USB ready te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rockster34 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:25:
met welke software maak je die USB uberhaupt? Persoonlijk gebruik ik eigenlijk altijd rufus misschien een andere software proberen om die USB ready te maken
Zie TS. Heb de media creation tool van MS, Rufus en UltraISO geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Als linux al niet perfect draait met GUI errors dan is het echt hardware wat er dwarsligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bestla schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:27:
Als linux al niet perfect draait met GUI errors dan is het echt hardware wat er dwarsligt.
Ik krijg totaal geen errors te zien hoor, hij draait simpelweg op een lagere resolutie dan mijn monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Hmm raar probleem.
Duw je ram eens in een andere poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
coolbvrobin schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:29:
Hmm raar probleem.
Duw je ram eens in een andere poort.
Heb 2 latjes en twee poorten, omwisselen al geprobeerd, met een ram latje proberen al geprobeerd. Ook dat had dus helaas geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-09 12:54
Bestla schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:27:
Dikke kans dat X11 dan gewoon ff zit te zeiksnorren. Althans, dat was het issue toen ik soortgelijk iets had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Windows 7/8 installatie, just for testing purposes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
Probeer eens een windows 8.1 iso dan of een windows 7
ik weet het. het is een long shot
Kijk ook eens als je een bios update beschikbaar hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:29:
[...]

Ik krijg totaal geen errors te zien hoor, hij draait simpelweg op een lagere resolutie dan mijn monitoren.
Sorry, typo's GDU resolutie. dan struikelt je W10 waarschijnlijk hierover. probeer als je een videokaart op je moederboard hebt het eens zonder GPU te starten, en dan later die GPU erbij te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Viper® schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:31:
Windows 7/8 installatie, just for testing purposes ?
Kan niet met een Kaby Lake CPU. Kaby Lake is officieel W10 only, dus als dat niet zou werken zegt dat niet zoveel want het hoort ook niet te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coolbvrobin
Probeer een zonder externe grafische kaart (dus alleen met de intel hd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
coolbvrobin schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:32:
Probeer een zonder externe grafische kaart (dus alleen met de intel hd)
Dat is wel een idee. :Y Dat ga ik nu eens proberen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:34:
[...]

Dat is wel een idee. :Y Dat ga ik nu eens proberen. :)
Heerlijk die windows installaties, altijd paraat om een error te zien. ;)

En hoe vaak dat goed ging, maar o zo vaak niet, met welke vage reden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestla schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:45:
[...]

Heerlijk die windows installaties, altijd paraat om een error te zien. ;)

En hoe vaak dat goed ging, maar o zo vaak niet, met welke vage reden ook.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad ( +/- 100 x windows opnieuw geïnstalleerd ) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ik zou even in je boekje van je MOBO checken of je sata niet op express zit.
Verder geprobeerd met een ouderwetse DVD?? Je USB sticks kan ook corrupt zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door J.S. Bach op 07-02-2017 14:52 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En staat die SSD wel op ACHI :?

* aReaRe ondertussen de handleiding aan het lezen , https://www.msi.com/Mothe...110M-ECO.html#down-manual

[ Voor 67% gewijzigd door aReaRe op 07-02-2017 14:53 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, dit is erg bijzonder: ik heb ledjes in de kast zitten die via molex zijn aangesloten. Die heb ik op de gok eens uitgezet zojuist, verder nog niets veranderd, en toen installeerde het ineens. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Gaar...... Ledjes niet goed aangesloten? Of verkeerd aangesloten

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:53:
Oké, dit is erg bijzonder: ik heb ledjes in de kast zitten die via molex zijn aangesloten. Die heb ik op de gok eens uitgezet zojuist, verder nog niets veranderd, en toen installeerde het ineens. :o
Welke LED_maniak :?

Om je kast te verlichten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien door een andere belasting van je voeding. ik dacht ergens gelezen te hebben dat je ze op 7 V had branden. Misschien gedaan door ze aan te sluiten op de 5 V en 12 V?

[ Voor 14% gewijzigd door MegaTronics op 07-02-2017 14:58 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
MegaTronics schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Misschien door een andere belasting van je voeding. ik dacht ergens gelezen te hebben dat je ze op 7 V had branden. Misschien gedaan door ze aan te sluiten op de 5 V en 12 V?
Daar heb ik laatst iets over gelezen, http://www.silentpcreview.com/article6-page1.html
If you plug something between the 12V and 5V lead, you have to be absolutely sure, that no current is fed back into the PSU. Which means, that you need to have other loads on that 5V lead, which suck out more current than you feed to that lead from the 12V lead.
Mogelijk dat dit niet het geval was en dit tot een niet geheel stabiel systeem leidde?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
9. HDD's en DVD drive loskoppelen en booten met alleen installatiemedia en SSD.
opstarten met minimale hardware is altijd een goede test.

in principe is dat alleen moederbord, cpu, geheugen en hdd/sdd, eventuele externe videokaart.

Nou zou ik persoonlijk ook niet zo snel casefan's en dergelijke als schuldige zien maar blijkbaar dient men hier toch rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Installatie was dus gelukt maar hij blijft kuren vertonen. Na enkele minuten komt er een vast loper waarbij alleen de cursor nog bewogen kan worden en verder niets, elke keer weer. The hunt continues. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@VerwijderdUpdate dit topic eens :+

[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 07-02-2017 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:22:
Installatie was dus gelukt maar hij blijft kuren vertonen. Na enkele minuten komt er een vast loper waarbij alleen de cursor nog bewogen kan worden en verder niets, elke keer weer. The hunt continues. :)
Staat er iets interessants in eventvwr?

edit: Had je al gedaan dus, gezien de updates in GKMT :+

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 07-02-2017 17:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Ik heb even met hem meegekeken en het lijkt een defecte ssd te zijn. Zag I/O errors in de logboeken staan en de symptomen lijken ook op I/O errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Kan het niet de kabel, sata-controller of een brakke ssd-firmware zijn? En blijft vaag dat een hdd dezelfde issues gaf.

[ Voor 26% gewijzigd door Raven op 07-02-2017 18:03 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:31:
Kan het niet de kabel, sata-controller of een brakke ssd-firmware zijn? En blijft vaag dat een hdd dezelfde issues gaf.
HDD geeft, nu de installaties lukken, niet meer dezelfde issues, ik zit dus ook te neigen naar een defecte SSD......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bumpje. Probleem lijkt opgelost te zijn, draai nu weer vanaf de SSD na met behulp van een mede tweaker alle bios settings nog een keer na te lopen en wat andere drivers te proberen. Zo te zien blijft de PC nu stabiel. :) Bedankt voor de hulp iedereen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2017 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:38:
Bumpje. Probleem lijkt opgelost te zijn, draai nu weer vanaf de SSD na met behulp van een mede tweaker alle bios settings nog een keer na te lopen en wat andere drivers te proberen. Zo te zien blijft de PC nu stabiel. :) Bedankt voor de hulp iedereen. :)
Toppie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:38:
Dezelfde ssd die fouten genereerde in het logboek?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Raven schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:44:
[...]

Dezelfde ssd die fouten genereerde in het logboek?
Yup, dat lijkt dus niet aan de SSD te liggen..... Het is nu al een uur ofzo stabiel namelijk, eerder crashte het na enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:45:
[...]

Yup, dat lijkt dus niet aan de SSD te liggen..... Het is nu al een uur ofzo stabiel namelijk, eerder crashte het na enkele minuten.
Voor de verslaglegging, wat heb je aangepast in het bios :? Maak plaatjes met je smartphone en post ze hier, zodat iemand anders er ook wat aan heeft.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

aReaRe schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 17:57:
[...]

Die plaatjes heeft ie naar mij gestuurd. :p O.a. enkele instellingen die overbodig waren uitgezet en de Windows 10 instellingen correcter gezet.

Mijn vermoeden is dat het hem in de Intel RST en/of chipset drivers zat. Deze zijn bijgewerkt naar de nieuwste vanaf de Intel website en sindsdien schijnt ie goed te zijn. Die code 129 uit het logboek verwees ook naar IAStor dus ik vermoedde al zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online
Dus eerst werden de drivers van de fabrikant van het moederbord gebruikt? Die kunnen nog wel eens veroudert zijn ja :P

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Raven schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:05:
Dus eerst werden de drivers van de fabrikant van het moederbord gebruikt? Die kunnen nog wel eens veroudert zijn ja :P
Dat, of automatische van Windows update.
Pagina: 1