RMA afhandeling van moederbord.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.635 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-07 01:58
Beste medetweakers,

Hoe lang duurt het over het algemeen voordat u een moederbord terugkrijgt vanaf de dag dat u uw moederbord heeft opgestuurd voor reparatie?

[Hint: Het wordt een lang en saai bericht, wat hierna volgd, hoeft u niet te lezen, maar mag uiteraard wel.]

Reden dat ik dit vraag is dus omdat ik mijn moederbord op 20 december heb opgestuurd met de melding dat de moederbord in een bootloop raakt, dat de bios niet werkt ( corrupt ) en dat ik het op prijs zou stellen als de USB fast charge poort ook gerepareerd kon worden, maar dat dit niet belangrijk was, omdat ik die functie niet gemist heb.
De USB poort had een verbogen pin, kan niet met 100% zekerheid stellen of het door mij kwam of niet, maar hij brak wel af toen ik hem recht wou zetten.
Moederbord aangeschaft in 2014 en had daar toen al melding van gemaakt, ook gezegd dat ik hem zo ook accepteer omdat ik niet op RMA wou wachten.
Maar goed, mijn klaagverhaal wordt te lang.

Op 22 december is dus door de winkel vastgesteld dat de mobo inderdaad defect is en dat het wordt opgestuurd naar leverancier.
Verwachting was dat reparatie tussen de 1 en 4 weken zou duren ( per telefoon werd eerst gemeld 1 tot 3.)

Na lang wachten een statusupdate gevraagd, om te vragen wat er gedaan gaat worden, na mailverkeer heen en weer konden ze mij niet meedelen of hij gerepareerd is of wordt.
Uiteindelijk 3 weken geleden meldden ze mij dat de moederbord 2 weken geleden opgestuurd zou worden.
Weer na mails en meerdere malen bellen, zouden ze mij terugbellen, werd niet gedaan, gister weer gebeld, ze zouden terugbellen omdat ze het zelf ook vreemd vonden, werd weer niet gebeld, maar gelukkig wel gemaild.

Hou je vast: De moederbord werd teruggestuurd door de leverancier met de melding dat de USB poort niet defect is, ( hoe kun je een ontbrekend pin niet zien )?
Dit was volgens de medewerker van de winkel dus ook de klacht, dus hebben ze hem weer opgestuurd!? 8)7

Maar de klacht, wat ook door de winkel was vastgesteld, is toch dat de mobo totaal niet meer opstart door problemen met de bios :F .
Zit nu dus al 7 weken zonder pc, en als ze dus weer hebben opgestuurd met de klacht dat het om de usb poort gaat, vrees ik dat ik pas in 2019 weer gebruik kan maken van mijn pc.

Wat kan ik, of moet de winkel nu eigenlijk doen?

Sorry voor de saaie en lange post, probeerde het zo volledig mogelijk neer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:25
Standaard recept, begin eens met aanmanen en een redelijke termijn stellen, en bij gebreke daarvan ingebreke stellen en verzuim laten intreden. Dat is juridisch de enige juiste weg.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Heb alweer bericht, blijkbaar had de fabrikant het toch wel teruggestuurd als gebruikersschade, maar heeft de winkel het als special case weer naar fabrikant opgestuurd.
Dat de bios kaduuk ging is niet eens bekeken neem ik aan.
Weer wachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Ik mis hier heel erg in wat je zelf al opgezocht en gevonden hebt. We hebben tal van topics waar je zinnige informatie uit kan halen. En ja, daar hoef je geen uren voor te zoeken.

Vragen als deze "Hoe lang duurt het over het algemeen voordat u een moederbord terugkrijgt vanaf de dag dat u uw moederbord heeft opgestuurd voor reparatie?" zijn ook niet heel zining zonder meer informatie te weten te krijgen. Laat ik alvast zeggen dat er geen vast gegeven voor is. Dat verschilt per case / shop / fabrikant en weet ik wat niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Ok je wilt dus weten wat ik allemaal al heb opgezocht, begrijp ik. Vervolgens heb je het over dat mijn vraag niet zinnig is zonder meer info.
Er is al meer als genoeg info in de OP.

Om nou maar je vraag te beantwoorden, niet dat het een vraag was, heb via google, dus niet puur via tweakers, letterlijk tientallen pagina's gelezen over verschillende RMA verzoeken/afhandelingen.
Zoals je natuurlijk vast zelf ook zult weten, vind je sneller iets terug over negatieve ervaringen.
Plus kom dan vaak op oc.net of tweaktown terecht, en zoekresultaten bij tweakers werd ik ook niet veel wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Je stelt in je OP twee vragen: 1) hoe lang duurt gemiddeld een RMA; en 2) wat kan ik verder nog doen.

1) Als je al verschillende topics over RMA procedures gevonden hebt, heb je waarschijnlijk al een stuk beter beeld over hoe lang dat gemiddeld duurt dan de meeste mensen hier. Bovendien snap ik niet wat je op zou schieten met een antwoord op die vraag.
2) wat heb je hier zelf al over gevonden? Deze info is namelijk ook in overvloede te vinden. Bijvoorbeeld op https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Wat ik ermee opschiet? Vraag het me af hoe lang het plus minus duurt, het gehele proces, het is maar een bios die vervangen zou worden of terug op gezet.

Wat ik zelf al vond.
Mensen met klachten vergelijkbaar met de mijne, of vragen zoals die van mij.
Heb ik na het lezen daarvan een antwoord op mijn vraag waar ik "niks mee ga opschieten"? Nee.
Op tweaktown mag je niet erover praten, oc.net zag ik reacties dat bij t ene lamd het anders eraan toegaat als bij het ander, tomshardware stond ook niks bijzonders, of was te oud.

De linkje wat je hebt opgestuurd had ik al gelezen, en heb ik nu nogmaals gelezen.
Nu ga ik waarschijnlijk geen goede indruk achterlaten maar, wat schoot ik nu op met die info wat daarop stond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Diablito schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:22:
Wat ik ermee opschiet? Vraag het me af hoe lang het plus minus duurt, het gehele proces, het is maar een bios die vervangen zou worden of terug op gezet.

Wat ik zelf al vond.
Mensen met klachten vergelijkbaar met de mijne, of vragen zoals die van mij.
Heb ik na het lezen daarvan een antwoord op mijn vraag waar ik "niks mee ga opschieten"? Nee.
Op tweaktown mag je niet erover praten, oc.net zag ik reacties dat bij t ene lamd het anders eraan toegaat als bij het ander, tomshardware stond ook niks bijzonders, of was te oud.

De linkje wat je hebt opgestuurd had ik al gelezen, en heb ik nu nogmaals gelezen.
Nu ga ik waarschijnlijk geen goede indruk achterlaten maar, wat schoot ik nu op met die info wat daarop stond?
Ja het is Bios En USB poort wat defect was(waar de fabrikant user abuse vast stelt). En als er wat gemekker is tussen winkel en fabrikant was kan de wachttijd snel oplopen. Soms heeft de winkel het druk en sturen ze het later op. En als de fabrikant het dan ook druk heeft ben je zo enkele weken veder.

En of jij leest niet goed. Of begrijpt het niet goed. Dus ik quote het belangrijke deel wel even voor je
Wat zijn uw rechten bij een ondeugdelijk product?
Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie óf een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.
De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.
Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden.

U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.
Voorbeeldbrief - Niet akkoord bijbetalen bij reparatie ondeugdelijk product

Ontbindt u de koopovereenkomst?

Bij ontbinding van de koopovereenkomst,
hebt u er recht op dat u uw geld terugkrijgt. Soms krijgt u niet het hele bedrag terug. Bijvoorbeeld als u het product al een lange tijd zonder problemen hebt kunnen gebruiken. Gaat het om een klein gebrek? Bijvoorbeeld een kras op uw nieuwe aankoop? Dan is het de vraag of u kunt ontbinden of dat u alleen een korting kunt vragen. Dat hangt een beetje af van de situatie. Gaat het om een kras op een mobiele telefoon of een lcd scherm? Dan is dat vervelender dan een kras op een wasmachine. Maar staat de wasmachine in uw mooie keuken? Dan kan die kras wel weer heel storend zijn.
Ontbinding van de koopovereenkomst kan meestal niet meteen gebeuren. Dit doet u pas als de verkoper niet kan of wil repareren of geen nieuw product kan leveren. Of als dit niet van hem gevraagd mag worden. De wet zegt dat u allereerst recht hebt op levering van een goed, deugdelijk product. En dat de verkoper daar eerst voor moet zorgen.

Meer informatie over het ontbinden van een koopovereenkomst

Biedt de verkoper u een tegoedbon aan?

U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon als u te maken hebt met een ondeugdelijk product. Wil de verkoper u toch alleen een tegoedbon geven? Stuur de verkoper dan onze voorbeeldbrief.

Voorbeeldbrief - Afwijzing aanbod tegoedbon bij ondeugdelijk product

Toch bijbetalen?

U kunt altijd andere afspraken met de verkoper maken. Bijvoorbeeld dat u een bepaald bedrag zelf betaalt. Bijvoorbeeld als u uw televisie al een aantal jaren hebt kunnen gebruiken, en u krijgt een nieuwe. Maar dat kunt u zelf beslissen, zoals hierboven is uitgelegd bent u niet verplicht om daarmee akkoord te gaan.
Bij wie moet u zijn als uw product ondeugdelijk is?
Ga altijd eerst terug naar de winkel waar u het product hebt gekocht. En probeer samen met de verkoper een oplossing te vinden. Komt u er niet uit als u uw klacht bespreekt? Stuur dan één van onderstaande voorbeeldbrieven naar de verkoper.
Voorbeeldbrief - Herstel of vervanging van ondeugdelijk product
Voorbeeldbrief - Herstel of vervanging van ondeugdelijk product binnen de garantieperiode
Momenteel ziet het er naar uit dat de Winkel niet wil/kan repareren en kan je de koop ontbinden en daar 1 van hun voorbeeld brieven van gebruiken.

Er is niet 1 of ander goedkoop middel waar je winkelier recht mee kan afdwingen. Net zoals je consumenten ook niet goedkoop kan dwingen op tijd te betalen. Soms moet je ballen tonen en die brief sturen(mail mag ook heb je bewijs). En kijken hoe ze daar op reageren. Wij zijn geen wonder mensen die het probleem voor je kunnen oplossen. Alleen handvaten geven. Dan zal je toch echt rechtsbijstand moeten inschakelen. Maar zonder verzekering gaat dat je flink wat kosten.

/edit: Je kan ook nog eerst voor https://www.consuwijzer.n...uct-binnen-garatieperiode gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

Vraag ze een tijdelijk bord te leveren. Ze zijn immers verplicht de overlast te beperken. En gezien hoe lang het inmiddels duurt, is er alle reden met een (tijdelijk) alternatief te komen.
Soms heeft de winkel het druk
Dat is dan jammer. De wet houdt daar geen rekening mee. En terecht naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Bedankt voo de reactie's. Ze hadden al een "vervanging aangeboden".
Dit hield in dat ik een niet overclockbare moederbord bij ze kon kopen, en binnen 2 weken kosteloos kon retourneren, mits in nieuwstaat.
Probleem is echter dat ik letterlijk blut ben :X
Misschien moet ik daarmee blij zijn, want inmiddels is sinds hun "bod" ook al 4 weken voorbij, en zat ik waarschijnlijk met een in mij ogen waardeloos bord.
Zal ze eens vragen of het kosteloos kan, want op dit moment weten we niet eens of en wanneer hij gerepareerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Het moet zelfs kosteloos als het om een garantieafhandeling betreft. Kopen klinkt mij niet als een kosteloze 'oplossing'. En daarbij, wat als die 2 weken niet worden gehaald door hun eigen toedoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Bedoelde met kosteloos, of ik een tijdelijk moederbord opgestuurd kon krijgen.
En inderdaad de 2 weken was ook al voorbij. Heb inmiddels als reactie gekregen dat ze momenteel geen S1150 moederbord hiervoor hebben die ze hiervoor kunnen inzetten.
Vervolgens heb ik erop gereageerd dat ik enkele s1150 moederborden op voorraad zie, en verzocht dus vriendelijk of ik 1 opgestuurd kon krijgen tot ze mijn eigen mobo hebben.
Zodra ze de mijne hebben, wil ik hun eigen bord opsturen voordat ze de mijne opsturen.
Denk dat ik weer negatief bericht zal ontvangen, afwachten dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Paulus0013 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:56:
Vraag ze een tijdelijk bord te leveren. Ze zijn immers verplicht de overlast te beperken. En gezien hoe lang het inmiddels duurt, is er alle reden met een (tijdelijk) alternatief te komen.

[...]

Dat is dan jammer. De wet houdt daar geen rekening mee. En terecht naar mijn idee.
Hang er maar net vanaf. Als het nu 2 weken duurt ipv 1 week heb je dat als consument gewoon te slikken. Tuurlijk moet het niet de spui gaten uitlopen. Zoals hier. Maar kan prima verklaren. En zover ik weet houd de wet daar wel rekening mee. Anders hadden ze wel een fixen aantal dagen/weken gegeven. En niet redelijke termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Een redelijk termijn vanuit consumentenoogpunt. Anders kan je ook wel lekker onderbezet je winkel gaan draaien en alles wekenlang laten duren.
Overigens, wellicht ten overvloede, snap ik nog steeds het probleem niet voor de winkel. In principe zijn alle kosten die samenhangen met de afhandeling van een garantiegeval verhaalbaar middels het regresrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Inmiddels weer reactie. Kreeg de optie om 1 van de 2 demo moederborden te kopen zodat ik hem kan retourneren wanneer ik mijn eigen bord krijg. Bedrag zou dan gecrediteerd worden.
Had ze wel aangegeven dat ik geen geld heb tot eind deze maand dus weet nu niet of ik dit een leuke " oplossing " moet vinden, of dat ik "gepest" wordt, want hier heb ik niet veel aan.
Maar goed, dwingen om te vragen of ze iets kunnen opsturen zonder dat ik betaal, kan ik volgens mij ook niet maken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Sorry hoor, maar in je startpost staat dat je op 20 december al je moederbord hebt opgestuurd.
We zijn nu dus bijna 2 maanden verder. De termijn van redelijke afhandeling lijkt mij nu toch wel een keer verstreken. Een dergelijke voorstel vind ik dan ook ronduit belachelijk.

Artikel 21 van boek 7:
Artikel 21

1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:

a. aflevering van het ontbrekende;

b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;

c. vervanging van de afgeleverde zaak, tenzij de afwijking van het overeengekomene te gering is om dit te rechtvaardigen, dan wel de zaak na het tijdstip dat de koper redelijkerwijze met ongedaanmaking rekening moet houden, teniet of achteruit is gegaan doordat hij niet als een zorgvuldig schuldenaar voor het behoud ervan heeft gezorgd.

2 De kosten van nakoming van de in lid 1 bedoelde verplichtingen kunnen niet aan de koper in rekening worden gebracht.

3 De verkoper is verplicht om, mede gelet op de aard van de zaak en op het bijzondere gebruik van de zaak dat bij de overeenkomst is voorzien, binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper, zijn in lid 1 bedoelde verplichtingen na te komen.

4 Bij een consumentenkoop komt de koper in afwijking van lid 1 slechts dan geen herstel of vervanging van de afgeleverde zaak toe indien herstel of vervanging onmogelijk is of van de verkoper niet gevergd kan worden.

5 Herstel of vervanging kan bij een consumentenkoop van de verkoper niet gevergd worden indien de kosten daarvan in geen verhouding staan tot de kosten van uitoefening van een ander recht of een andere vordering die de koper toekomt, gelet op de waarde van de zaak indien zij aan de overeenkomst zou beantwoorden, de mate van afwijking van het overeengekomene en de vraag of de uitoefening van een ander recht of een andere vordering geen ernstige overlast voor de koper veroorzaakt.

6 Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.
Daar lijkt mij geen woord Spaans aan. Bijna 2 maanden kan inmiddels wel degelijk als ernstige overlast worden gezien dunkt mij. Laat ze maar met een tijdelijke oplossing komen.
Beter nog stel ze een concrete termijn, bv 1 week, voor nakoming. Hierna kan je bv de overeenkomst ontbinden. Want dit lijkt zo niet op te schieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
Ik zou ze 3 opties geven.

1. Ze regelen binnen nu en 20 februari dat ze je Mobo werkt. en terug hebt.
2. Ze je de koop ontbind en binnen 14 dagen je geld krijgt op je rekening.
3. Ze een vergelijkbaar alternatief sturen(in overleg wat JIJ een alternatief vind niet hun) en je oude mobo mogen houden wanneer deze ooit eens klaar is.

Op die manier geef je ze meer dan genoeg mogelijkheden. (Zie het als coulance vanuit jou kant).

Kunnen/willen ze niet kiezen dan ontbind je zelf de koop overeenkomst en krijg je je geld terug(optie 2 dus).

En @Paulus0013 Uiteraard is redelijk vanuit consumenten oogpunt. Alleen 2/3 weken is nog steeds redelijk in mijn ogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Die 2 of 3 weken hangt ook weer van de situatie af lijkt mij. In dit geval zou dat een prima termijn zijn. In geval iemand iets net nieuw heeft gekocht weer niet. In dit laatste geval sturen ze maar direct een nieuwe op.

En volgens mij zijn de opties die je opsomt helemaal niet coulant, maar hetgeen al uit de wet voortvloeit.
Er dient nu gewoon een fatale termijn te komen, anders blijft dit maar duren. Daarnaast komt er een plan B als men die termijn niet haalt. Dit kan dus zijn een fatsoenlijk alternatief. Of als men weigert dan maar ontbinding. In beginsel bij ontbinding ook niet akkoord gaan met een dagwaarde of zoiets. Want in principe is het uitgangspunt dat het aankoopbedrag wordt terugbetaald bij ontbinding. Helemaal nu er sprake is van een gebrek dat bij de verkoper ligt.

Het vervelende is echter weer de praktijk die niet overeenkomt met de theorie. Zoals nu al blijkt aan de houding van de winkel. Dus ik gok op een slappe middenweg waarin de TS wordt aangetast in zijn rechten, maar er toch schoorvoetend mee akkoord gaat omdat hij geen zin heeft in meer gedoe. Zoals helaas zoveel van deze kwesties aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Met coulance bedoel ik dat je ze meerdere mogelijkheden geeft. Ipv direct aanstuurt op ontbinding van het koopcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Bedankt voor de vele tips en reactie's. Het gaat trouwens om een Gigabyte z87x-D3H moederbord die bij aanschaf volgens mij rond de €123,- kostte. Als ik dan de koopovereenkomst zou ontbinden, kan ik niet echt een vergelijkbaar goed overklokbare moederbord vinden voor ongeveer dezelfde prijs.
Zal morgen kijken wat de reactie op mijn laatste mail wordt mbt het kosteloos gebruik mogen maken van een ander mobo.
Als het weer een nee wordt, moet ik misschien inderdaad maar eens termijn stellen.

Update: Het is blijkbaar zoals ik vermoedde al niet mogelijk om kosteloos een ander mobo opgestuurd te krijgen. Moet dus eerst betalen, wat ik later terug kan krijgen.
Dit schiet dus niet bepaald op.

[ Voor 17% gewijzigd door BasGit op 13-02-2017 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasGit
Sorry voor de bump, maar hoe kan ik nu het beste de shop een gepast optie aanbieden en anders in gebrek stellen door een datum te zetten, zonder dat ik ze op hun staart trap? En moet ik dan nu al vermelden of dat ik anders de overeenkomst wil ontbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Diablito schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:22:
Sorry voor de bump, maar hoe kan ik nu het beste de shop een gepast optie aanbieden en anders in gebrek stellen door een datum te zetten, zonder dat ik ze op hun staart trap? En moet ik dan nu al vermelden of dat ik anders de overeenkomst wil ontbinden?
mcDavid schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:04:

2) wat heb je hier zelf al over gevonden? Deze info is namelijk ook in overvloede te vinden. Bijvoorbeeld op https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Neem de voorbeeld brief van consuwijzer. En geef ze 14 dagen voor een gratis leen mobo. En anders ga je de koop ontbinden.(als je geen leen mobo wil kan je dat achterwegen laten). Z87 is inderdaad wel wat oud. En daarom niet makkelijk te vervangen. Hou er wel rekening mee dat als je de koop ontbind je of een nieuw mobo ergens moet gaan kopen. Of een hele nieuwe Cpu/mobo/ram. Maar voor 100+ euro kan je prima boarden kopen hier op V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
En ik doe dit topic nu op slot. Bumpen van je topic is niet nodig en de eigen inzet vind ik nog steeds ver te zoeken. Er is genoeg informatie nu in de topic aangeboden om je verder te helpen en op GoT vind je anders ook nog genoeg aanvullende informatie
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.