Budget 144hz monitor die niet te fel is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Peche
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb recentelijk een AOC G2460FQ geretourneerd omdat deze extreem fel was zelfs na tweaking. Echter ben ik wel verliefd geworden op het 144hz gebeuren. Ik ben dus op zoek naar een 144hz monitor die in de avonduren niet te fel is. Mijn budget is maximaal 280 euro.

Zover ik heb gezien is de Iiyama Red Eagle een goed alternatief. Echter kan ik deze monitor niet uitproberen in een winkel dichtbij. Dus ik sta open voor alle opties.

Ik heb een 1060 3g videokaart. Dus freesync hoeft van mij niet. En g-sync ligt buiten mijn budget.

Alle reacties

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
https://nl.hardware.info/...88hs-gb2888uhsu-conclusie

Red Eagle is inderdaad de aanrader. Al begrijp ik niet helemaal waarom brightness verlagen het bovenstaande probleem niet heeft opgelost. Was het contrast na aanpassing te laag door hoge zwartwaarden?

Overigens krijgt Windows 10 binnenkort een bluelight functie (brightness aanpassen aan het moment van de dag).

• Peche
Zelfs met de contrast en brightness op nul was het nog steeds erg fel. En ik wil graag alle instellingen via de monitor regelen want via software kreeg ik hier en daar conflicten met games die de kleurensettings niet respecteerden. Flux neemt de muiscursor niet meer in het dimming effect bijvoorbeeld.

Ik ben benieuwd of die bluelight functie goed gaat werken. Flux heeft zelf ook al een dimming functie. Maar omdat het brightness verschil tussen de AOC en mijn Syncmaster monitor zo groot was werkte het niet echt handig.

Verwijderd

Er zijn schermen rond die prijsklasse met '' Blue Light Filter '' heb het zogoed als altijd aanstaan op het hoogste level.

• Peche
Ik heb de Red Eagle besteld. Hopelijk is de monitor lief voor mijn netvliezen! Als deze monitor ook te fel is dan ligt het probleem bij mij en moet ik maar even verder kijken voordat ik een vervanging aanschaf.