Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

DTS geluid van oled55e6v

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• rjozzie
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 24-03-2017
Mijn vraag
...Hallo, als ik op de LG tv via videos een film selecteer die op mijn NAS staat dan geefr mijn receiver alleen MCH stereo aan. Speel ik diezelfde film af via mjjn mediaplayer die via hdmi op receiver is aangesloten, dan komt er op receiver wel dts te staan op display. Ik heb mijn tv met hdmi arc aangesloten met hdmi naar hdmi arc op receiver. Hoe krijg ik nu het dts geluid op mijn receiver als ik via de tv een film afspeel die op mijn NAS staat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

• Supremo
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Ik heb even getest met het volgende bestand: http://s1.demo-world.eu/h...ed_logo_lossless-DWEU.mkv

Ik heb ook de LG 55E6V en mijn Yamaha receiver toont DTS in het display. Als de beschrijving klopt, dan krijg je niet het volledige DTS HD-MA, maar alleen DTS Core. http://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-hd/ (zoek "Animated Logo (Lossless)" onder het kopje DTS).

• rjozzie
quote:
Supremo schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:58:
Ik heb even getest met het volgende bestand: http://s1.demo-world.eu/h...ed_logo_lossless-DWEU.mkv

Ik heb ook de LG 55E6V en mijn Yamaha receiver toont DTS in het display. Als de beschrijving klopt, dan krijg je niet het volledige DTS HD-MA, maar alleen DTS Core. http://www.demo-world.eu/2d-demo-trailers-hd/ (zoek "Animated Logo (Lossless)" onder het kopje DTS).
dit test bestand geeft forbidden error........
Hoe kun je via deze tv je thuisnetwerk benaderen? Als ik klik op Foto en video in het tv menu , dan krijg ik wel de films te zien die op mijn NAS staan, maar dat wordt weergegeven via Plex Media server.
Is er ook een andere manier om rechstreeks je NAS te openen via de tv? Waarom gaat dat via PLEX?

Wat trouwens ook wel merkwaardig is: als ik op de TV via geinstalleerde app PLEX een 4 K film wil afspelen wat op mijn NAS staat dan komt er een foutmelding : de server is niet krachtig genoeg om videos te converteren.

diezelfde film je via foto en video op de tv ( via plex media server) wel gewoon afspelen........wel wat haperingen trouwens uiteraard. dit trekt ie niet goed vanwege bitrate denk ik...... Maar waarom kun je die film via plex app zelf niet afspelen en via foto en video wel ?

• Arjant2
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 19-04 22:14
quote:
rjozzie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:22:
[...]

dit test bestand geeft forbidden error........
Hoe kun je via deze tv je thuisnetwerk benaderen? Als ik klik op Foto en video in het tv menu , dan krijg ik wel de films te zien die op mijn NAS staan, maar dat wordt weergegeven via Plex Media server.
Is er ook een andere manier om rechstreeks je NAS te openen via de tv? Waarom gaat dat via PLEX?

Wat trouwens ook wel merkwaardig is: als ik op de TV via geinstalleerde app PLEX een 4 K film wil afspelen wat op mijn NAS staat dan komt er een foutmelding : de server is niet krachtig genoeg om videos te converteren.

diezelfde film je via foto en video op de tv ( via plex media server) wel gewoon afspelen........wel wat haperingen trouwens uiteraard. dit trekt ie niet goed vanwege bitrate denk ik...... Maar waarom kun je die film via plex app zelf niet afspelen en via foto en video wel ?
Waarschijnlijk omdat hij via de plex app de NAS laat transcoderen, en daar is je NAS niet snel genoeg voor.
Als je via 'foto en video' doet dan streamt hij het bestand en doet de TV het transcoderen.
Waarom hij dan hapert bij de 2e, ligt wellicht aan je netwerk, heb je de tv via wifi aangesloten of bekabeld?

Als je een film met een ander audiotype afspeelt, krijg je dan dezelfde melding?

Arjant2 wijzigde deze reactie 08-02-2017 09:41 (3%)

• rjozzie
quote:
Arjant2 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:36:
[...]

Waarschijnlijk omdat hij via de plex app de NAS laat transcoderen, en daar is je NAS niet snel genoeg voor.
Als je via 'foto en video' doet dan streamt hij het bestand en doet de TV het transcoderen.
Waarom hij dan hapert bij de 2e, ligt wellicht aan je netwerk, heb je de tv via wifi aangesloten of bekabeld?

Als je een film met een ander audiotype afspeelt, krijg je dan dezelfde melding?
Bekabeld gigabit.
quote:
rjozzie schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:08:
Mijn vraag
...Hallo, als ik op de LG tv via videos een film selecteer die op mijn NAS staat dan geefr mijn receiver alleen MCH stereo aan. Speel ik diezelfde film af via mjjn mediaplayer die via hdmi op receiver is aangesloten, dan komt er op receiver wel dts te staan op display. Ik heb mijn tv met hdmi arc aangesloten met hdmi naar hdmi arc op receiver. Hoe krijg ik nu het dts geluid op mijn receiver als ik via de tv een film afspeel die op mijn NAS staat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Tv speelt geen enkele 4K film af via de plex app. Server niet krachtig genoeg zegt hij. Bekabeld. Plex staat op mijn NAS. Via foto en video op tv speelt hij wel alles af. Maar de verbinding gaat dan nog steeds via plex mediasever zie ik...... Hoe kun je op deze tv je thuisnetwerk bereiken ZONDER Plex mediaserver?
Lees net trouwens dat Plex geen DTS geluid ondersteunt. Dat is waarschijnlijk de reden dat mijn receiver dat niet weergeeft....

• rjozzie
O, zelfs als ik een film met dts geluid op een externe schijf zet en deze in de usb poort doe van de tv komt er geen dts in beeld op display van mijn receiver. Via mijn mediaplayer wel goed.

• sandervanzijl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 01-03 16:21
staat je audiouitgang op je tlevisie op pcm of automatisch? zou tweede moeten zijn

• rjozzie
quote:
sandervanzijl schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:16:
staat je audiouitgang op je tlevisie op pcm of automatisch? zou tweede moeten zijn
Als hij op automatisch staat geeft receiver stereo tv aan, staat hij op pcm dan geeft receiver mch stereo tv weer. Er verschijn geen dts in beeld op de receiver. Meerdere films geprobeerd die dolby digital en dts hebben.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 08:48
Zitten er niet meerdere audio streams bij het betreffende bestand? Wellicht dat hij automatisch het stereobestand afspeelt en dat je dts moet selecteren.

ARC ondersteund overigens alleen de standaard surround formats, de HD varianten niet. Dus geen DTS HD-MA of Dolby Digital TrueHD.

Ander probleempje van deze OLED is dat er geen gigabit poort op zit. Dus in sommige gevallen is Wifi sneller.

Staat je versterker trouwens wel op 'auto' of 'direct' en niet gewoon op Stereo?

Malt007 wijzigde deze reactie 08-02-2017 15:37 (9%)

• rjozzie
Versterker staat goed. Als ik een film via mijn mediaplayer afspeel komt er wel gelijk dts op de receiver display te staan.

Kloptbzitten meerdere audio streams in, had al dts geselecteerd, maar ook dolby digital komt niet in beeld op de receiver als ik via tv film afspeel

rjozzie wijzigde deze reactie 08-02-2017 15:49 (38%)

Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True