Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trage laptop en thuis een snelle game pc hoe combineren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• herwinkampjes
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-09-2024
Mijn vraag:
Thuis heb ik een snelle game pc staan nu heb ik voor school een behoorlijk zwaar programma nodig om technisch mee te tekenen.
Nu trekt mijn laptop dit niet heel fijn en deze upgraden is eigenlijk geen optie meer. (nieuwe kopen kan altijd)
Nu ben ik opzoek naar een programma zo iets als teamviewer maar dan betere prestaties om op school op mijn laptop te kunnen tekenen met de snelheid van mijn game pc thuis.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1MSI Z270 Gaming M3€ 164,95€ 164,95
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 0,-€ 0,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 72,95€ 72,95
1Corsair Graphite 760T Arctic White€ 174,95€ 174,95
1Kingston HyperX Fury black HX424C15FBK2/16€ 135,95€ 135,95
1Samsung Series 6 UE40EH6030€ 0,-€ 0,-
1Corsair AX860i€ 225,95€ 225,95
1Samsung 840 series SSD 120GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.123,75

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Teamwork en op internet gezocht maar vaak gaan de programma's alleen over het openen van bestanden en niet het gebruik van programma's

[ Voor 32% gewijzigd door herwinkampjes op 07-02-2017 11:39 . Reden: Completer ]

Alle reacties

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:03
Had je zelf Google al geprobeerd toevallig?

Remote Desktop, wat standaard in Windows zit (al weet ik het bij W10 niet zeker), voldoet over het algemeen prima. Zelf ook een jaartje op deze manier gebruikt en dat ging eigenlijk goed. Kost wel wat meer moeite om in te stellen en je moet waarschijnlijk wat op je router open zetten maar op internet is er zat over te vinden.

• herwinkampjes
RobinL94 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:42:
Had je zelf Google al geprobeerd toevallig?

Remote Desktop, wat standaard in Windows zit (al weet ik het bij W10 niet zeker), voldoet over het algemeen prima. Zelf ook een jaartje op deze manier gebruikt en dat ging eigenlijk goed. Kost wel wat meer moeite om in te stellen en je moet waarschijnlijk wat op je router open zetten maar op internet is er zat over te vinden.
Heb je zelf deze app geprobeerd met zware programma's?
want ik zie dit staan op een website over windows remote desktop:

"Once you have everything configured, you can transfer files, print to a local printer, listen to audio from the remote PC, and transfer clipboard content."

Niets over software

[ Voor 18% gewijzigd door herwinkampjes op 07-02-2017 11:47 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

herwinkampjes schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:43:
[...]

Heb je zelf deze app geprobeerd met zware programma's?
want ik zie dit staan op een website over windows remote desktop:

"Once you have everything configured, you can transfer files, print to a local printer, listen to audio from the remote PC, and transfer clipboard content."

Niets over software
'Remote Desktop' houdt in dat je het scherm van je PC thuis overneemt, dus ook de applicaties die je daarop draait. _remote_ _desktop_

www.google.nl

• RobinL94
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:03
Het is 'simpelweg' het oversturen van beeldscherm en muis- en toetsenbordcommando's. Je ziet wat je ziet als je achter je eigen computer zit. Ik zou zeggen probeer het eens, in hetzelfde netwerk is het relatief simpel te configureren.

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-11 15:26
Even wel een minpunt aan remote desktop, volgens mij kun je dit in Windows 10 enkel aanzetten als je Windows 10 pro hebt...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Remote Desktop (RDP) gaat waarschijnlijk niet lekker performen met een grafisch programma op de host.
Daarnaast ben je behoorlijk afhankelijk van bandbreedte. Als jou upload thuis laag is (of hoge latency) gaat het met een RDP achtige oplossing niet lekker werken.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-11 09:54
Chrome Remote Desktop is ook nog een optie en werkt altijd

• herwinkampjes
Bedankt voor de reacties ik ga het eens proberen andere suggesties zijn altijd welkom!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In Windows 10 zit ook gewoon Quik assist werkt prima eigenlijk identiek aan teamviewer maar dan gratis en al geinstalleerd. Grappige is dat de uitwisseling van de code net andersom is. Werkt verder prima.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59

DukeBox

loves wheat smoothies

Koffie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:40:
Remote Desktop (RDP) gaat waarschijnlijk niet lekker performen met een grafisch programma op de host.
Dat is al lang niet meer het geval. Alleen bij resoluties hoger dan 3840x1200 i.c.m. >24bits kleur kan je tegen lag aanlopen al is dat nog steeds niet echt een probleem.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-11 13:06

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Koffie schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:40:
Daarnaast ben je behoorlijk afhankelijk van bandbreedte. Als jou upload thuis laag is (of hoge latency) gaat het met een RDP achtige oplossing niet lekker werken.
Je hebt echt weinig bandbreedte nodig om een RDP sessie te draaien. Een gewone bandbreedteverbinding in NL volstaat gewoon prima.

http://download.microsoft...rformance_WhitePaper.docx

Lantecy is als je in NL blijft echt geen probleem. RDPen naar andere delen van de wereld gaat zelfs prima. Zolang de host en client in NL zijn, moet het wel heel raar gaan wil je een te hoge latency hebben.

Uiteraard is alles over internet afhankelijk van de connectie. Dus als je echt een ultra brakke verbinding hebt, dan heb je gelijk.
Pagina: 1