Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• wesley-hofma
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-09-2020
Hallo,

Gister heb ik eem oude pc weggedaan. Alleen de hard drive heb ik er uit gehaald. Ik wou kijkrn wat er op stond. Nu wou ik hem aansluiten op de pc van mijn ouders. Dus ik trok de stroom en sata kabel uit de cd drive en deed die in de harde schijf. Alleen sindsdien wil de computer niet meer opstarten. Heb alles weer omgewisseld naar oude staat. Nu krijg ik geen beeld meer en krijg ik op een gegeven moment 2 beeps. Weet iemand hiervoor een oplossing. En het is niet het ram want dat heb ik niet aangeraakt. En op die oude hard drive stond wel win7 maar kan dat voor conflicten hebben gezorgd.

Als het verkeerde topic staat welke moet ik dan wezen.

Met vriendelijke groet,

Wesley Hofma

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11 15:12

UltiemePCNerd

Banaan.

wesley-hofma schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:47:
Hallo,

Gister heb ik eem oude pc weggedaan. Alleen de hard drive heb ik er uit gehaald. Ik wou kijkrn wat er op stond. Nu wou ik hem aansluiten op de pc van mijn ouders. Dus ik trok de stroom en sata kabel uit de cd drive en deed die in de harde schijf. Alleen sindsdien wil de computer niet meer opstarten. Heb alles weer omgewisseld naar oude staat. Nu krijg ik geen beeld meer en krijg ik op een gegeven moment 2 beeps. Weet iemand hiervoor een oplossing. En het is niet het ram want dat heb ik niet aangeraakt. En op die oude hard drive stond wel win7 maar kan dat voor conflicten hebben gezorgd.

Als het verkeerde topic staat welke moet ik dan wezen.

Met vriendelijke groet,

Wesley Hofma
Reset je CMOS. Voedingskabel eruit, bios batterijtje eruithalen, even op de powerknop drukken om de stroom er af te halen, batterijtje er weer in en dan opnieuw aansluiten en starten.

• wesley-hofma
Hallo,

Dat heb ik geprobeerd maar dat werkte niet...

Groet,

Wesley

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 22:01
wesley-hofma schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:03:
Hallo,

Dat heb ik geprobeerd maar dat werkte niet...

Groet,

Wesley
Welk moederbord en zoek daar dan bij op wat de 2 piepjes betekenen, het kan ook je videokaart zijn die los zit.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

2 piepjes zijn over het algemeen je RAM.

Dit is ook meestal het eerste wat sneuvelt bij sluiting.

Ik zou daar eens gaan zoeken.

Haal even je ram reepjes uit je moederbord en plaats ze opnieuw. zonodig een voor een en tussendoor starten. Of 1 zit er niet goed in of er is wellicht 1 kapot. kan best gebeuren als je in de kast gaat rommelen. Best wel fragiel spul.

Mocht je toch denken dat een cmos reset nodig is.... sommige mobo's hebben 2 pinnetjes waar je sluiting tussen moet maken voor een cmos reset. (manier hierboven beschreven zou in principe ook moeten werken)

[ Voor 69% gewijzigd door PaRaDoX4 op 07-02-2017 11:12 ]

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• wesley-hofma
mell33 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:07:
[...]

Welk moederbord en zoek daar dan bij op wat de 2 piepjes betekenen, het kan ook je videokaart zijn die los zit.
Hallo,

Er zit geen videokaart in deze pc.

Groet

• Mel33
wesley-hofma schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:38:
[...]

Hallo,

Er zit geen videokaart in deze pc.

Groet
Welke pc, geef eens spec, hoe oud enz enz.welke poorten je cd en hdd zitten enz enz
We kunnen zo niet veel betekenen
@2 piepjes, dit is je ram, succes

[ Voor 12% gewijzigd door Mel33 op 07-02-2017 11:41 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• wesley-hofma
Hallo,

Ik kan dus nergens meer achter komen. Er zit 4gb ram in. Acer g43m moederbord geloof ik. Processor weet ik zo niet. Zal vanmiddag meer specs uitvogelen.

• Mel33
Start hem met minimale onderdelen op cpu ram monitor(goeie) tbord, dan voeding aan (usb apparaten eruit enz)
2 piep=ram

[ Voor 5% gewijzigd door Mel33 op 07-02-2017 11:43 ]

• wesley-hofma
Ik krijg 2 piepjes. Maar kan ik daardoor ook geen beeld krijgen?

• Mel33
Geen ram of cpu of mobo of monitor die goed is, dan geen beeld idd
Maar die specs man, das belangrijk, dan weten we zoveel meer dan je nu zegt (ONboard video bijv enz, we weten nu niks en we kunnen niet weten wat jij weet.

[ Voor 54% gewijzigd door Mel33 op 07-02-2017 11:50 ]

• wesley-hofma
Monitor is goed. Mobo doet het vgm nog omdat hij piept. Dus als ik nieuwe ram bestel en erin doe doet mijn beeld het weer?

• Mel33
wesley-hofma schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:50:
Monitor is goed. Mobo doet het vgm nog omdat hij piept. Dus als ik nieuwe ram bestel en erin doe doet mijn beeld het weer?
Geen idee,
is een gok nu zo. (en weet jij wat voor ram, we weten ook niet of jij dit wel weet.
leg es wat meer uit

[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 07-02-2017 11:52 ]

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 24-11 12:57

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Vertel nu eerst eens wat meer. We proberen je te helpen maar dit is geen chatroom. Iets meer tekst en uitleg enzo zou erg fijn zijn.

Maargoed Ik zou het erg dom vinden om direct nieuw ram te bestellen. Stel je toch eens voor dat het toch wat anders is.

Dus vertel hoeveel reepjes ram zitten in je pc?

zijn dit er 2? dan probeer ze eens afzonderlijk.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• wesley-hofma
Hallo,

Als ik thuis ben zal ik alle informatie posten die ik heb over de computer. En ja er zitten 2 ramreepjes in.
Er zit geen videokaart in. Zit een hdd van pc zelf in en een cd drive. En een wifi kaart.

Groet,

Wesley

• mrgnex
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 21:12
Het is DDR2 ram en een Intel 775 socket. Ik heb beide liggen mocht je die nodig hebben.

Volgens deze site met AMI bios beep codes is het:
2 short Memory parity error A memory parity error has occurred in the first 64K of RAM. The RAM IC is probably bad
Dus inderdaad waarschijnlijk een slechte ram stick of sticks. Probeer het eens met een stick en dan met de ander.
Pagina: 1