Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwsartikelen gelinkt in caroussel

Pagina: 1
Acties:

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Beste redactie,

Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik de nieuwsartikelen die nu ook gelinkt worden (zoals nieuws: Apple zet 8-pins usb-poort in om lightning en usb-c compatibel te maken) in de caroussel eigenlijk maar irritant vind. Ik hoef op die manier bepaalde berichten niet door de strot geduwd te krijgen (zo komt het op mij over althans).

Soms hebben zelfs de reviews een kort leventje in de caroussel, met nieuwsberichten er nog eens bij, wordt dat alleen maar korter, iets wat in mijn optiek niet prettig is (iig voor mij niet). De aandachtsspanne voor reviews wordt daardoor alleen maar korter, iets wat naar mijn idee niet de bedoeling kan zijn en de 'uitgelichte' nieuwsberichten staan hierdoor langer op de FP (in de caroussel), zonde, als je het mij vraagt.

Voor nieuwsberichten is de aandachtsspanne namelijk altijd al kort, dat is ook te zien in de periode waarop er gereageerd wordt op een artikel (al is dat ook wel afhankelijk van de populariteit van het onderwerp).

Wil je nieuwsartikelen uitlichten, dan zou ik dat in een aparte caroussel zetten op http://tweakers.net/nieuws, zo ook voor de andere, minder vaak bezochte onderdelen van Tweakers, zoals de .Geeks. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 07-02-2017 10:50 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Dank voor je feedback CH40S. We gebruiken alleen de meest rechtse plek van de drie voor nieuws. Uit onderzoek weten we dat deze het minst gezien wordt door bezoekers en dat reviews op die plek na een aantal dagen nog nauwelijks views trekken. De primaire aandacht blijft zo op de reviews en andere niet-nieuws-items in de caroussel liggen. Als er veel reviews en achtergronden zijn, hebben deze voorrang boven nieuws.

We proberen hiermee een dynamischer frontpage te krijgen. De meeste sites met redactionele inhoud hebben dagelijks een totaal andere frontpage (nieuwssites zelfs meerdere keren per dag) We weten ook dat een groot deel van onze bezoekers de site meerdere keren per dag bezoekt. We kijken nog naar andere manieren om de nieuws en reviews te presenteren dus je suggestie voor een aparte nieuwscaroussel is van harte welkom.

• De Zieke Gnoe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-07 14:50
Op zich fijn dat nieuwsartikelen zo wat meer aandacht krijgen, het komt op mij echter over als opvulling om het gebrek aan nieuwe reviews te verbloemen. De laatste review is alweer vijf dagen geleden.

Achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-11 09:21
De Zieke Gnoe schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:14:
gebrek aan nieuwe reviews te verbloemen.
Dat valt toch wel mee? Ok, het is inderdaad 5 dagen geleden nu, maar in januari/december is er ongeveer om de 2 dagen wel een nieuwe review/artikel geplaatst.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• De Zieke Gnoe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 16-07 14:50
Puc van S. schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:53:
[...]

Dat valt toch wel mee? Ok, het is inderdaad 5 dagen geleden nu, maar in januari/december is er ongeveer om de 2 dagen wel een nieuwe review/artikel geplaatst.
Oh het kan een keer voorkomen, natuurlijk. Maar omdat er juist in zo'n stilte periode nieuwsartikelen worden toegevoegd aan de carrousel komt het op mij over alsof er gedacht werd; 'We moeten ze toch iets laten zien.' :*)

Achter elke succesvolle absurdist staat een zieke gnoe

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Oh het kan een keer voorkomen, natuurlijk. Maar omdat er juist in zo'n stilte periode nieuwsartikelen worden toegevoegd aan de carrousel komt het op mij over alsof er gedacht werd; 'We moeten ze toch iets laten zien.' :*)
Dat is inderdaad wat het is, zoals Olaf ook al zei :) Als er veel aanbod is van reviews en previews (en ik beloof je, binnen een paar weken staan de mooie verhalen weer te dringen op de frontpage ;)), dan plaatsen we daar geen nieuws. Als er weinig is, laten we geen vijf dagen oude review staan en zetten we daar nieuw nieuws neer. Want, we moeten jullie toch iets laten zien :P

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:03

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Olaf schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:45:
Dank voor je feedback CH40S. We gebruiken alleen de meest rechtse plek van de drie voor nieuws. Uit onderzoek weten we dat deze het minst gezien wordt door bezoekers en dat reviews op die plek na een aantal dagen nog nauwelijks views trekken. De primaire aandacht blijft zo op de reviews en andere niet-nieuws-items in de caroussel liggen. Als er veel reviews en achtergronden zijn, hebben deze voorrang boven nieuws.

We proberen hiermee een dynamischer frontpage te krijgen. De meeste sites met redactionele inhoud hebben dagelijks een totaal andere frontpage (nieuwssites zelfs meerdere keren per dag) We weten ook dat een groot deel van onze bezoekers de site meerdere keren per dag bezoekt. We kijken nog naar andere manieren om de nieuws en reviews te presenteren dus je suggestie voor een aparte nieuwscaroussel is van harte welkom.
Op het moment zie ik maar 1 review in mijn carroussel en twee nieuwsberichten, waarvan de nieuwste rechts staat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0bz3aWdbpZZVdy4LjEJXeFTZ/medium.jpg

Not that I mind, anders had ik het artikel over geoblocking gemist

Kalm aan! En rap een beetje!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:26

MazeWing

The plot thickens...

Schijnbaar is er weer iets in het algoritme veranderd, want tot 6.00 uur stond het bericht over het afbouwen van Linux door München helemaal links. Sinds de review van de UH850V is het bericht over München verplaatst naar het midden en naar verwachting zal, wanneer er weer een nieuwe review/nieuwsbericht komt het bericht over München naar rechts gaan om vervolgens helemaal te verdwijnen.

In principe is er niets mis mee om dit zo te doen, echter ben ik al jaren gewend om op die plaatsen reviews en achtergrondartikelen te zien. Zo dacht ik in eerste instantie dat er een achtergrondartikel geschreven was over de afbouw van Linux door München. Toen ik er op klikte bleek dit dus gewoon het nieuwsbericht te zijn.

Mogelijk is dit duidelijker te maken door een semi-transparante balk aan de boven- of onderkant te doen met daarin de tekst: "nieuws" of de gebruikers de mogelijkheid te geven deze functionaliteit af te zetten. Op dit moment zorgt het namelijk (voor mij althans) meer voor onduidelijkheid en irritatie dan een nuttige toevoeging!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Pagina: 1