Videokaart valt uit na installeren drivers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb reeds een Nvidia geforce gtx 760 2GB Palit aangeschaft maar, zodra ik de drivers netjes ga installeren via geforce.com/drivers krijg ik een probleem zodra ik mijn drivers heb geinstalleerd moet ik mijn pc restarten en dan krijg ik gewoon het beeld dat windows aan het opstarten is en dan naar een x aantal minuten ( soms wel is een half uur) valt mijn beeldscherm dan uit. Dit probleem komt enkel voor zodra ik de drivers ga installeren zonder drivers heb ik dit probleem niet.

Met mijn oude videokaart (gewoon een oude basic videokaart van asus) gebeurd er niks en kan ik wel gewoon mijn computer in. Ik heb van alles al geprobeerd onder andere windows er opnieuw opgezet ( win 7 1x en win 10 ook 1x) en t probleem blijft zich maar voortzetten weet iemand hoe je dit kan oplossen?

Mijn specs zijn:

RAM: 6 GB
PROCESSOR: Intel core i5 760 2,9 GHZ
VOEDING: een 3 dagen oude nieuw gekochte coolermaster 600 watt voeding.
VIDEOKAART: Nvidia geforce gtx 760 2GB Palit

ik hoop dat jullie mij hieruit kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

JoeyDelphin

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Heb je de videokaart al in een andere PC getest? Zou zomaar een defecte kaart kunnen zijn namelijk. Vraag het desnoods een kennis of een computerwinkel.

Wat was je oude kaart? Is je PC van een OEM zoals Medion? Dan kan het namelijk nog een videokaart vendor-lock zijn, waardoor je bijv. alleen AMD of Nvidia kaarten kan gebruiken of een specifieke serie. BIOS update lost dat soms op. Proberen waard.

[ Voor 9% gewijzigd door nelizmastr op 07-02-2017 21:50 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Indd een OEM pc een fujitsu esprimo ik zal is kijken hoe ik mijn bios moet updaten