Robinyo85 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:32:
Bedankt voor je tip Grenco!.
ik weet nog niet genoeg van dit soort dingen om exact te kunnen zeggen wat het is. mn onderzoek leverde microcap op.
ik neem aan dat dit te doen heeft met het voltage bereik waarop de NB normaal gesproken zou werken?
standaard voor mij is geloof ik 1,15v.
ik heb nog 2 moederbordjes met dit soort caps op de chips die eventueel zouden passen onder een heatsink met nog ruimte over.
als het te doen zou hebben met het voltage waar de chip op werkt neem ik aan dat de meesten zouden voldoen mits een gelijke of hogere capaciteit dan het orrigineel.
heb nog een a75 moederbord liggen die volgens mij ook rond dat voltage werkt.
voelt toch wat beun zo maarja als het werkt why not?
Dit is een SMD ceramische condensator. Weet a.d.h.v. de foto niet uit welke serie (maat).
Ik zou kijken welke condensator er op de footprint past met een voltage van minimaal 2,5V en een zo groot mogelijke capaciteit. Volgens de datasheet is de absolute maximum voltage rating van de chip 1,85V en ik zou daar bovenop een marge van ongeveer 20% houden voor de condensator keuze. Er bestaand condensators van 2.5V nominaal, maar ik gok dat hier een 4V condensator is gebruikt (omdat die veel gangbaarder zijn)
Die 1,15V is Vcore, maar er is nog een hogere spanning genaamd VDD18, van nominaal 1,8V
Mocht je bij mij in de buurt wonen (Gelderland), dan zouden we eens kunnen kijken of we een passende vervanger kunnen vinden, ik heb redelijk veel van dit soort SMD componenten op voorraad en het gereedschap om ze te solderen. Heb jij de mogelijkheid om de maat vd condensators te meten? met een schuifmaat bijvoorbeeld?
Aanvulling:
Metende op de foto kom ik op een 0402 componentmaat.
[
Voor 1% gewijzigd door
Grenco op 07-02-2017 14:06
. Reden: Aanvulling ]
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!