Over-ear headphone voor op werk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefies
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-07-2021
Ik zoek een?
Koptelefoon

Wat is je budget?
+/-200 euro, 400 euro, de prijs voor de Sony MDR-1000X, is me gevoelsmatig te duur, meer een budget voor een laptop/tablet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek mee te luisteren op werk, zo'n 5 computeruren per dag. Verder zou ik de koptelefoon af en toe gebruiken in de trein, 1x per maand.

Ik wil een vorm van noice cancelling, liefst active noice cancelling, maar evt alleen passive.

Ik wil sowieso een over-ear koptelefoon die heel lekker zit. En gebruiksgemak vind ik ook belangrijk.

Ik ben geen goede geluidskwaliteit gewend, heb nu goedkope in-ears op werk. Mooi geluid zou heel leuk zijn, maar 80% is ook goed genoeg. Thuis op mijn digitale piano heb ik een Sennheiser HD202, de geluidskwaliteit daarvan is geloof ik wel goed, alleen vind ik hem teveel drukken, zit niet lekker.

Draadloos hoeft voor mij niet, misschien wel liever niet zelfs.

Wat heb je zelf al gevonden?
Zie hieronder, ik weet niet welke reviewsites ik moet vertrouwen, daarom heb ik nog niet echt een lijstje. Over Bose QuietComfort 25 heb ik het meeste gezien/gehoord. Mijn zusje heeft die pas ook gekocht en ik was er erg van onder de indruk, maar ik vind ze wel erg duur. Mijn budget is wel uit te breiden, maar dan moet het wel om een goede reden zijn, dus ik ben vooral benieuwd naar de alternatieven. Ik koop wel liever gelijk een goede dan 150 euro uit te geven aan een koptelefoon die het net niet is.

Een budgetmodel met ANC waar ik veel goede reviews over heb gezien is: Goldring NS1000 (Expedition). Deze is al jaren op de markt. Schijnt lekker te zitten en de noise cancellation schijnt het ook goed te doen. Heeft iemand advies over dit model?

Welke vragen heb je hier nog over?
Er zijn veel reviewsites, maar welke zijn nou echt goede sites om op te kijken? Sommige reviewsites zijn verkapte reclamefolders.

Hoe bepaal ik of ik voor passieve of actieve noise cancelling moet gaan?

[ Voor 9% gewijzigd door zoefies op 07-02-2017 14:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Gebruik zelf de Beyerdynamics DT770/80 Pro, muv de iets te zware clamping is die ideaal. Wellicht kun je een non-pro vinden die heeft een mindere 'clamping' beugel.

Heeft geen actieve NC, alleen passief doordat die gesloten is
Lees ook veel goeds over de Boses QC's volgens mij is dat wel de te kloppen actieve NC koptelefoon (25/35)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordzaza
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2024
Zelf de plantronics backbeat pro, actieve noise cancelling. Dikke bas als die in de muziek voorkomt, maar ook klassieke muziek erg fijn luisteren! Rond de 150€ :)