Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Dionysiou
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23:26
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Dionysiou wijzigde deze reactie 07-02-2017 08:49 (3%)

• ThunderNet
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 19-02 12:18
Pushen, en als je iets van een docent/leraar/begeleider moet hebben, zorg dat je voor z'n deur staat..

Leven als een eindbaas, werken als een malle! | iRacing Profiel

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 21:03
Als de donder je voorstel schrijven en een afspraak met je begeleider maken om het door te spreken.

IMO

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 12:05

Eagle Creek

Breathing security

Pushen en doorgaan! Je bent echt veels te dichtbij de eindstreep om nu nog uit te stellen. Het is als ik je verhaal zo lees echt wel even k** en doorbijten. Maar dat zul je vaker in je leven meemaken.

Een bedrijf zoeken dat bij je past is leuk maar soms kun je beter even slikken en doorgaan - en belangrijk - daarbij het beste ervan maken. Wellicht dat het nu tegen lijkt te vallen maar dat je er achteraf best positief op terugkijkt.

Doorgaan! :)

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:41

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Uitstel zou ik alleen aanraden als je echt met jezelf in de knoop zou zitten. Maar dat lijkt niet zo te zijn. Wellicht dat je tijd in Oeganda je misschien wel het inzicht heeft gegeven van hoe een complexe (en vermoeiende) regelcultuur we eigenlijk in Nederland hebben. En komt dat tot uiting door het niet meer helemaal super thuis te voelen daar in.
Maar, het echte volwassen leven is ook met hoogten en dalen. Je zal niet altijd de leuke dingen doen (die perfect passende afstudeerstage) maar ook de mindere dingen moeten uitvoeren. Van uitstel komt vaak ook afstel, dus ik zou zeker aanraden om gewoon met je afstudeertraject te beginnen, en ook van jouw kant te pushen om duidelijkheid van je instituut te krijgen.

Ohh mooie meid, Erzsťbet Bathory
iPod mini met 16GB

• nacho_supreme
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 17-02 15:04
Pushen en niet hopen op veel begeleiding. Aangezien je een laatstejaars student bent is begeleiding voor vele docenten geen belangrijke zaak, volgend jaar moet je toch op je eigen benen leren staan.

• F_J_K
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator SWS

Front verplichte underscores

quote:
Qwerty-273 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:26:
Uitstel zou ik alleen aanraden als je echt met jezelf in de knoop zou zitten. Maar dat lijkt niet zo te zijn. Wellicht dat je tijd in Oeganda je misschien wel het inzicht heeft gegeven van hoe een complexe (en vermoeiende) regelcultuur we eigenlijk in Nederland hebben. En komt dat tot uiting door het niet meer helemaal super thuis te voelen daar in.
Maar, het echte volwassen leven is ook met hoogten en dalen. Je zal niet altijd de leuke dingen doen (die perfect passende afstudeerstage) maar ook de mindere dingen moeten uitvoeren. Van uitstel komt vaak ook afstel, dus ik zou zeker aanraden om gewoon met je afstudeertraject te beginnen, en ook van jouw kant te pushen om duidelijkheid van je instituut te krijgen.
Dat ja. Zie het zelf moeten duwen en trekken als een belangrijk onderdeel van de opleiding. Dat ga je als facility manager immers ook vaak moeten doen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:12
Zelf had ik zeg maar eind januari tentamens, en moest ik februari beginnen met afstuderen. Formeel mag je niet beginnen als je al je punten nog niet hebt, maar je moet toch ook het voorwerk al wel doen. Dat is even onzeker of je alles hebt, maar is niet anders.
Enige wat je kan doen is er achter aan zitten. Waarschijnlijk zul je hierbij achter de persoon zelf aan moeten gaan, een mail is vaak te vrijblijvend als je echt haast hebt. De beginperiode van een nieuw blok zijn enorm druk. Docenten zitten waarschijnlijk tot over hun oren in het werk. Van een begeleider die bij ons op het werk langs kwam hoorde ik bijvoorbeeld dat er in die week 140 afstudeerders begonnen. Dan moet je niet gek op kijken als jouw vraag een beetje ondersneeuwt tussen al die andere aanvragen.

• Dionysiou
Bedankt voor de reacties allemaal en het advies. Ik heb er besloten om er voor te gaan.
Ik heb zojuist mijn afstudeervoorstel af en die laat ik nu doorlezen door mijn docentbegeleider. Ook mijn stagebedrijf heb ik op de hoogte gesteld van mijn voortgang.
Ik krijg nu het gevoel dat ik de regie weer terug krijg over mijn afstudeerstage, ondanks de naderende deadlines. :)

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22:23
er zijn altijd wel een paar momenten dat het even tegen zit.
maar nu heb je de kans om je studie af te ronden. stel dat soort zaken nooit uit. Je kunt beter na je studie 3 maanden gaan reizen en genieten en kijken welke kant je op wil met je studie.

Of wie weet maak je uiteindelijk de keuze om door te studeren.

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• Kakulukia
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 19-02 14:17
Een studie moet je zo snel mogelijk afronden. Uitstel is nooit goed. Dus gaan voor die banaan :)

• dyrc
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
compliment dat je de knoop tijdig hebt doorgehakt, en niet door het "niet besluiten" ook een keuze afgedwongen krijgt.
eigen verantwoordelijkheid en af en toe gebrek aan controle horen er gewoon bij (zowel nu tijdens je studie, als straks op t werk) pro actief zaken gaan halen als je iets nodig hebt ook.
bij deze nog een mooie punchline als afsluiter: 'frontload your pain'. wat je er mee doet, dat is aan jou. succes de komende maanden!

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 17-02 16:41
Ik raad je aan volledig open en onbevangen je opdracht in te gaan: Je leert meer van een opdracht die niet helemaal in je straatje past, dan 1-tje die je volledig op je lijf geschreven is. Juist dat het wat lastiger is geeft je heel veel leer-materiaal om mee te nemen in de rest van je (werkzame) leven.
Juist met tegenslagen omgaan is iets waar je altijd sterker weer uit terugkomt. Je gaat wellicht heel anders naar bepaalde zaken kijken en zult (nog) meer waardering krijgen voor wat je ťcht leuk vindt.

• Metaalhoofd
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 18-02 22:25
quote:
Dionysiou schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:32:
Bedankt voor de reacties allemaal en het advies. Ik heb er besloten om er voor te gaan.
Ik heb zojuist mijn afstudeervoorstel af en die laat ik nu doorlezen door mijn docentbegeleider. Ook mijn stagebedrijf heb ik op de hoogte gesteld van mijn voortgang.
Ik krijg nu het gevoel dat ik de regie weer terug krijg over mijn afstudeerstage, ondanks de naderende deadlines. :)
Lijkt mij ook de beste keus. In je latere werkzame leven zal je regelmatig tegen soortgelijke situaties aanlopen waarin jij afhankelijk bent van anderen, voor wie jij (of jouw probleem) niet zo hoog op het prioriteitenlijstje staat. Je zal die personen dan moeten blijven aansporen om hun ding te doen, zodat jij weer verder kan, want je werkgever zal daar naar vragen als je even niks te doen hebt.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:12
Succes! Sowieso maakt het jou geen loser als je door overmacht niet verder kunt. Hoe je daarna verder gaat bepaald of je een loser bent of niet ;)

• geekeep
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:50
Gelukkig heb je doorgezet!

Gebrek aan begeleiding bij afstuderen is sowieso eerder regel dan uitzondering. Trek hem/haar op tijd aan de mouw als je iets nodig hebt. Plan ook zelf periodieke afspraken in.
Daarnaast is een onderzoeksvoorstel slechts een voorstel. Het is niet definitief en zal (hoogstwaarschijnlijk) afwijken van je uiteindelijke afstuderen. Het is slechts een houvast om ťrgens te beginnen. Gaandeweg leer je (o.a. door nieuwe kennis) je onderzoek bij te schaven. Verbeteringen, onderbouwd, zijn altijd goed. Dat laat zien dat je er over nagedacht hebt. Dat is van meer waarde dan een (wellicht eenvoudig) onderzoeksvoorstel dat goedgekeurd is vervolgens uitvoeren.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 20:56
Pushen! Dat is het enige advies wat ik je, als uitsteller, kan geven.

• Eagle Creek
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-02 12:05

Eagle Creek

Breathing security

Good for you! :)

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

• Dionysiou
Hť allemaal, ik dacht ik geef even een update. Op 7 februari had ik in de avond meteen mijn afstudeervoorstel ingeleverd bij mijn begeleider voor feedback na een volledige dag zwoegen. Daarna op 8 februari alle feedback verwerkt en het voorstel officieel ingediend bij de startcommissie.

Vandaag het bericht gehoord, na lang wachten, dat mijn afstudeervoorstel helemaal goed is en ik heb een GO gekregen om te mogen afstuderen in het normale reguliere traject. Dit betekend dat ik gewoon zal afstuderen in juli! Ik ben hartstikke blij.
Bedankt allemaal voor de push en de second opinion die ik nodig had op dat moment. Als ik ook maar een dag later was begonnen was ik te laat geweest voor een tijdige GO en had het allemaal via de examencommissie moeten gaan met weinig kans van slagen met nog meer verlies van tijd.

Ik weet nu dat ik over 14 weken mijn scriptie zal inleveren en ik hard aan de slag mag nu!

Dionysiou wijzigde deze reactie 16-02-2017 17:23 (3%)

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 00:14
quote:
Dionysiou schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:17:
Ik weet nu dat ik over 14 weken mijn scriptie zal inleveren en ik hard aan de slag mag nu!
Tip: Denk nu alvast na over je hoofdstukindeling. Verder alles dat je onderzoekt meteen uitwerken en een goede changelog (van ontwerpen, onderzoeken, onderzoeksvragen, alles) bijhouden. Ja, je zal e.e.a. nog wel een aantal keer aanpassen, maar als je een conceptuele tekst hebt staan van het moment dat je er mee bezig was, is dat een hele mooie geheugensteun en haal je daarmee vrij makkelijk alles weet terug wat je gedaan hebt. :)
Pagina: 1

Nintendo Switch Google Pixel Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*