Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 07-02-2017 08:49 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 07-02-2017 08:49 ]
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Dat ja. Zie het zelf moeten duwen en trekken als een belangrijk onderdeel van de opleiding. Dat ga je als facility manager immers ook vaak moeten doenQwerty-273 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:26:
Uitstel zou ik alleen aanraden als je echt met jezelf in de knoop zou zitten. Maar dat lijkt niet zo te zijn. Wellicht dat je tijd in Oeganda je misschien wel het inzicht heeft gegeven van hoe een complexe (en vermoeiende) regelcultuur we eigenlijk in Nederland hebben. En komt dat tot uiting door het niet meer helemaal super thuis te voelen daar in.
Maar, het echte volwassen leven is ook met hoogten en dalen. Je zal niet altijd de leuke dingen doen (die perfect passende afstudeerstage) maar ook de mindere dingen moeten uitvoeren. Van uitstel komt vaak ook afstel, dus ik zou zeker aanraden om gewoon met je afstudeertraject te beginnen, en ook van jouw kant te pushen om duidelijkheid van je instituut te krijgen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
...
Lijkt mij ook de beste keus. In je latere werkzame leven zal je regelmatig tegen soortgelijke situaties aanlopen waarin jij afhankelijk bent van anderen, voor wie jij (of jouw probleem) niet zo hoog op het prioriteitenlijstje staat. Je zal die personen dan moeten blijven aansporen om hun ding te doen, zodat jij weer verder kan, want je werkgever zal daar naar vragen als je even niks te doen hebt.Cheezborger schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:32:
Bedankt voor de reacties allemaal en het advies. Ik heb er besloten om er voor te gaan.
Ik heb zojuist mijn afstudeervoorstel af en die laat ik nu doorlezen door mijn docentbegeleider. Ook mijn stagebedrijf heb ik op de hoogte gesteld van mijn voortgang.
Ik krijg nu het gevoel dat ik de regie weer terug krijg over mijn afstudeerstage, ondanks de naderende deadlines.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
[ Voor 3% gewijzigd door Cheezborger op 16-02-2017 17:23 ]
Tip: Denk nu alvast na over je hoofdstukindeling. Verder alles dat je onderzoekt meteen uitwerken en een goede changelog (van ontwerpen, onderzoeken, onderzoeksvragen, alles) bijhouden. Ja, je zal e.e.a. nog wel een aantal keer aanpassen, maar als je een conceptuele tekst hebt staan van het moment dat je er mee bezig was, is dat een hele mooie geheugensteun en haal je daarmee vrij makkelijk alles weet terug wat je gedaan hebt.Cheezborger schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 17:17:
Ik weet nu dat ik over 14 weken mijn scriptie zal inleveren en ik hard aan de slag mag nu!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq