Beste Tweakers,
Ik zoek een?
Extra ventilator bij mijn nieuwe PC.
Het zal gaan om een fan voor in de nieuwe Phanteks P400S Tempered Glass editie.
Wat is je budget?
Ik wil maximaal 15-20 euro aan een ventilator (per stuk) uitgeven.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op gebied van ventilatoren ben ik een leek. Voor nu heb ik dus geen merk voorkeur. Het lieft een stille maar toch krachtige fan die helpt bij een betere airflow in de kast.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De computer zal ik gebruiken in mijn slaapkamer. Het wordt er in de zomer redelijk warm omdat de zon opkomt aan mijn kant van het huis (dakkapel). Verder is de kamer ongeveer 4 bij 5 meter (wilde gok). Ik heb een tapijt op de vloer en voor de rest erg veel elektronica in de kamer (TV, bluray, versterker, CD speler, LP speler en twee gitaar versterkers). De computer zal op het bureau rechts van mijn monitor staan. Misschien zal ik de case ooit op de grond zetten maar dan in een steun dat hem alsnog zo'n 15 centimeter van de grond houdt.
De configuratie van de PC ziet er als volgt uit:
Omdat bij deze case maar twee fans worden mee geleverd, denk ik er over een extra ventilator er bij te bestellen om zo een positieve luchtdruk te creëren in de computer. Ik vraag mij nu vooral af welke ventilator hier het meest geschikt voor is en wat de beste positie in de case is om een extra ventilator te plaatsen.
Zelf denk ik aan de Be quiet! Silent Wings 2. Echter vraag ik mij af wat het effect is van de RPM en grootte van de fan op de airflow in de kast.
Bedankt voor het lezen van deze post. Ik hoop dat ik er met jullie hulp uit kom!
Ik zoek een?
Extra ventilator bij mijn nieuwe PC.
Het zal gaan om een fan voor in de nieuwe Phanteks P400S Tempered Glass editie.
Wat is je budget?
Ik wil maximaal 15-20 euro aan een ventilator (per stuk) uitgeven.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Op gebied van ventilatoren ben ik een leek. Voor nu heb ik dus geen merk voorkeur. Het lieft een stille maar toch krachtige fan die helpt bij een betere airflow in de kast.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De computer zal ik gebruiken in mijn slaapkamer. Het wordt er in de zomer redelijk warm omdat de zon opkomt aan mijn kant van het huis (dakkapel). Verder is de kamer ongeveer 4 bij 5 meter (wilde gok). Ik heb een tapijt op de vloer en voor de rest erg veel elektronica in de kamer (TV, bluray, versterker, CD speler, LP speler en twee gitaar versterkers). De computer zal op het bureau rechts van mijn monitor staan. Misschien zal ik de case ooit op de grond zetten maar dan in een steun dat hem alsnog zo'n 15 centimeter van de grond houdt.
De configuratie van de PC ziet er als volgt uit:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7-7700K Boxed | € 372,63 | € 372,63 |
1 | Asus ROG Strix Z270F Gaming | € 192,95 | € 192,95 |
1 | Asus ROG STRIX-GTX1060-6G-GAMING | € 330,- | € 330,- |
1 | Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Zwart/Wit | € 83,50 | € 83,50 |
1 | Cryorig H7 | € 35,99 | € 35,99 |
1 | Corsair Dominator Platinum CMD16GX4M2B3000C15 | € 148,50 | € 148,50 |
1 | Corsair RM550x | € 95,95 | € 95,95 |
1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 159,34 | € 159,34 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.418,86 |
Omdat bij deze case maar twee fans worden mee geleverd, denk ik er over een extra ventilator er bij te bestellen om zo een positieve luchtdruk te creëren in de computer. Ik vraag mij nu vooral af welke ventilator hier het meest geschikt voor is en wat de beste positie in de case is om een extra ventilator te plaatsen.
Zelf denk ik aan de Be quiet! Silent Wings 2. Echter vraag ik mij af wat het effect is van de RPM en grootte van de fan op de airflow in de kast.
Bedankt voor het lezen van deze post. Ik hoop dat ik er met jullie hulp uit kom!