[mediaplayer] Nvidia Shield + Kodi audio probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-07 23:01
Ik heb sinds een aantal dagen een Nvidia Shield TV, eigenlijk aangeschaft als upgrade voor een Dune Prime 3.0. Ik heb nu nog beide mediaspelers aangesloten op een Denon AVR-W2300X receiver. Op de Shield gebruik ik Kodi 17 als mediaspeler interface.

Nu heb ik het probleem dat ik via kodi de audio niet voor elkaar kan krijgen. Sterker nog, ik hoor harde klikjes, storingen in het geluid en af en toe valt zelfs het beeld even weg tijdens het afspelen van DTS-HD films. Het afspelen van Netflix films vanuit de shield gaat zonder problemen en storingen. Als ik dezelfde film afspeel via mijn oude vertrouwde Dune, dan gaat het ook zonder problemen. De receiver laat netjes DTS e.d. in het display zien. Mijn probleem speelt zich dus alleen af tijdens afspelen via Kodi (de versterker laat ook hier DTS e.d. zien)

Ik heb al gezocht op internet natuurlijk en ook deze link gevonden:
https://github.com/koying...hield-TV-and-AV-Receivers

Ik krijg het echter nog niet opgelost. Ik vermoedde eerst dat het aan de HDMI kabel lag, maar ik heb de kabel van de Dune geprobeerd en dat maakte niets uit. In Kodi zelf zijn vele settings vwb audio, en ik merk ook echt wel dat sommige settings het gedrag veranderen. Bij sommige settings (fixed/best match) verdwijnt het geklik en storingen ook wel, maar dan is het geluid ook daadwerkelijk anders en ziet mijn versterker ook niet meer dat het een DTS track is. Het wordt dan 'multi in' genoemd. Het geluid uit de surround speakers achter is dan een stuk zachter (lees: bijna onhoorbaar). Ik moet misschien ook nog vermelden dat ik een 5.0 speaker setup heb, 2 Teufels voor, een center en 2 surrounds achter.

Ik heb echt geen idee meer waar ik moet zoeken om eerlijk te zijn, en ik hoop er dan ook op wat richting te krijgen vanuit forumgebruikers. Ik heb wel het idee dat het met het geluid te maken heeft, maar veel verder kom ik nu niet.

[ Voor 3% gewijzigd door henk99 op 06-02-2017 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlySteve1312
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 11:30
Probeer SPMC. Daar kun je namelijk een ander android audio device kiezen. Ik heb ook een Shield en had de grootste problemen met audio passthrough met Kodi (wel 16 trouwens). Met SPMC geen enkel probleem meer.
Update: ik had je post niet goed gelezen. Schijnbaar gebruik je al SPMC.

[ Voor 15% gewijzigd door SlySteve1312 op 07-02-2017 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lantaarn
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Ik heb dezelfde problemen. In kodi 16 en de vorige SPMC versies ging de passthrough van HD audio goed.
Vond in de kodi wiki dat passthrough HD audio niet werkt maar op fora lees ik dat dat HD passthrough wel lukt. Zit al 2 weken te prutsen maar kom er niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-07 21:05
Ik heb sinds gister ook een Shield TV en ik krijg netjes DTS HD MA en Dolby True HD via mijn X4200w.

Heb je in Kodi de passthrough aangezet? Uit mijn hoofd doe je dit bij 'Instellingen (zet op expert) -> Systeem -> Audio -> Passthrough aanzetten en daaronder de opties bij 'DD, DTS HD, True HD', etc. aanvinken.
Kies verder (uit mijn hoofd) bovenaan de optie 'Audio output device = Android, RAW Passthrough'.

Ps. ik vermoed dat je versterker de x2300w is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Problemtulip
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 08:31
Morpheus2003 schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 09:28:
Ik heb sinds gister ook een Shield TV en ik krijg netjes DTS HD MA en Dolby True HD via mijn X4200w.

Heb je in Kodi de passthrough aangezet? Uit mijn hoofd doe je dit bij 'Instellingen (zet op expert) -> Systeem -> Audio -> Passthrough aanzetten en daaronder de opties bij 'DD, DTS HD, True HD', etc. aanvinken.
Kies verder (uit mijn hoofd) bovenaan de optie 'Audio output device = Android, RAW Passthrough'.

Ps. ik vermoed dat je versterker de x2300w is ;)
heb jij de "auto adjust refresh rate" uitgezet? want zodra deze aanstaat voor 24P materiaal gaat alles mis met audio passtrough naar mijn onkyo.

zowel met kodi als SPMC

krijg met geen mogelijkheid 24P naar tv zonder het "vast"in te stellen, maar dat wil je niet
wellicht ligt het aan mijn device, want deze breng ik morgen weer terug omdat hij constant reboot