Hp-OMEN laptop 15

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo,
ik heb sinds een paar dagen de hp omen 15 met:
I7 processor 7700hq
gtx 1050 ti(4gb)
128gb ssd
1 tb hdd
En ik heb een paar vragen over jullie ervaringen met deze laptop.
1.Als ik aan het webbrowsen ben blijft de ventilator aan ookal heb ik de FAN ALWAYS ON setting uitgezet. nu draait de rechterkant niet meer als ik aan het browsen ben, maar de linkerkant blijft wel draaien. het geluid is niet heel hard maar je merkt het wel.

2. tijdens het gamen gaan beide ventilators aan en je hoort ze dan ook heel goed. ik weet niet of het normaal is als de laptop veel lawaai maakt tijdens het gamen dus hebben jullie dit ook, en hoort dit zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 11:44
Het is relatief 'normaal' dat de ventilator draait, je hebt een 45W TDP quadcore processor in een hele kleine behuizing zitten. Ik heb zelf een Intel Skull Canyon als kantoor machine (overigens naar volle tevredenheid), deze heeft ook een 45W TDP quadcore (de i7 6770HQ) waar de fan continue zo'n 1900rpm blaast (idle) en bij basis kantoor werkzaamheden (browsen, Office-pakket gebruiken) gaat 'ie al snel harder draaien.

Je moet je bedenken dat tijdens het gamen alle kracht wordt gebruikt en sommige (blower) fans dan wel tot 7000rpm gaan. Logisch dat dit veel geluid maakt. ;)