HP Compaq 8200 Elite met GTX 1050TI

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sleurhutje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-12 08:04
Zoonlief wil zijn huidige game-pc een beetje opvoeren. Nu is de HP Compaq 8200 Elite SFF niet meer de nieuwste machine, maar met 16GB RAM, 480GB SSD en de Core i5-2500 3.3GHz komt-ie toch aardig mee. Momenteel zit er een ATI Radeon G7-250 videokaart in en met bijvoorbeeld ARK Survival levert dat toch wel de nodige haperingen op.

Nu is het aanbod videokaarten voor low-profile beperkt, maar omdat het budget ook een beetje leuk moet blijven, leek de GTX 1050TI wel een aardige oplossing. Ombouwen naar een mini-tower doe ik liever niet, de SFF desktop past netjes op (keuken)tafel met het 32" scherm er bovenop.

Maar.... HP is wat summier met de informatie over het PCIe x16 slot. Deze is in ieder geval 2.0 en levert geen problemen op met de G7-250. Maar gaat deze ook werken met de GTX 1050TI die 3.0 zou zijn? Zou wel leuk zijn als dit gaat werken, eind van de maand is mini-me jarig dus zou een leuk cadeautje zijn. :D

Beste antwoord (via Sleurhutje op 07-02-2017 20:55)

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:24
Ik heb ook een HP 8200 Elite staan, en ik wilde daar ook een nieuwe videokaart insteken, (GTS 250). Maar toen kwam ik erachter dat het geen ATX-voeding is. HP maakt gebruik van allemaal aparte aansluitingen voor zowel moederbord, e.d. en bevat dus ook geen 6-pins aansluiting voor een videokaart.

Ik heb het opgelost door een tweede voeding erbij in te frommelen en deze dmv een "add2psu" module de videokaart van stroom te voorzien.

Het is een houtje touwtje oplossing die tot op heden nog steeds werkt. Ik heb de pc voor een paar 10tjes op de kop kunnen tikken en de gpu was niet veel duurder op V&A. Dus mij is het risico het wel waard aangezien ik niet zoveel waarde hecht aan mijn pc-voor-erbij.

Alle reacties

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 27-11 12:58
Pcie x16 mag 2.0 of 3.0 zijn, het werkt allebei met (als ik het goed heb) geen performance verschil.
Wat voor voeding zit er verder in?

Acties:
  • Beste antwoord

• S-te-fan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:24
Ik heb ook een HP 8200 Elite staan, en ik wilde daar ook een nieuwe videokaart insteken, (GTS 250). Maar toen kwam ik erachter dat het geen ATX-voeding is. HP maakt gebruik van allemaal aparte aansluitingen voor zowel moederbord, e.d. en bevat dus ook geen 6-pins aansluiting voor een videokaart.

Ik heb het opgelost door een tweede voeding erbij in te frommelen en deze dmv een "add2psu" module de videokaart van stroom te voorzien.

Het is een houtje touwtje oplossing die tot op heden nog steeds werkt. Ik heb de pc voor een paar 10tjes op de kop kunnen tikken en de gpu was niet veel duurder op V&A. Dus mij is het risico het wel waard aangezien ik niet zoveel waarde hecht aan mijn pc-voor-erbij.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-12 21:07

nelizmastr

Goed wies kapot

PCIE versie maakt inderdaad niet uit. Let erop dat je wegens bovenstaande opmerking een 1050Ti zonder externe stroomvoorziening neemt, dan gaat het wel lukken.

Klein detail, het is een R7-250, niet een G7 ;)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Sleurhutje
Top, dank voor jullie snelle antwoorden en adviezen.

En inderdaad een R7-250. ;)

• Sleurhutje
Ik heb de MSI GTX 1050 Ti 4G in Low-Profile gekocht. Werkt perfect, werd geleverd inclusief low-profile bracket (waar de review nog zei dat het optioneel aangeschaft moest worden). Geen extra voedingskabel nodig voor deze kaart, TDP is 75W maximaal. Voeding trekt het prima. Zoonlief helemaal happy. 8)
Pagina: 1