Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeNies
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-10-2024
Hallo,

Ik en een huisgenootje waren bezig met het resetten van een PS3 omdat deze al een tijdje geen spellen meer online kon spelen, en ook niet kon updaten waardoor spellen als fifa niet meer werkten. Tot een tijdje geleden ging dit wel.
We hebben een tutorial gevolgd waarin eerst de HDD geformatteerd moet worden, waarna er in safe mode een update geinstalleerd kan worden van een USB stick.
Bij dit updaten krijgen we echter continu error 8002F225 of 8002F2C5 "De data zijn beschadigd". Met verschillende versies van PS3 updates geprobeerd maar bij elke komt een van de twee errors. Ook is het volgens een van de meldingen in safe mode alleen mogelijk versie 4.70 of hoger te installeren.
Als ik de foutcodes google kom ik vooral uit bij topics over custom firmware, maar we willen gewoon de officiele firmware. Het gaat om een Playstation 3 Fat, voor zover dit nuttige informatie is.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeNies
Als een van de eerste 20 hits op google had gewerkt was dit topic niet nodig geweest haha
Bij deze oplossing deed men de oude HDD terug, maar die van ons is geformatteerd, dus dat is niet meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Welke versie draai je nu of stond er reeds op geinstalleerd?
Je kan namelijk niet standaard downgraden naar een lagere versie.

Verder lees ik diverse meldingen dat updaten naar de laatste versie in een keer problemen kan geven.
Vaak wordt geadviseerd om, als voorbeeld, van bijvoorbeeld versie 4.5 naar 4.6 te gaan en dan pas weer naar 4.8. ipv direct van 4.5 naar 4.8.

Stappen die kunnen helpen misschien:

1. Remove HDD from PS3 and turn power on.
2. You should get a message like no storage media or operating system, THEN with the power still on plug in the HDD that will not update.
3. Power off the PS3 by holding the button, however if this does not work use the main power switch on the back and just shut it down.
4. Turn main switch back on and/or press power on button.
5. It should now say file system needs restored, do that.
6. It may lock up instead of restarting at the end, so power it off as described above.
7. Restart in Safe Mode and select option 6 with USB firmware update.

bron: http://community.us.plays...-is-corrupt/td-p/40835735

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeNies
Bij punt 5 gaat het mis. Ik krijg niet de optie om het bestandssysteem te herstellen. Ook als ik dit meteen vanaf het safe mode menu probeer krijg ik de volgende melding. Deze melding krijg ik overigens bij alle knoppen in het safe mode menu.
Afbeeldingslocatie: https://s29.postimg.org/cirh9i22f/20170207_175621.jpg

Verder heb ik met versie 4.70, 4.75 en de laatste versie 4.81 getest. Alle drie komt er error 8002F2C5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 20:12

Nemesizz

Untouchable

Welk formaat USB stick gebruik je? (sommige erg grote worden niet goed ondersteunt)
Welk filesystem heeft je USB stick? (PS3 accepteerd alleen USB sticks met FAT32)
Staat de update in de juiste map? (hoofdletter gevoelig! mappen moeten dus in hoofdletters)
Welke firmware hád je PS3 voordat je de schijf formatteerde? (dan zou ik die versie eens weer proberen).

En anders, proberen een oudere software versie te vinden, versie 3.5 ofzo.

Zorg ook dat er maar 1 firmware versie, in de juiste map op de USB stick staat, dat er niet bijvoorbeeld 3 verschillende in dezelfde map staan.

Kan me vaag herinneren dat mijn phat 80 ook een krent was met updates na een HDD upgrade, maar weet niet meer welke firmware ik heb gebruikt, staat waarschijnlijk nog op m'n vorige PC.

Updaten kun je overigens ook beter gewoon via PSN doen. Die harkt vanzelf dan wel de laatste versie binnen, ongeacht hoe oud je huidige firmware is/was. Updaten nadat je je schijf hebt geformatteerd geeft wel vaker van die problemen dat die de firmware niet pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeNies
De USB stick is 4gb, geformatteerd met FAT32.
De update staat in PS3\UPDATE, er staat maar 1 .PUP bestand in deze map.
De firmware die er voor het formatteren van de HDD op stond is niet bekend. Hier hebben we toen helaas niet naar gekeken. Downgraden naar een oudere versie dan 4.70 kan dus niet volgens de melding, ik denk dus dat er 4.70 op stond.

Aanmelden en updaten via PSN ging niet meer, dat is de reden dat we het ding uberhaupt geformatteerd hebben haha.
Wat ik vreemd vind is dat elke knop in het safe mode menu diezelfde melding geeft. Kan het zijn dat de software die in de PS3 de update verwerkt op een of andere manier corrupt is?

[ Voor 19% gewijzigd door MikeNies op 07-02-2017 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kun je één ding verifieren, en je zult de eerste en laatste niet zijn: heet je file écht PS3UPDAT.PUP en dus niet per ongeluk PS3UPDATE.PUP?

Oude schijf - of welke schijf dan ook- terugdoen kan altijd, het systeem is daar niet in die mate van afhankelijk om te starten, het systeem zal alleen de schijf moeten initialiseren en de FW (deels) op HDD wegschrijven naar gelang je versie PS3.
Pagina: 1