Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heb lang niet meer bezig geweest met 3d ontwerpen (autocad ) en zou dit graag terug oppikken. Aangezien ik nu enkel een trage toshiba laptop bezit zou ik dan wel een andere pc nodig hebben. Heeel af en toe speel ik ook een spelletje maar zeker niet de zeer zware, hoogstens een COD. Ik zou wel graag even verder willen met de pc zodat ik niet elke 2jaar een nieuwe zou moeten kopen. Het is dan ook puur hobbymatig

Wat mag het systeem gaan kosten?
Laten we zeggen 800-900 euro max maar als jullie zeggen dat je toekomt met minder voor mijn benodigdheden isdat zeker niet slecht.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Aangezien ik een laptop heb zou ik alles nog nodig hebben.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Denk dat jullie beter op deze vraag kunnen antwoorden dan ik. ben een beginner als het aankomt op computers samenstellen, weet ookniet wat samen kan en wat niet.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
niet echt, zou wel graag kwaliteit hebben, zeker omdat ik niet elk jaar een nieuwe wil kopen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
niet echt

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie mij een goed voorstel kunnen doen aangezien ik de kennis hier niet voor heb.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

Verwijderd

Neem DAA beleid eens door. Er wordt iets meer van je verwacht dan het beantwoorden van de vragen.
Neem ook eens een kijkje in topics met systemen voor hetzelfde budget zoals Game PC €900 advies

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik voor een computer die ik gebruik voor ontwerpen ( Inventor , cad ... ) in dezelfde categorie kijken als een game computer of moet ik hier toch enkele aanpassingen aan doen?

Verwijderd

Dat kan in de meeste gevallen met dezelfde hardware. De onderdelenkeuze hangt af welke taak voor jou prioriteit heeft. Voor CAD kan je beter een wat hoger geklokte cpu nemen en een iets mindere videokaart. Voor gamen in veel gevallen juist andersom.

• Randojongen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 11:14
Ik ben Autocad/Revit tekenaar van beroep. Autocad leunt zwaar op de processor en een videokaart is niet heel belangrijk. Verder is veel geheugen belangrijk voor het werken in grotere projecten. Aangezien je hobbymatig aan de slag gaat lijkt 16gb geheugen meer dan genoeg. De onderstaande lijst kan je gebruiken als richtlijn. Wil je er ook nog een monitor bij binnen het budget dan kan je een langzamere processor nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 240,50€ 240,50
1Gigabyte GA-B250M-D2V€ 70,50€ 70,50
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 159,-€ 159,-
1Cooler Master Silencio 352€ 61,-€ 61,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,99€ 29,99
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 115,95€ 115,95
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 96,95€ 96,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 826,39

Verwijderd

Topicstarter
Als ik kies voor een boxed versie heb ik toch geen aparte koeler meer nodig of is de standaard meegeleverde koeler niet voldoende in dit geval. Als je voor een tragere processor zou kiezen wat zou je dan aanraden dat nog deftig is voor mijn gebruik? I3 of andere?

Ook zou ik zowiso nog een hdd schijf nodig hebben want met 256 SSD kom ik niet toe. Wat is hier een goede keuze voor?

Sorry voor de vele vragen, ken er niet super veel van.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:38:
Als ik kies voor een boxed versie heb ik toch geen aparte koeler meer nodig of is de standaard meegeleverde koeler niet voldoende in dit geval.
De boxed koeler is voldoende. Pas als je een stil systeem wil als de cpu vol belast is dan is een andere koeler aan te raden.
Als je voor een tragere processor zou kiezen wat zou je dan aanraden dat nog deftig is voor mijn gebruik? I3 of andere?
De i5-7400. Is single core niet heel veel trager dan een i3 maar wel een stuk beter voor gamen. Een goede middenweg.
Ook zou ik zowiso nog een hdd schijf nodig hebben want met 256 SSD kom ik niet toe. Wat is hier een go
pricewatch: WD Blue WD10EZEX, 1TB

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2017 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje,

Ik kijk net de op required specs van inventor ( had verwacht dat dit lager ging zijn dan autocad ) en hier vragen ze 20 gig Ram geheugen en dit al bij assemblages van minder dan 500 stuks.
Grafische kaart vragen ze zeer weinig zie ik.

Zou ik dan ipv 16g ram 32 gig ram steken ( 2*16 ) of isdit niet compatibel?
En qua grafische kaart zijn daar nog veranderingen mogelijk want ik zit wel tegen de limiet van mijn budget nu.
Iets goedkoper zou beter passen.

Groeten

• Randojongen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 11:14
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:21:

Ik kijk net de op required specs van inventor ( had verwacht dat dit lager ging zijn dan autocad ) en hier vragen ze 20 gig Ram geheugen en dit al bij assemblages van minder dan 500 stuks.
Autodesk:
Number of unique parts and recommended RAM in GB:
> 5000 parts 6 GB RAM
> 10,000 parts 12 GB RAM
> 15,000 parts 18 GB RAM
> 20,000 parts 24 GB RAM

Het lijkt mij dat 16gb meer dan genoeg is voor jou. Je kan ook 1x16gb nu kopen en later nog 1 als dat nodig is.
Verwijderd schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:21:
En qua grafische kaart zijn daar nog veranderingen mogelijk want ik zit wel tegen de limiet van mijn budget nu.
Iets goedkoper zou beter passen.
Dan kan je voor de GTX1050 gaan, Dit is wel het minimum videokaart dat je nodig hebt. Een goedkopere kaart dan de 1050 zou ik niet adviseren.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 193,70€ 193,70
1Gigabyte GA-B250M-D2V€ 70,50€ 70,50
1MSI GeForce GTX 1050 2G OC€ 126,95€ 126,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 50,95€ 50,95
1Cooler Master N200 Closed€ 43,95€ 43,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M1A2400C16€ 119,-€ 119,-
1Cooler Master GM G450M€ 52,50€ 52,50
1Sandisk SSD Plus 120GB€ 49,99€ 49,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 707,54

Dan heb je nog €200 voor Windows, toetsenbord, muis en monitor

Verwijderd

Topicstarter
Dit vond ik op de site van Autodesk zelf over Inventor ( niet autocad )

system Requirements for Autodesk Inventor 2017 Windows
Operating System ¹

Microsoft® Windows® 10 (desktop OS)
64-bit Microsoft Windows 8.1 with Update KB2919355
64-bit Microsoft Windows 7 SP1

CPU Type ²
Recommended:
Intel® Xeon® E3 or Core i7 or equivalent, 3.0 GHz or greater

Minimum:
64-bit Intel or AMD, 2 GHz or faster

Memory ³
Recommended:
20 GB RAM or more

Minimum:
8 GB RAM for less than 500 part assemblies

Disk Space
Installer plus full installation: 40 GB

Graphics Recommended:
Microsoft Direct3D 11® or capable graphics card or higher

Minimum:
Microsoft Direct3D 10® capable graphics card or higher

See the Certified Hardware

Daar spreken ze van duidelijk een pak meer.

Kan ik met die grafische kaart nog uit de voeten met Games zoals COD en dergelijke?
Pagina: 1