Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astr0blaster
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 11-09 18:02
Sinds gisteren valt mijn Macbook Pro (13", medio 2012) uit als ik hem loskoppel van netstroom. Kortom, het lijkt erop dat er iets mis is met mijn accu. Op netstroom doet hij het perfect. Ik heb nog steeds dezelfde accu sinds launch. Als mijn Macbook stroom heeft staat er wel gewoon een percentage (97% as we speak, er staat wel 'vervang nu'). Ik heb even CoconutBattery gedownload, ondanks dat hij al wat versleten is, zou hij het nog moeten doen. SMC / PMU al geprobeerd...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/eldIWVA.png

Ik heb al een beetje op Google gezocht, maar ik kom er niet echt uit: is mijn batterij - ook al tonen de statistieken wat anders - dood? Of wat kan het probleem zijn?

En mocht 'ie echt dood zijn: is dit voor een leek makkelijk zelf te vervangen door een nieuwe op het internet te bestellen? Ik wil er na bestelling achter komen dat er een ander probleem is.

Thanks! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Een accu is niet per definitie pas defect bij 0% capaciteit. Als de spanning niet langer voldoende is dan kan het zijn dat de Mac er niet meer mee wil werken.

Bij dit slijtageniveau is het overigens inderdaad geen slecht idee om een vervanger te gaan zoeken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De batterij in deze MacBook gaat volgens Apple 1000 cycles mee. Aangezien die van jou 1050 cycles heeft gedaan is het wel redelijk om aan te nemen dat deze versleten is. De batterij vervangen is goed te doen voor een leek. Zie iFixit voor stap-voor-stap instructies. Je kunt ook de batterij laten vervangen door Apple voor 139 euro.

[ Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 06-02-2017 21:59 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/