4k of toch huidige 1080p behouden ivm view distance

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSvdK
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 18-08 18:00
Beste allemaal,

Ik zoek een?
Een nieuwe tv. Maar moet wel een flinke vooruitgang zijn tov mijn huidige tv. LG 55 inc 1080p 100hz reviews: LG 55 LB870V met webOS: strak design dankzij luidsprekervoet

Wat is je budget?
max 3000 maar het gaat me ook om prijs/kwaliteit

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Vooral Gamen. Heb een snelle game pc die 4k aan kan en overweeg een ps4 pro te kopen ivm exclusieve en mn bestaande ps4 collectie

Wat heb je zelf al gevonden?
lg oled 55 https://www.tvstore.nl/pr...-210739/lg-oled55e6v.html

samsung 55 https://www.tvstore.nl/pr...39/samsung-ue55ks8000.htm

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel dus om mijn tv te upgraden naar 4k hdr. Ik lees op verschillende sites dat je om verschil te zien tussen 4k en 1080p dichtbij moet zitten.

distance calculator http://ca.rtings.com/tv/r...-to-distance-relationship

Ik zit op +/- 7 a 8 voet (2.5m) en zou dus volgens deze calculator 75 inch nodig hebben.

Dit gaat me ver boven mijn budget en bovendien gaat het me volgens deze calculator geen verbetering opleveren.

Nu hoor ik uit ervaringen van verschillende mensen dat het toch een wereld van verschil is en dat het de aankoop van een nieuwe tv rechtvaardigt.

Komt dit puur door de HDR functionaliteit of is er nog iets anders wat ik mis ?

Zouden jullie me advies kunnen geven?

[ Voor 15% gewijzigd door PSvdK op 07-02-2017 07:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20
Is je huidige LG er 1 uit 2007 of 2013 ,dat maakt nogal uit.

Even mijn mening gevend, ik zou eigenlijk niet naar een nieuwe Tv kijken als ik de wens niet had groter te gaan, of ik moet echt niet tevreden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSvdK
Dit is mijn huidige tv

reviews: LG 55 LB870V met webOS: strak design dankzij luidsprekervoet

Niet echt een lovende review wat betreft beeldkwaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iFluX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-07-2024

iFluX

.....Pokes Your Eye.....

Ik had de zelfde vragen en heb gisteren na advies hier op twkrs de https://tweakers.net/pric...1/lg-oled55b6v-zwart.html aangeschaft.
Totaal verkocht!

Dit is niet eens te vergelijken met de lg lw4500 47" die ik hier voor had.

Ook ik zit 2,5m / 3,0m van de tv en 55 inch is top!
Je ziet direct het verschil tussen 4k en 1080!

[ Voor 10% gewijzigd door iFluX op 07-02-2017 15:52 ]

...///...\\\...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSvdK
Gister even bij de mediamarkt gaan kijken.

De lg oled 55b6v pricewatch: LG OLED55B6V Zwart is inderdaad prachtig.

Viel me op dat de kleuren van de Oleds feller (meer contrast ?) zijn dan bij andere fabrikanten.

Heb er weinig verstand van moet ik zeggen. Zie alleen of het mooi is ja of nee.

Het heeft me in ieder geval overtuigd om binnenkort een Oled te gaan aanschaffen.

55 inch leek wel een beetje klein naast 65 :P Maar goed dat blijf je houden.

2300 euro is nog een bedrag wat te doen is voor mij.

Bedankt voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de winkel zijn alle kleuren feller en met meer contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
Of resolutie nu iets uitmaakt of niet. Een OLED scherm zal er al heel snel veel beter uitzien als het TN paneel dat je nu hebt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:45

Bever!

3

PSvdK schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:09:
Gister even bij de mediamarkt gaan kijken.

De lg oled 55b6v pricewatch: LG OLED55B6V Zwart is inderdaad prachtig.

Viel me op dat de kleuren van de Oleds feller (meer contrast ?) zijn dan bij andere fabrikanten.

Heb er weinig verstand van moet ik zeggen. Zie alleen of het mooi is ja of nee.

Het heeft me in ieder geval overtuigd om binnenkort een Oled te gaan aanschaffen.

55 inch leek wel een beetje klein naast 65 :P Maar goed dat blijf je houden.

2300 euro is nog een bedrag wat te doen is voor mij.

Bedankt voor je tip!
check dan even het oled prijsdiscussie topic. tips genoeg hoe je <2000 kan betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSvdK
Bedankt voor de reacties!

Ongelooflijk wat een korting je kan bedingen. Nu komt die 65 inch toch binnen bereik :P

Ik ga een rondje bellen langs de betreffende zaken en vragen wat voor prijzen ze kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

Je zal meer kwaliteitsverschil halen uit HDR dan uit 4K.
Maw: 4K + HDR > 1080 + HDR > 4K > 1080

Natuurlijk hangt een en ander af van de beschikbare media (zoals je al zei PC/PS4 op 4K al dan niet met HDR), maar er wordt hard getimmerd aan de uitrol van HDR.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
PSvdK schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:19:

Welke vragen heb je hier nog over?
[i]Ik twijfel dus om mijn tv te upgraden naar 4k hdr. Ik lees op verschillende sites dat je om verschil te zien tussen 4k en 1080p dichtbij moet zitten.

distance calculator http://ca.rtings.com/tv/r...-to-distance-relationship

Ik zit op +/- 7 a 8 voet (2.5m) en zou dus volgens deze calculator 75 inch nodig hebben.
Ik heb bij vrienden gezien die vreselijk veel spijt hadden van hun 65" 4k TV op 3 meter.
Je moet echt van links naar rechts kijken en van onder naar boven, het was net een tennisspel.
Nu hebben ze weer een 55" en die is al groot genoeg.
Ik zou er dus nog maar eens goed over nadenken over zo'n groot scherm!
Ik ben zelf nog steeds blij met mijn 46" Toshiba op 2,5m ;)

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
HereIsTom schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 22:50:
[...]

Ik heb bij vrienden gezien die vreselijk veel spijt hadden van hun 65" 4k TV op 3 meter.
Je moet echt van links naar rechts kijken en van onder naar boven, het was net een tennisspel.
Nu hebben ze weer een 55" en die is al groot genoeg.
Ik zou er dus nog maar eens goed over nadenken over zo'n groot scherm!
Ik ben zelf nog steeds blij met mijn 46" Toshiba op 2,5m ;)
Volgens mij heb je dit verhaal over je vrienden verzonnen.

Jouw 46" televisie heeft op 2,5 meter een net iets grotere kijkhoek dan een 55" op 3 meter doet. Jij hoeft slechts wat naar voren te leunen om dezelfde kijkhoek te krijgen als een 65" op 3 meter, zo klein is dat verschil.

Dus het lijkt mij zeer sterk dat jouw vrienden zoveel spijt hadden van het grote toestel en het hebben ervaren als een tennisspel. Daar is op dat formaat en die kijkafstand zeker nog geen sprake van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:00

A13X

Dude

Dimens schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:27:
[...]

Het is vaak ook een kwestie van wennen. Ik ging van een 32" Hd- ready tv naar een 50" full hd beide op +/- 3,5mtr, ik had de eerste weken echt het gevoel dat ik beter een meter verder kon gaan zitten. Nu kijk ik naar die 50" en denk ik een 65" tv of een 100" beamer past ook wel :+

Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 17:02
Raym09 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:53:
[...]

Het is vaak ook een kwestie van wennen. Ik ging van een 32" Hd- ready tv naar een 50" full hd beide op +/- 3,5mtr, ik had de eerste weken echt het gevoel dat ik beter een meter verder kon gaan zitten. Nu kijk ik naar die 50" en denk ik een 65" tv of een 100" beamer past ook wel :+
Gewoon een keertje op de voorste rij gaan zitten in Imax :P

Ik merk van mezelf dat een groot scherm alleen irritant is als je de ondertiteling probeert te lezen.
Als je die kan negeren (of uitzetten, maar dat gaat in een bios niet) dan is geen scherm te groot.
Je zal wel merken dat je je hoofd beweegt zodat bijvoorbeeld degene die spreekt in het midden van je gezichtsveld komt. Maar dit doe je in het echte leven ook als je een gesprek hebt met meer dan 1 persoon.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Dimens schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:27:
[...]

En waarom zou ik dat hebben verzonnen? Dan koop je toch lekker een 65"
Maar dan later niet zeuren dat je pijn in je nek hebt :Y

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
HereIsTom schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 18:32:
[...]

En waarom zou ik dat hebben verzonnen? Dan koop je toch lekker een 65"
Omdat je verhaal niet klopt en het nogal lijkt op de argumenten die steeds weer worden herhaald op het moment dat er weer grotere televisies op de markt komen, dat je zogenaamd naar een tennisspel zou kijken. Dat werd bij de 32" televisies al gesteld - die men net zo ver had staan en wat men ondertussen klein en onleesbaar vindt - en nu nog steeds.
Maar dan later niet zeuren dat je pijn in je nek hebt :Y
Tenzij je lijdt aan soort van oogbewegingsstoornis waardoor je de ogen niet kunt bewegen, zal het niet eens nodig zijn je nek te bewegen, om op deze afstanden en dit formaat het hele beeld te kunnen zien zonder dat het je ogen moeite kost. Zelfs op een meter afstand kun je een 65" televisie nog geheel zien, zonder daarbij je hoofd te hoeven draaien. Echt comfortabel voor de ogen is het echter niet.

Zou het waar zijn wat jij en je vrienden stellen, zou het betekenen dat bioscopen volledig verkeerd zijn gebouwd. Voor de achterste rij stelt THX zelfs dat de kijkhoek minimaal hetzelfde moet zijn als een 65" televisie op 3 meter afstand. Daar komt men toch ook niet met nekklachten uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bioscoopschermen zijn ook veel te groot als je vooraan zit kun je het niet goed volgen, daarom zitten wij altijd achterin, dan pas heb je prima beeld.
Het is werkelijk onzin om in een standaard woonkamer van 25m2 een 65" te hebben.
Het staat natuurlijk stoer als er visite komt, maar je hebt er verder niks aan, alleen maar last van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
PSvdK schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:50:
Dit is mijn huidige tv

reviews: LG 55 LB870V met webOS: strak design dankzij luidsprekervoet

Niet echt een lovende review wat betreft beeldkwaliteit.
Denk dat dezelfde review nu een hoger cijfer zou krijgen O-) (contrast werd in het begin zeeeeeeer zwaar aangerekend) maar zo goed als alles met een IPS paneel zal een lagere score krijgen dan een tv met een VA paneel. Met zo'n budget zou ik op de nieuwe modellen wachten ...
RocketKoen schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 18:39:
Of resolutie nu iets uitmaakt of niet. Een OLED scherm zal er al heel snel veel beter uitzien als het TN paneel dat je nu hebt.
TN panelen kom je niet tegen in tv's (alleen onder de 32"); zie ook niet waar je vandaan haalt dat er een TN paneel in zou zitten ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firedragon
  • Laatst online: 25-07 23:13
HereIsTom schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 21:51:
Bioscoopschermen zijn ook veel te groot als je vooraan zit kun je het niet goed volgen, daarom zitten wij altijd achterin, dan pas heb je prima beeld.
Het is werkelijk onzin om in een standaard woonkamer van 25m2 een 65" te hebben.
Het staat natuurlijk stoer als er visite komt, maar je hebt er verder niks aan, alleen maar last van!
Kijken hier bijna elke dag naar 108" scherm op 3,5m nog nooit last van mijn nek gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 21:39
Je hoeft je mening niet als feit te presenteren. Ik zit op 2,5m van een 65" en ik vind het jammer dan een 77" Oled niet binnen budget past, anders had die er gehangen. Hij hangt er overigens niet voor de visite, want het enige argument tegen een 65" is wat mij betreft dat het niet heel mooi is voor een huiskamer. Daarom hangt hij op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
Het is onzin om het onzin te noemen, zonder hiervoor geldige argumenten te hebben. Zeker als je nu zelf aangeeft dat een bioscoop wel prima is, terwijl de kijkhoek achterin de bioscoopzaal gelijk is aan een 65" televisie op 3 meter afstand. Hoe kan het dan onzin zijn?

Dat je een mening hebt over grote televisies is prima. Maar verzin er geen onzin omheen om je mening te bekrachtigen, terwijl de onzin met je eigen woorden zo te ontkrachten is. Zeg dan gewoon dat je niet van grote televisies houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 20:39

Jiffy

God, you're ugly!

Sorry hoor, maar dat is gewoon onzin. Het 'echte' deel van mijn woonkamer is vrijwel exact 5x5 meter. Aan één muur hangt sinds kort een 65" tv, bij de andere muur staat de bank. De kijkafstand is dus ~4,5 meter. De tv is húúúge tov van m'n oude 32", maar uiteindelijk geen millimeter te groot, gezien de kijkafstand. Het is dat ik het geld voor een nóg grotere er niet voor over had...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zo, er is volgens mij wel genoeg modder gegooid in dit topic. Topic starter heeft wel de info gehad waarmee hij vooruit kan. Laten we het daar voor nu even bij laten. Als deze nog aanvullende vragen heeft, zal hij zich vast wel weer melden. De discussie zoals die nu verloopt voegt natuurlijk niets toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSvdK
Bedankt allen voor de input. Ik heb gister de LG 55b6v opgehaald bij Smits in Arnhem voor de prijs van 1900 euro. Dit na informatie uit het prijzen topic.

Ik ben zeer tevreden. Geweldig beeld zeker inc met de ps4 pro die ik dan ook maar gelijk heb aangeschaft:)
Pagina: 1