Op de een of andere manier is Apache2 om zeep geholpen nadat deze een aantal weken goed draaide op mijn raspberry pi 3. Het weer aan de praat krijgen lukt nog niet echt. Een schone installatie lukt ook niet:
Als het goed is zou er nu niets meer van een vorige apache installatie te vinden moeten zijn op het systeem.
De nieuwe installatie verloopt als volgt:
Zoeken op de segmentatiefout, de foutwaarde of de error code levert niets op. Wat MPM is en doet weet ik (nog) niet precies, maar duidelijk is dat geen van de zeven via apt-beschikbare mpm pakketen is geïnstalleerd:
apache2-mpm-itk
apache2-mpm-prefork
apache2-mpm-event
apache2-mpm-worker
libapache2-mod-php5
libapache2-mod-php5filter
Iemand een suggestie hoe ik dit weer aan de praat kan krijgen?
code:
1
2
3
| sudo apt-get purge apache2 apache2-utils apache2.2-bin apache2-common sudo apt-get autoremove --purge whereis apache2 (Geeft geen resultaat) |
Als het goed is zou er nu niets meer van een vorige apache installatie te vinden moeten zijn op het systeem.
De nieuwe installatie verloopt als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| sudo apt-get install apache2 [knip] De volgende extra pakketten zullen geïnstalleerd worden: apache2-bin apache2-data apache2-utils libapr1 libaprutil1 libaprutil1-dbd-sqlite3 libaprutil1-ldap liblua5.1-0 [knip] De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden: apache2 apache2-bin apache2-data apache2-utils libapr1 libaprutil1 libaprutil1-dbd-sqlite3 libaprutil1-ldap liblua5.1-0 [knip] Uitpakken van ...[knip] Instellen van ...[knip] Instellen van apache2 (2.4.10-10+deb8u7) ... /var/lib/dpkg/info/apache2.postinst: regel 157: 25299 Segmentatiefout a2enmod -m -q $mpm dpkg: fout bij verwerken van pakket apache2 (--configure): subproces post-installation script geïnstalleerd gaf een foutwaarde 139 terug Bezig met afhandelen van triggers voor libc-bin (2.19-18+deb8u7) ... Bezig met afhandelen van triggers voor systemd (215-17+deb8u6) ... Fouten gevonden tijdens verwerken van: apache2 E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (1) |
Zoeken op de segmentatiefout, de foutwaarde of de error code levert niets op. Wat MPM is en doet weet ik (nog) niet precies, maar duidelijk is dat geen van de zeven via apt-beschikbare mpm pakketen is geïnstalleerd:
apache2-mpm-itk
apache2-mpm-prefork
apache2-mpm-event
apache2-mpm-worker
libapache2-mod-php5
libapache2-mod-php5filter
Iemand een suggestie hoe ik dit weer aan de praat kan krijgen?
Can`t live without the mods