Problemen met het maken van een forum wordpress

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:32
Hallo Tweakers,

Al een tijdje probeer ik een forum te maken. Ik heb hiervoor joomla, drupal en wordpress geprobeerd.
Nu beviel Joomla mij niet. Dus die viel direct al af. Drupal is net iets over de top geloof ik (correct me if i'm wrong) dus probeerde ik vandaag voor het eerst wordpress. Dit samen met bbpress en buddypress.

Ik heb wat problemen met de site. Ik vraag me af wat het probleem is. De pagina's van buddypress werken niet. Als ik de default perma link behoud (/index.php/%year%/%monthnum%/%day%/%postname%/) dan krijg ik de pagina's te zien maar deze zijn leeg. Als ik het verander naar alleen de postname dan is alles 404. Weet iemand hoe ik dit oplos?

Info:
Mysql Serverversie: 5.5.54-0+deb8u1 - (Debian)
Apache/2.4.10 (Debian)
php 5.6.29
Wordpress 4.7.2
Buddypress 2.7.4
Debian 8
In vm (1 core, 2gb ram, 20gb opslag)

Mvg
Dany

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Wat is er mis met software die daar speciaal voor is gemaakt?
  • Simple Machine Forums
  • Phorum
  • phpBB
  • etc.

[ Voor 9% gewijzigd door DJMaze op 06-02-2017 23:17 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
DJMaze schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:16:
Wat is er mis met software die daar speciaal voor is gemaakt?
  • Simple Machine Forums
  • Phorum
  • phpBB
  • etc.
PHPBB heb ik ook geprobeerd. Maar die beviel niet. Ik zal kijken naar de anderen. Maar ik wou de mogelijkheid om heel wat dingen toe te voegen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-07 15:58
Wordpress kan veel, maar is nou eenmaal geen forumsoftware. Er zijn wel wat plugins die het proberen, maar voor een forum zul je echt uit moeten wijken naar SMF, phpBB, vBulletin, YaBB(SE) etc...
en deze wellicht integreren binnen je wordpress site.

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
frumper schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:39:
Wordpress kan veel, maar is nou eenmaal geen forumsoftware. Er zijn wel wat plugins die het proberen, maar voor een forum zul je echt uit moeten wijken naar SMF, phpBB, vBulletin, YaBB(SE) etc...
Het gaat mij er vooral om dat buddypress gewoon niet werkt terwijl dat bij videos op youtube e.d. wel het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:10

Hmail

Doet ook maar wat.

Je kunt voor Wordpress WP_DEBUG op true zetten in je wp-config.php. Dan zou je foutmeldingen moeten zien i.p.v witte pagina's. Wellicht dat je met de foutmeldingen beter kunt zoeken naar wat er mis gaat.
Zie https://codex.wordpress.org/Debugging_in_WordPress voor meer uitleg over de verschillende mogelijkheden van debuggen in Wordpress.

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 12:50
frumper schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:39:
offtopic:
YaBB zou ik anno 2017 écht niet meer aanraden. Het is geschreven in Perl, maakt gebruik van tekstbestanden om alles op te slaan en er wordt al jaren niet meer aan gewerkt. De opvolger YaBB SE is inmiddels ook ter ziele en overgegaan in SMF.

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Check even of mod_rewrite aan staat op je server. Buddypress geeft dat aan als mogelijk probleem.

Test je trouwens op een online omgeving, eigen webserver of een localhost omgeving?

[ Voor 22% gewijzigd door Zeror op 07-02-2017 13:58 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Zeror schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:58:
Check even of mod_rewrite aan staat op je server. Buddypress geeft dat aan als mogelijk probleem.

Test je trouwens op een online omgeving, eigen webserver of een localhost omgeving?
Mod rewrite staat aan.

Ik gebruik het zowel online via internet als via mijn thuisnetwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-07 12:21
Buddypress zorgt er bij mij zelfs voor (op een lege installatie) dat heel de content van wp-admin niet meer wordt getoond...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

peize9 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 12:45:
[...]

Mod rewrite staat aan.

Ik gebruik het zowel online via internet als via mijn thuisnetwerk.
Zet je permalinks instelling terug naar standaard. Haal dan je wordpress .htaccess file eens weg (back-up > rename/verplaats oid).
Verdiep je vervolgens maar eens hierin: https://codex.wordpress.org/Using_Permalinks

Hopelijk helpt dat ;)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Zeror schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:16:
[...]

Zet je permalinks instelling terug naar standaard. Haal dan je wordpress .htaccess file eens weg (back-up > rename/verplaats oid).
Verdiep je vervolgens maar eens hierin: https://codex.wordpress.org/Using_Permalinks

Hopelijk helpt dat ;)
hoe kan je die terugzetten naar default? De enige optie die ik heb is dingen aanklikken... Niet een restore to default ofzo. En zoals ik al zij de default (/index.php/%year%/%monthnum%/%day%/%postname%/) is al een andere dan de 5 waaruit je normaal kan kiezen geloof ik. Als ik de optie verander zonder buddypress dan krijg ik ook al direct overal een not found op.

Het lijkt mij zelf dat het inderdaad aan apache ligt ik zal het proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Moet het trouwens perse BuddyPress zijn? Je zou eventueel ook bbPress kunnen proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Zeror schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:48:
Moet het trouwens perse BuddyPress zijn? Je zou eventueel ook bbPress kunnen proberen. ;)
Ik gebruik buddypress en bbpress beide, buddypress voor het user deel en bbpress voor het forum deel. Eigenlijk zou ik iets als IPS willen hebben... helaas is dat veel te duur.

Ik denk alleen uberhaupt niet dat het probleem bij deze extensies ligt maar of bij apache (waarschijnlijk) of bij de wordpress versie zelf. Ik heb nu even snel een schone versie geinstalleerd en het probleem is er nogsteeds ook in de basis editie zonder de plugins

[ Voor 10% gewijzigd door peize9 op 08-02-2017 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Wanneer krijg je de errors? Alleen bij posts of ook bij pages? En in welke omgevingen heb je er last van? Online (test) omgeving? Localhost omgeving? Werkt default permalinks setting wel? Schone versie betekent dat een kale Wordpress installatie met standaardthema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Zeror schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 19:13:
Wanneer krijg je de errors? Alleen bij posts of ook bij pages? En in welke omgevingen heb je er last van? Online (test) omgeving? Localhost omgeving? Werkt default permalinks setting wel? Schone versie betekent dat een kale Wordpress installatie met standaardthema?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

De homepage werkt, de pagina's en posts e.d. niet. Ik heb er zowel via thuisnetwerk als online last van. De default permalink werkt alleen maar, maar die werkt weer niet met buddypress haar balk bovenin. Inderdaad wordpress met standaard thema helemaal kaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Pff... Ff denken...

Hoe ziet je .htaccess eruit?

-knip-

[ Voor 79% gewijzigd door Zeror op 08-02-2017 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

Daar is volgensmij niet veel mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Je krijgt gewoon witte pagina's? Wat voor foutmeldingen krijg je met WP_DEBUG aan?

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Hmail schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 08:59:
Je krijgt gewoon witte pagina's? Wat voor foutmeldingen krijg je met WP_DEBUG aan?
Ik heb wat problemen om de wp debug aan te zetten omdat het bestand door www-data is gemaakt en niet door mij...

Ik ben er nu mee bezig

[ Voor 4% gewijzigd door peize9 op 09-02-2017 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

peize9 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:12:
[...]

Ik heb wat problemen om de wp debug aan te zetten omdat het bestand door www-data is gemaakt en niet door mij...

Ik ben er nu mee bezig
Misschien dat je met deze plugin iets kunt: https://wordpress.org/plugins/debug/ die stelt ook WP_DEBUG in.
Dat is echt de enige goede oplossing om bij de oorzaak van het probleem te komen. Je kunt in Apache gaan sleutelen of allerlei PHP instellingen aan/uit zetten, maar als je niet weet wat er mis gaat blijft het schieten met hagel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Hmail schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 13:24:
[...]

Misschien dat je met deze plugin iets kunt: https://wordpress.org/plugins/debug/ die stelt ook WP_DEBUG in.
Dat is echt de enige goede oplossing om bij de oorzaak van het probleem te komen. Je kunt in Apache gaan sleutelen of allerlei PHP instellingen aan/uit zetten, maar als je niet weet wat er mis gaat blijft het schieten met hagel.
Ik heb hem veranderd in true. Moet ik nu iets herstarten of hoort het direct te werken?

De pagina's werken nog steeds niet goed, zoals zichtbaar als je kijkt naar de site en op het enige start artikel dat er is klikt gaat hij automatisch naar een niet bestaande pagina.

[ Voor 14% gewijzigd door peize9 op 09-02-2017 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Nee, je hoeft niets te herstarten, maar je krijgt dus 404's. Dat ligt aan je webserver, dus of je .htaccess wordt niet ingeladen, (staat AllowOverride op None?), of mod_rewrite staat niet aan. Hoe heb je geconstateerd dat het wel aan staat? Eventueel kun je de IfModule tags weghalen, als je een error krijgt weet je dat mod_rewrite niet aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index\.php$ - [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]
</IfModule>

# END WordPress

Dat is mijn acces file... Ik weet niet of dat goed is of niet, ik heb er verder niet zo veel verstand van.

Hoe check ik de allow override?

[ Voor 59% gewijzigd door peize9 op 09-02-2017 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Ja, als je hier geen kennis van hebt wordt het een beetje lastig. Misschien dat je contact op kunt nemen met je hoster dat die je verder assisteert, ik heb geen idee hoe je hostingomgeving er uit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Hmail schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 16:17:
Ja, als je hier geen kennis van hebt wordt het een beetje lastig. Misschien dat je contact op kunt nemen met je hoster dat die je verder assisteert, ik heb geen idee hoe je hostingomgeving er uit ziet.
Ik host het zelf... Ik doe dit half om te leren :P
Hmail schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:48:
Nee, je hoeft niets te herstarten, maar je krijgt dus 404's. Dat ligt aan je webserver, dus of je .htaccess wordt niet ingeladen, (staat AllowOverride op None?), of mod_rewrite staat niet aan. Hoe heb je geconstateerd dat het wel aan staat? Eventueel kun je de IfModule tags weghalen, als je een error krijgt weet je dat mod_rewrite niet aan staat.
Het staat in het mapje enabled van apache2

[ Voor 41% gewijzigd door peize9 op 09-02-2017 17:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmail

Hmail

Doet ook maar wat.

Tja, dit valt een beetje buiten de scope van Webdesign, Markup & Clientside Scripting. Hoe je AllowOverride instelt hangt af van de manier waarop Apache is ingericht. Maar met goed zoeken kom je er vast ;) [google=xampp enable allowoverride] bijvoorbeeld. Het beginpunt is in ieder geval httpd.conf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
Hmail schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 17:30:
Tja, dit valt een beetje buiten de scope van Webdesign, Markup & Clientside Scripting. Hoe je AllowOverride instelt hangt af van de manier waarop Apache is ingericht. Maar met goed zoeken kom je er vast ;) [google=xampp enable allowoverride] bijvoorbeeld. Het beginpunt is in ieder geval httpd.conf.
Ik ben er in aan het duiken, bedankt alvast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hint : "WordPress pretty urls permalinks not working".

Dan krijg je direct de oplossing (ngix override directory rewrite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peize9
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 20:59:
Hint : "WordPress pretty urls permalinks not working".

Dan krijg je direct de oplossing (ngix override directory rewrite).
Dit is alleen niet ngix maar apache. En ik heb gekeken, maar ik kan niets vinden dat helpt. Ik heb de file 777 rechten gegeven zodat de site zonder problemen zou moeten kunnen schrijven, maar het werkt alsnog niet. Verder heb ik gekeken naar de htaccess file maar die is verder netjes zoals het moest.

Pagina: 1