Prijsverschil Delta - KLM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadOD
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-04-2023
Hallo,

Ik wil in de laatste weken van april naar Houston gaan vanaf Schiphol. Dit word mijn eerste vlucht naar de VS. Ik volg nu al voor een maandje de vluchtprijzen op verschillende data, van zowel Delta als KLM.
De vlucht die mij het beste uitkomt kost met KLM €564 en met Delta €917
De vluchten vertrekken beide praktisch om dezelfde tijd en ik zie geen reden waarom het prijsverschil zo groot is.

Zou iemand mij dus kunnen vertellen waarom dit verschil zo groot is?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08

Croga

The Unreasonable Man

De prijs van een vlucht wordt door zo ontzettend veel factoren bepaald dat daar geen pijl op te trekken is.....

Mischien zijn van de Delta vlucht al meer stoelen verkocht.
Mischien dat jij vaker naar de website van Delta of gelieerde bedrijven gesurft hebt.
Mischien heeft Delta een tegenvaller met de catering gehad.

Het is zinloos te proberen dit soort vergelijkingen te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:03
Boek in ieder geval op dinsdagmiddag, schijnt het goedkoopst te zijn voor tickets ;)

Hou zelf een vlucht in Europa in de gaten en het klopt aardig :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:10

Rmg

Sterker nog Kl662 en dl9387 zijn dezelfde vlucht. Vliegt ook als af8412

Operated door klm. Daar heb je het prijsverschil dus. Waarschijnlijk is de prijs ook nog anders omdat je vanaf Schiphol vliegt en is een retourtje schiphol met delta een andere prijs

[ Voor 33% gewijzigd door Rmg op 06-02-2017 19:47 . Reden: Verkeerd delta vluchtnummer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:26
Volgens mij zit Delta sowieso gemiddeld al wel hoger dan KLM. KLM is de afgelopen tijd veelal bezig de "vanaf" prijs van hun tickets omlaag te drukken, en zou het kunnen dat je nog aanvullende kosten moet gaan maken.
Bijvoorbeeld het meenemen van ruimbagage, mogelijkheden om te boeken, service aan bood (catering etc), comfort (niet elke Economy is hetzelfde) en ga zo maar door.

En zie je de prijs voor Delta op de site van KLM of bij henzelf? Bij KLM zou er natuurlijk nog weer iets bovenop de prijs kunnen gaan als ze er tussenin gaan zitten.

Kun je misschien zeggen op welke dagen je aan 't kijken bent en welk vliegveld in Houston? En welke tijden dan? (evt vluchtnummers kan ook)

[ Voor 11% gewijzigd door ShitHappens op 06-02-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:48

Ankh

|true

Ooit van een KLM medewerker begrepen dat het te maken heeft met de thuisbasis. KLM is heen en terug. Delta is terug en heen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 00:36
als je goedkoop wil vliegen en niet aan een bepaalde dag gebonden bent kun je het beste op dinsdag of woensdag vliegen. In het weekend kan de prijs zo 25% hoger zijn is mijn ervaring.
Ook loont het de moeite om naar alternatieve luchthavens te kijken. Ik heb een keer gehad dat ik ruim 300 euro bespaarde door vanaf dusseldorf te vliegen via london naar calgary. Dit koste toen 520 euro voor een retour. Vanaf amsterdam naar london en dan dezelfde vlucht naar calgary en retour koste me 830 euro.

Laatst was mn zwager over uit canada en die had ook ruim 200 euro bespaart door vanaf edmonton (600 euro) te vliegen ipv calagary (800 euro). Het waren allebij rechtstreekse vluchten en aangezien mn zwager ongeveer halverwege tussen calgary en edmonton woont was voor hem de keus niet zo moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadOD
ShitHappens schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:39:
Volgens mij zit Delta sowieso gemiddeld al wel hoger dan KLM. KLM is de afgelopen tijd veelal bezig de "vanaf" prijs van hun tickets omlaag te drukken, en zou het kunnen dat je nog aanvullende kosten moet gaan maken.
Bijvoorbeeld het meenemen van ruimbagage, mogelijkheden om te boeken, service aan bood (catering etc), comfort (niet elke Economy is hetzelfde) en ga zo maar door.

En zie je de prijs voor Delta op de site van KLM of bij henzelf? Bij KLM zou er natuurlijk nog weer iets bovenop de prijs kunnen gaan als ze er tussenin gaan zitten.

Kun je misschien zeggen op welke dagen je aan 't kijken bent en welk vliegveld in Houston? En welke tijden dan? (evt vluchtnummers kan ook)
Ik kijk de prijzen op flights.google.com, makkelijke website om alle vluchten overzichtelijk te volgen naar mijn mening.

De gevolgde vluchten vertrekken vanaf woensdag 19 april tot en met vrijdag 21 april.
De gevolgde nummers zijn UA21, UA20, KL 661, KL 662. Allemaal met gevarieerde vertrek en retour datum.
IAH is het vliegveld waar ik heen wil vliegen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het maakt geen enkel verschil of je via de site van KLM of de site van Delta boekt als het om dezelfde vlucht gaat. Let wel op dat je op Delta aangeeft dat je retour in Amsterdam begint, anders gaat het niet om dezelfde vlucht. Ik snap het prijsverschil dat je hebt gevonden dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadOD
GlowMouse schreef op maandag 6 februari 2017 @ 21:11:
Het maakt geen enkel verschil of je via de site van KLM of de site van Delta boekt als het om dezelfde vlucht gaat. Let wel op dat je op Delta aangeeft dat je retour in Amsterdam begint, anders gaat het niet om dezelfde vlucht. Ik snap het prijsverschil dat je hebt gevonden dus niet.
KLM vlucht https://goo.gl/flights/aXqI
Delta vlucht https://goo.gl/flights/pzqP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:10

Rmg

De eerste is een KLM / Delta vlucht

De 2e is een Lufhansa / United vlucht

Prijsverschil: andere tijd, ander vliegtuig, de 2 is ietsjes luxer, andere aanbieder schiphol is een KLM basis natuurlijk. Veel variabelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-06 16:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Je linkt naar een vlucht van United ipv naar Delta. Als je via United boekt zit je nooit naast iemand die via KLM boekt omdat je in een ander vliegtuig zit (wat bij Delta/KLM wel gebeurt). United en KLM kunnen verschillen in service, toegestane bagage, in-flight entertainment, enz. Bij deze vlucht zijn de stoelen van United ook een halve inch breder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online

Bolletje

Moderator Harde Waren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sFGy5eImOZLaZlRL13Wg8goK/full.jpg

Bij KLM en Delta is de eerste vlucht dezelfde prijs.

Daarnaast, de tweede vlucht die je linked gaat via United en heeft bijv. onboard Wifi, entertainment system etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Die onboard wifi is niet gratis, en KLM heeft ook een entertainmentsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:28

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Door via brussel naar amsterdag te reizen bespaar nogeens 40 euro op je retour ticket :).
Nu heel tweakers op die vlucht zit te kijken zullen de prijzen wel rap gaan stijgen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Pagina: 1