Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

netwerkkabeltester gezocht, niet de 7,95 euro

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Ik ben op zoek naar een goede kabeltester ter uitbreiding van mijn werkmateriaal. Ik heb al een fluke 3000 pro, om aderparen en netwerkkabels te tracen. En uiteraard ook de testers die checken of de 8 adertjes doorkomen en in de juiste volgorde.

Echter dit laatste lijkt soms toch niet genoeg. Ik kom bij situaties waarbij ik kabels niet helemaal vertrouw, bijv. crosstalk/externe storing. Ik heb een situatie waarbij ik 20 ruimtes heb, waarbij er 3 soms zomaar helemaal wegvallen voor korte tijd. Ik kan deze problemen niet plaatsen, anders dan in de bekabeling. Volgens mij is het oude CAT5 utp bekabeling, die misschien ergens gestoord wordt. (of misschien zelfs wel gesplitst wordt, of slecht aan elkaar gedraaid)

Nu wil ik dus wat meer dan de 7,95 spulletjes, maar een Fluke DTX-1500 van 7500+ euro gaat mij weer net wat te ver. Iets zoals de pocket ethernet (.com) lijkt me wel wat meer inde prijsklasse, maar ik weet niet of dit kan wat ik wil, en het oogt toch ook wel een beetje fragiel en goedkoop.

Ik heb proberen te zoeken maar ik kom steeds maar op de goedkopere 8- adertjes testertjes uit.

Verwijderd

Ik heb eentje gekocht van rond de 400 euro. Deze meet ook de afstand, met of zonder de terminator.

Wat makkelijk aan dat apparaat is, dat deze óók coax kan testen. En als je de remote terminator erin hebt geprikt, zie je op de display meteen wat wel en niet goed is. Dus je hoeft niet twee keer te lopen. Ook kan hij een PoE apparaat simuleren. Ook kan hij de LED laten knipperen van de switch.
Deze is het:

https://www.mercateo.com/...?ViewName=live~secureMode

Maar als jij een tester wilt, die cross talk kan detecteren en meten, kom je toch in een hoger segment uit. De mijne kan het in ieder geval niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2017 19:39 ]

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 21:30

Bob

Ik heb een pocketethernet en ben er zeer tevreden mee. Het grootste nadeel is dat je het eindstukje moet omkeren naargelang je wiremap (simpele kabeltest) of loopback (packets sturen en testen) wil gebruiken. In sommige gevallen is dat enkele verdiepingen omhoog en naar beneden lopen :)

Het test tot en met gigabit, en kan heel wat meer dan wat ik net vermeldde. Prijs kwaliteit is het een topper.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 19:00

Felyrion

goodgoan!

Bob schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:31:
Ik heb een pocketethernet en ben er zeer tevreden mee. Het grootste nadeel is dat je het eindstukje moet omkeren naargelang je wiremap (simpele kabeltest) of loopback (packets sturen en testen) wil gebruiken. In sommige gevallen is dat enkele verdiepingen omhoog en naar beneden lopen :)

Het test tot en met gigabit, en kan heel wat meer dan wat ik net vermeldde. Prijs kwaliteit is het een topper.
Hier nog een tevreden gebruiker van de Pockethernet. Hij is lekker compact waardoor hij in de laptoptas mee kan, deze heb ik altijd bij me, in tegenstelling tot de Fluke van de zaak.
Hij kan wiremap, TDR, CDP/LLDP, link test, PoE test, Cable toner (wel ontvanger los nodig) en kan daarnaast ook nog DNS, ping dhcp testjes toevoegen. Vervolgens alles netjes in PDF rapportjes naar jezelf (of de klant) mailen.
Ook BER test hoort tot de mogelijkheden, maar dat heb ik zelf weinig gebruikt, en ik lees op de fora dat daar nog wel twijfel over bestaat.

Je hebt er wel een telefoon bij nodig voor de interface (Hij werkt op Bluetooth).

Het is misschien net iets minder robuust dan een Fluke Linkrunner oid, maar qua mogelijkheden vind ik het wel veel waar voor je geld. Ik heb in elk geval de Linkrunner het laatste jaar alleen voor wat SFP tests gepakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Felyrion op 06-02-2017 20:48 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10 18:31
Dank allen voor de tips, ik ga de Pocketethernet toch maar bestellen.

Voor de prijs en wat je ervoor krijgt, toch wel een erg mooi apparaat. De rapportjes in PDF lijkt me ook een leuke feature, en er zit toch iets van een BER-test in.

Verwijderd

Let wel op dat de batterij altijd is opgeladen. Je kan namelijk niet tegelijk meten en laden. Dus als dat ding aan de lader zit, kan je niet meten.

En de wet van Murphy geldt hier ook: Als je nou net bij een klant staat, en wilt meten, geheid dat de batterij nét te weinig is. En je kan dus niet even een adapter aansluiten en meten. Wees daarvan van bewust. Met name als de batterij in een koude omgeving is geweest (buiten, schuur, kofferbak van auto etc..) dan daalt de capaciteit heel snel van die accu.
Pagina: 1