Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil graag me laptop overclocken, omdat ik sommige games niet op 60fps kan draaien.
Ik dacht hierbij om mijn cpu the gaan underclocken en me gpu te overclocken, omdat mijn cpu de i7-4710hq underclocked volgens mij wel goed genoeg is voor de meeste games. Alleen mijn Gpu niet de gtx 850m 2gb.

Ik heb een Asus n551jk met gtx 850m en een 480gb ssd en 8gb ram.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afgezien van het feit dat dit vaak niet mogelijk is en problemen met hitte kan geven, ga je er weinig mee winnen. Die 850M 15% sneller maken is nog steeds niet genoeg. De CPU is wel voldoende maar de beperking zit in de GPU, die een beetje sneller maken lost het niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn gpu overclock tot 15% sneller hoeveel moet ik dan me cpu underclocken, want 15% is beter dan niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:14:
Als ik mijn gpu overclock tot 15% sneller hoeveel moet ik dan me cpu underclocken, want 15% is beter dan niks
Je CPU en GPU staan los van elkaar, doel je op de temperatuur van de GPU die na een overclock omhoog zal gaan en wil je dat compenseren met een underclock van de CPU?

Edit: zie niet in waarom dit in een Windows subforum thuishoort, er is een overclock subforum.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkanjo op 06-02-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wil de verhoogde temperatuur van de gpu compenseren door de cpu te underclocken, want volgens mij zit er maar cooling ventilator in me laptop.

Ik dacht dat ik hem in het overclock forum had gezet. Ik gebruik tweakers forums pas sinds kort dus waarschijnlijk komt het gewoon door een domme fout van me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

nelizmastr

Goed wies kapot

De 850M is helaas maar een low end kaart. Sloop je laptop niet en laat het zo. Spaar voor een laptop met een ingebouwde 1050 of 1060, dan heb je meteen een desktop chip. Stukje duurzamer.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:56:
Ik dacht dat ik hem in het overclock forum had gezet. Ik gebruik tweakers forums pas sinds kort dus waarschijnlijk komt het gewoon door een domme fout van me.
Met alle respect, 3 topics gestart en 2 daarvan in het verkeerde subforum...

Daarnaast wat nelizmastr zegt, ik zou het er bij deze GPU niet op wagen. Mocht je het toch willen proberen, wij kunnen niet zeggen hoeveel je eventueel je CPU moet underclocken om de GPU overclock temperatuurstijging te ondervangen. Probeer het in kleine stappen en kijk wat het doet met je temperaturen. Maar als ik jou was, niet doen, je loopt de kans de boel te slopen voor een minimale performance winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat is nu precies je vraag?

Ik verplaats verder je topic even naar het juiste forum. Hardware overclocken heeft niets te maken met een client OS. De mods daar moeten maar kijken wat ze met dit topic willen doen.

Move naar: Overclocking & Tweaking

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1