Toon posts:

Via SUCKS BIGTIME!!

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een asus a7v dit is mijn tweede
mobo met via chip (eerst appolo pro 133)
die was ook vet onstabiel
ik koop nooit meer een mobo met via

Intel 440 BX RULEZ

begrijp me niet verkeert via sucks
niet AMD

Rene

Verwijderd

Topicstarter
Ps ik ga weer terug maar mijn good old BX

en volgend jaar stap ik over op de P4

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif Als je ff wat beter op had gelet in alle revieuws had je geweten dat de ASUS A7V niet het toonbeeld is van stabiliteit... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

Maar dan had je ook kunnen lezen dat die gasten het met wat driver updates en gebruik van een goede setup die problemen wel onder de knie kregen.

Check eens of je hardware niet voor de instabiliteit zorgt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ALLE driver updates voor ALLE hardeware

en het zelfs geprobeert alleen met video kaart, ook met andere
een maat van mij heeft de zelfe kuren

• TheDuke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
intel is idd altijd rockstable
is het en altijd geweest...

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Heb hier een Abit KT7 (met via chip) en hij det het prima, beneden een Msi ook geen problemen.

Denk dat het of aan die asus ligt of iets anders, maar ik heb geen probleem met via.

= TheGrimReaper op tweakers

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Een beetje tweaker krijgt z'n A7V echt wel stabiel hoor. Probeer ook eens wat met andere BIOS-settings: bijv. fast-writes uit of andere geheugen-timings.

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Zodat je systeem nog langzamer loopt? Onder tweaken versta ik sneller maken en niet langzamer om zo een #%^# Via mainbord stabiel te krijgen.
Ik ben blij dat ik weer een BX board heb!

Verwijderd

no.problem with me system
KA7-100
creative live
pixelview gforce2 mx
hauppagge tv card
ne2000 compatible
conexant pci modem
cable modem
1 x pc 133 ram 128 mb
1x pc100 32 mb
1x pc100 64 mb
alles prima
loop als a trein with oc 600 naar 735.39

Verwijderd

intel is idd altijd rockstable
is het en altijd geweest..
Die brakke RAMBUS rotzooi vergeten ? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Ilan Shemes
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik heb hier een a7v met Duron 650@896 en draait al vanaf vorige week maandag continu te rekenen aan een project dat 100% cpu tijd nodig heeft. Zonder reboot of wat dan ook.

Als je ergens niet mee om kan gaan moet je dat door proffesionele mensen laten doen en niet meteen schreeuwen dat het onstabiel is. Vooral ook omdat je instabiel bedoelt waardoor je nog dommer overkomt.

Ehmm... komt iets harder over dan de bedoeling was... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Ik lees alleen maar problemen met die AMD mobo-tjes ....vooral in combinatie met een GeForce....moet je meteen allerlei patches en rommel derover gooien om de boel een beetje te laten werken. Toch blijft iedereen maar roepen dat AMD zo vreselijk geweldig is, ik geloof er nix van, al die scores van Sisfot Sandra enzo wijzen ook uit dat ze echt niet sneller zijn dan Pentiums, mag het cpu-tje wel iets goedkoper zijn, het mobo is dan weer duurder en je heb meteen een minder stabiel of minder compatible systeem dan gewoon een BX bordje met een celeronnetje die 150% over te klokken is. heeeeee
Ben ook best blij met me Abit BE6 en celeronnetje 566 @ 893 @1,7V....
Alleen jammer dat die domme dwazen van Creative niet in staat blijken te zijn geweest goeie drivers te leveren voor een FC-PGA cpu want ik krijg dat ding met geen mogelijkheid aan de praat in mijn systeem! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif~ naja dan maar een guillemot of terratec kaartje! Haha dus achteraf gezien heeft alles wel weer WAT wat niet helemaal goed of compatible is! Je wordt er gek van......

Verwijderd

Ilan Shemes heeft wel een beetje gelijk.
Voordat je de hardware de schuld gaat geven kun je jezelf afvragen of t niet aan jou ligt als t een heleboel andere mensen wel lukt om hun systeem met Via chipset stabiel te krijgen.

Mijn systeem is wel stabiel (op geluidskaart-stuurwieltje probleem na wat inmiddels opgelost is).
En ik heb toch wat hardware erin die problemen zou geven met een via chipset:

AMD Thunderbird 900@1066
Asus A7v
128 MB Ram
Geforce DDR
Creative SB Live Platinum
Plextor CD-RW 12/10/32A
Maxtor 20,5 Gb
3com netwerkkaartje.
Logitech Wingman Formula Force (GP3 ruled)
Windows 98 SE
Windows 2000 Pro

• Unico
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07-2025
Feit blijft
amd heeft allerlei kunstgrepen nodig

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 06:49

MankE NeliZ

Geen matches

Ik heb mijn duron 650 al 6 weken superstabiel lopen op 900 met een A7V. Buiten dat gehannes met die ATA100 (wat overigens is opgelost met de laatste bios update) heb ik geen enkele mobo crash meegemaakt!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Mischien heb je pech met je proc? Sommigen kunnen meer hebben dan anderen.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• pjlgt
  • Niet online
Heb in m'n gebakje een ASUS CUV4X met via chipset en dat ding is in de 4 weken dat ik hem heb nog niet 1 keer gecrasht. Dus ik sanp niet hoe je erbij komt dat deze chipset niet stabiel is. Zal inderdaad wel met wat verkeerde bios instellingen of wat andere brakke harde waren te hebben. No problemo's hiero...

Verwijderd

'k heb een msiK7pro (onboard sound Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif)en dat draait super! echt geen probleem maar volgende week heb 'k wel een abit voor m'n Duron!

• SiNisTrAD
  • Nu online
Ik draai Win 98SE op een A7V + T-Bird,SB live, Geforce + ... en ik kan hem gewoon een week aan laten staan zonder dat ie hangt ofzo. Ik heb m nog nooit langer dan een week aangehad omdat ik vaak nieuwe software installeer.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Nah kan me best voorstellen dat als je al vrij lang aan het kloten bent.. dit al je 2e VIA-chip mobo is en het wil gewoon niet goed lopen.. dat je het dan best wel helemaal gehad hebt met die VAI chipset..

Om nou te zeggen dat moet je aan de pro's overlaten... vind ik nou echt een antwoord van niks. Die gozer help je d'r echt niet mee. En dat het bij anderen wel werkt - dat zegt ook weinig want iedereen heeft weer andere zooi in z'n PC zitten.

Laten we eerst ff rustig kijken waar het probleem zit.. Rwesselius, gooi anders es je complete specs hier neer - misschien zit het wel in een combinatie van onderdelen.. heb je bv een GF2?

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn mijn specs

amd duron 600@800 (ook op stadaard geprobeert
helpt niets)
asus a7v
192 mb ram
9.1 gig 7200 wd
2* 20.4 gig seagate barracouda II
sblive platinum
dynalink 56 k modem
hollywood + dvd decoder
asus 6600 geforce(ook gebrobeert met alle drivers en ook guillemot ddr geprobeert)
mitsumi 4.2.8 burner
pioneer 10.40 dvdrom
300 watt ps
verder nog wat wat troep

ik heb alle mogelijke driver combinaties
geprobeert zonder kaarten er in behalve
video kaart
(via & asus &guillemot & reference

en Ilan Shemes ik ben een pro
ik ben al 15 jaar met computers aan het tweaken ok so SHUT THE FUCK UP.

RW

Verwijderd

Volgens mij valt er aan een telraam niet veel te tweaken.

Ik zie ook dat je 5 ide apparaten in je systeem hebt hangen? Hoe wil je dat hebben zonder extra kaartje?

Of loopt die dvd via dat hollywood kaartje?

Verwijderd

Topicstarter
er zit 2X ata33 66 open 2X ata 100/66

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 09:49

oCe

aka Dookie.

je bent een PRO en wil dat wij onze bek dicht houden. vervolgens zeg je dat je een VIA mainboard niet stabiel krijgt, waar ik er *veel* per week van uitlever. zonder een enkel probleem. en tenslotte verwacht je dat er ook nog een oplossing aangedragen wordt, terwijl we onze klep dicht moesten houden ('shut the fuck up!') ...

WAAR THE FUCK BEN JE MEE BEZIG?

doh! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Topicstarter
yo Oce
voel je je aangesproken met Ilan Shemes

• oCe

oCe

aka Dookie.

euh nee niet echt...

al ben ik het wel grotendeels met zijn stelling eens; kom je er zelf niet uit, wees dan niet te eigenwijs om hulp in te roepen. van vallen en opstaan leer je het meeste.

snap alleen jou reactie niet 'shut the fuck up'. en dan om hulp vragen?

Verwijderd

Topicstarter
kijk ik heb het tegen Ilan Shemes NIET tegen anderen
hij zegt dat je het aan de "pro's"
moet overlaten
nou ik ben al bijna 15 jaar een computer freak dus ik heb echt wel de nodige ervaring
hoe zou jij het vinden?

• oCe

oCe

aka Dookie.

ah, kijk. sorry, daar haddik overheen gelezen.

nee okee, maar realiseer je wel dat er altijd mensen zijn die meer weten of die het beter weten. alles weten kan je nooit.

ga naar de zaak waar je de componenten gekocht hebt, en laat ze de boel eens nakijken. van een beetje zaak mag je verwachten dat ze weten wat ze verkopen en dat ze weten hoe ze ermee om moeten gaan...

althans, die filosofie heerst er wel binnen het bedrijf waar ik werk. en moet zeggen, dat gaat opzich verdomde goed! Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

en kijk, als hobbyist werk je nooit met veel verscheidene componenten. ik zelf werk op een technische dienst en zie veel produkten. misschien dat je net een foutje maakt in een instelling o.i.d. die jou niet bekend is... dat is wat er met 'pro's' bedoeld wordt lijkt me... de mierenneukers. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• Ilan Shemes
Rwesselius:
en Ilan Shemes ik ben een pro
ik ben al 15 jaar met computers aan het tweaken ok so SHUT THE FUCK UP.
Al 15 jaar eh? Lukt het nu al een beetje? Nog steeds niet? Ach, sommige mensen leren nou eenmaal sneller dan andere Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif

Verwijderd

Topicstarter
ALLEN VOOR Ilan Shemes BEDOELD
=======================================

Yo Ilan Shemes Wie denk je wel dat
je bent yo BILL GATES of zo?
Patsertje!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
ALLEN VOOR Ilan Shemes BEDOELD
=======================================

yo Ilan Shemes
jij zat waarshijnlijk nog in je
eigen STRONT te graaien toen was ik al
met computers bezig
dus nog maar een keer SHUT THE FUCK UP

Verwijderd

Hehe die Rwesselius is een beetje pissed omdat Bill Gates, die nog in de stront zat te graaien toen meneer al met computers bezig was, zn VIA systeem wel stabiel kan krijgen terwijl hij zelf niet durft toe te geven dat t hem niet lukt.

Al 15 jaar met computers bezig zijn wil niet zeggen dat je veel weet hoor. Je kan wel al 15 jaar bezig zijn om je floppydrive in een PCI-slot te douwen omdat je te koppig bent om om hulp te vragen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Doe es ff normaal joh.

Verwijderd

Topicstarter
hee ik zei niet dat het mij lukt
trouwens ik
heb ook een pIII 700E
op 1ghz draaien met waterkoeling en 2 70 watt
peltier's en is super stabiel
en die via heeft officheel ondersteuning
voor 133 bus en wil niet
en intel bx rock stable
verklaar dat maar eens

• Wimo.
  • Laatst online: 12:08

Wimo.

Shake and Bake!

Hehe rustig nou maar Rwesselius .. Als die p3 rig van je echt van jou is dan geloof ik best dat je al wat 'verder' bent met pc's...

ow ja ..Ilan Shemes
Als je ergens niet mee om kan gaan moet je dat door proffesionele mensen laten doen en niet meteen schreeuwen dat het onstabiel is. Vooral ook omdat je instabiel bedoelt waardoor je nog dommer overkomt.
Wat versta jij onder 'proffesionele mensen' ?
Als we dat allemaal zouden laten doen dan leren we toch nix Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

• Ilan Shemes
Rwesselius, je bent wel erg gefrustreerd man! Mijn reactie had ik al veranderd omdat ik hem te hard vond, want ik dacht hij is nog jong enzo. Moet je nou kijken naar je topic titel en je postings. Als je zo oud bent als je je gedraagt en echt al 15 jaar met computers bezig bent, dan ben je met computers begonnen voordat je begon met kruipen!

Enne wimo, Ik weet niet wat ik daar precies met 'proffesionele mensen' bedoelde. Die term gebruik ik wel eens vaker als iemand klaagt over dingen die niet goed zijn terwijl er legio andere mensen zijn die er totaal geen problemen mee hebben. Werd even een beetje moe van al die 'bla RULEZ en blie SUCKS BIGTIME!' postings. Komt niet echt volwassen / proffesioneel over Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Ps: Rwesselius, misschien is je mobo wel gewoon defect. Die van mij en vele andere doen het namelijk prima.

Pps: Heb je in die drie minuten tussen de posting waarin je dacht dat ik dacht dat ik Bill Gates was en de posting waarin je mij visualiseerde terwijl ik met stront speelde je continu lopen ergeren?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
Ik wil jullie heerlijk opluchtende flamwar niet storen maar nu even ter zake:

Rwesselius: wat voor ram heb je erin zitten? zo te zien 1x 128 en 1x 64 ? autodetect van via is niet echt hun sterkste kant. (agp en mem) ik heb ook een a7v en ik ben het deels met je eens: het bord lijkt in eerste instantie zo onstabiel als het maar kan. ik had 2x 128mb noname pc-100 waarvan er een op cas2 en een op cas3 gedetecteerd werd. ik heb als eerste de cas3 reep eruit gehaald. -> minder lockups, toen heb ik de cas2 reep op cas3 gezet (zo stond ie ook op m'n bp6) -> geen lockups meer.

het laatste probleem wat ik had was dat m'n vortex2 geluidskaart het systeem plat liet gaan. dit heb ik terug weten te leiden tot een irq probleem alhoewel windows het niet meldde (mijn vermoeden is dat het komt door de volgorde waarin de drivers werden geladen). nu wil ik eigenlijk nog gaan testen met de 2e 128mb ram.

oh ja, fast writes MOET je echt uitzetten. gaat geheid mis met een geforce.

na ja, alles is beter dan een ALi Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/pukey.gif heeft me pa. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/cry.gif

veel suc6. meld het ff als het goed werkt.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• POLICE
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-05 18:28
Waarom moet je fast writes uitzetten??

Ik heb het gewoon aanstaan op een a7v met v6800 deluxe en t-bird 800 en heb ook sideband aanstaan en het loopt ook op agp 4x
heb nu geen probs maar als ik de detonator 3 installeer dan als ik opnieuw opstart dan komen er allemaal flikkeringen op m'n beeldscherm. Komt het daardoor?

Verwijderd

Topicstarter
Het helpt allemaal nix wat je zei
ik verkopp die zooi toch maar
hij loopt erg vaak vast in bijna elke
game of nhij start zo maar ineens
opnieuw op onder het spelen,
ook in windows heeft hij deze kuren

RW

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Verkopen? das een lekkere oplossing.. ga je die persoon er wel bij vertellen wat voor geklooi jij d'r mee gehad hebt? Anders licht je de boel mooi op...

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik heb zo'n Asus P3V4x met VIA Apollo Pro chipset. Dat ding is stabieler en sneller dan alle andere spullen die ik ooit heb gehad.

Ik geef toe dat ik zelf nog nooit een i440BX heb gehad, wel een i440LX Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/pukey.gif . Overgens wel met i440BX machines gewerkt die duidelijk instabieler waren dan deze VIA set.

Het duurde inderdaad een weekje om het door te krijgen. En na vele bluescreens draait dit machientje gerust een hele week te Dnetten en tegelijk te icq/inet/chat/winamp/shoutcast/UT/scournet te draaien en crashed niet of word ook niet langzamer. Langer dan een week heb ik nog niet getest..

Ja inderdaad, sommige mensen leren het inderdaad sneller dan anderen. En andere mensen roesten soms na 15 jaar vast.

Overgens, kocht je 15 jaar geleden een 8086 voor 7000 piek, daar ga je mooi niet aan solderen ofzo.. (of hadden ze toen al softmenu's ?)

Verwijderd

Mmmm...

Ik krijg hier de indruk dat er iemand niet geholpen wil worden, maar goed...

Bij een instabiel systeem bepaalde snelheidsverhogende opties niet willen uitzetten omdat ie anders langzamer wordt is wel erg dom. Het zijn niet voor niets OPTIES! Als er geen noodzaak zou zijn ze af en toe te moeten uitzetten, zou de fabrikant ze ook niet optioneel maken.

Er zijn een aantal veel voorkomende oorzaken voor instabiliteit:

1) Beroerde combinatie van hardware. Sommige dingen willen gewoon niet samenwerken. Probeer eens iets (tijdelijk) om te ruilen met spul van iemand anders. Ik zie in je lijstje trouwens niet echt een rare combinatie staan, maar goed, je weet nooit.
Misschien is je RAM niet compatible met je mobo (had ik ook met een aantal modules), je raad het al: wissel ze eens om of zet je PC-133 op 100MHz of je PC-100 op 133MHz (niet lachen, werkte bij mij met een oude dimm!)

2) Voeding niet geschikt. 300W op het kastje zegt niet altijd alles. Wissel hem eens om met die van iemand anders.

3) Bios met bugjes. Zeker bij de nieuwe mobo's een bekend probleem. Moest bv op mijn EPoX 7KXA de memory-gap 15M-16M aanzetten om gekraak van de SBLive te voorkomen, mijn MSI6167 hangt als je er een TBird indoet (gefixed met nieuwste bios 1.6b7), dat soort dingen...
Probeer de nieuwste (beta)flash-bios.

4) Te optimistische bios-settings. Begin eens met ze allemaal (!) zo laag/langzaam/behoudend mogelijk te zetten, en voer ze dan een voor een weer op. Vergeet vooral niet de RAM-timing eens handmatig in te stellen.
Neem daar rustig de tijd voor, en denk niet dat als Unreal of Q3 een keertje door een demo heenkomt, je systeem al stabiel is.

5) Verkeerde drivers, bugjes, overblijfselen van oude drivers. Zet er eens een hele nieuwe installatie van je OS naast de oude, en check of zich het probleem dan nog voordoet.
Zowieso altijd de oude video drivers eerst verwijderen door eerst STD VGA driver te kiezen en te rebooten. Met de hand wat achtergebleven dll's, vxd's en .INF files weggooien wil ook nog wel eens helpen.

6) Treedt het probleem alleen of voornamelijk tijdens games op: zet je AGP eens op 1x ipv 2x of 4x, disable sideband, installeer een nieuwere (beta)DirectX, zet fast writes etc uit, etc etc etc. Een iets oudere (!) versie van de VIA AGP-driver wil ook nog wel eens wonderen doen wat dat betreft.

7) Overclock je processor pas als je systeem een paar weken stabiel heeft gedraaid.

• FalconM
  • Niet online
off-topic//

Ilan Shemes: die "proffesionele" mensen waar je naar verwijst schrijven dat woord toch echt anders hoor.

off-topic//

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Ja hoor,

15 jaar ervaring en niet eens die combo stabiel krijgen wat een prutser....

Krijg ze zo vaak in de winkel:"Ja ik heb al 100 pc's gebouwd, nee die harddisk en processor zet ik wel in dat notebook, kan ik wel"
Volgende dag:"Hij doet nix meer"

Sorry, maar BX is echt niet sneller/langzamer/beter/slechter dan KT133/KV133

Elke combo is aan de praat te krijgen en geef nu niet af op Via aub...

Waren zij niet de eerste die voor "Intel's"
133 MHz processoren een stabiel platform hadden (i820, gniff gniff).

Succes to all

Verwijderd

Sorry,

prutser was niet zo bedoeld...

• Wekkel
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Dat van die memory gap voor de sblive is een goede voor mij. Steek je toch nog eens wat op bij tweakers. Overigens speelt dat probleem bij mij op een P3B-F, klasse..
Pagina: 1