Strepen op scherm bij cold boot

Pagina: 1
Acties:

• HPet245
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-01 11:06
Hallo,

Sinds enkele weken krijg ik 's ochtends bij het opstarten strepen op het scherm. Deze doen zich pas voor wanneer het bureaublad op het scherm komt. Na de PC opnieuw opgestart te hebben doet het probleem zich niet meer voor, tot de volgende dag wanneer de PC weer 'koud' is. Er wordt gewerkt met twee monitoren, het probleem doet zich bij één monitor voor. De videokaart is ondertussen vervangen, het probleem is gebleven. De monitoren zijn allebei met Displayport aan de videokaart verbonden, andere kabels en poorten op de videokaart heb ik ook geprobeerd, zonder succes. Enkele specs:

H170 moederbord
I7-6700
16GB Ram
GTX 960 2GB videokaart
Samsung 850 SSD
Schermen zijn van Dell, P2317H

Wat is de oorzaak en hoe los ik dit op?
Afbeeldingslocatie: https://s24.postimg.org/s1s4y309x/IMAG0484.jpg

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:48

nelizmastr

Goed wies kapot

Het zou natuurlijk een defect aan dat ene scherm kunnen zijn. Dat-ie eerst moet opwarmen voordat alle componenten goed op gang komen.

Indien er nog garantie op zit zou je dit nog kunnen claimen en de monitor laten repareren.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• HPet245
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 05-01 11:06
Zojuist de kabels van het probleemscherm losgetrokken en de PC aangezet, het probleem doet zich nu voor op het andere scherm. Daarna de PC uitgezet, kabels aangesloten en weer aangezet en het probleem lat zich niet meer zien.
Volgens mij kan ik dus, na de videokaart, de monitoren uitsluiten. Welk onderdeel kan er dan nog voor grafische problemen bij de eerste cold boot zorgen?

Verwijderd

Het zouden de drivers kunnen zijn, of het PCI-e slot op het moederbord. Krijg je de strepen ook als je de videokaart eruit haalt en de igpu gebruikt?