Vraag

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik heb een aantal nieuwe onderdelen besteld, maar ik krijg de boel niet aan de praat.

Moederbord: Asus h110m-k
Cpu: Intel i3-6100
Geheugen: crucial ct8g4dfd8213
Voeding: corsair hx520w

Als ik boot krijg ik geen beeps of scherm, fans slaan wel aan. Als ik het geheugen verwijder krijg ik wel beeps.

De voeding lijkt niet het probleem want m'n oude systeem boot daar wel gewoon mee. Mijn idee was dat dit een dood moederbord moest zijn, daarom heb ik die rma gestuurd, maar met een nieuw moederbord krijg ik hetzelfde resultaat.

Iemand enig idee?

Last.fm
Films!

Alle reacties

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
Staat het geheugen op de Memory QVL?
Deze reepjes draaien op 2133 terwijl de mobo op DDR3 1866(O.C.)/1600/1333 MHz Non-ECC, Un-buffered Memory *

Zie ook net dat het mobo DDR3 aankan en jouw reepjes DDR4 zijn.

Info komt van deze link: https://www.asus.com/nl/M...110M-K-D3/specifications/

Indien dit niet het juiste is plaatst dan even de juiste linkjes naar asus of pricewatch.

Seriously? Nope, not a bit...

• Sv3n
Het gaat om de non d3 versie, aangeraden in de bbg: pricewatch: Asus H110M-K

Last.fm
Films!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 07:02

rdejongjr

Gnome

Er kan zoveel mis gaan bij het in elkaar hoesten van een systeem, stekkers worden vergeten, teveel of op de verkeerde plek aangesloten, socket/header verwoest, noem het maar op.

Kun je wellicht een paar goede foto's nemen van je build en wellicht een macro foto van het socket?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen waar 't fout gaat.

• Sv3n
rdejongjr schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:39:
Er kan zoveel mis gaan bij het in elkaar hoesten van een systeem, stekkers worden vergeten, teveel of op de verkeerde plek aangesloten, socket/header verwoest, noem het maar op.

Kun je wellicht een paar goede foto's nemen van je build en wellicht een macro foto van het socket?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KoEhhvmmdiSnfniJAoY3Vfnq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/osOrk0SMCyeP0BAe66vpWsG2/full.jpg

Ik weet dat er geen ram in het moederbord zit in bovenstaande foto's, dat was om te testen of ik da weel beeps kreeg. Wat dus wel zo is.

[ Voor 11% gewijzigd door Sv3n op 06-02-2017 19:59 ]

Last.fm
Films!

Verwijderd

Al buiten de behuizing op een doos oid proberen te booten?

Alle benodigde stekkers aangesloten? Ook die van de cpu?

En fotootjes zeggen vaak meer dan......

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Mobo mounts wel gebruikt?

Wabbawabbawabbawabba

• Sv3n
Ja en ook op de correcte plek. Maar dit is mobo #2 dat ik alleen nog maar buiten de kast heb geprobeerd.

Last.fm
Films!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-01 07:02

rdejongjr

Gnome

Zo 123 niets geks te zien (zo even zonder geheugen en koeler maar met 2 punten vast) echter kan het zijn dat jouw 7-10 jaar oude voeding de ulta zuinige skylake niet zo lief vindt.

[ Voor 19% gewijzigd door rdejongjr op 06-02-2017 20:06 ]

Verwijderd

Welk merk en type monitor gebruik je en welk type DVI kabel?

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Niks aan de achterkant van het moederbord beschadigd?

Dit had ik bij mijn laatste pc build, geen idee hoe, maar twee spoortjes doorgesneden.
|:(

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• Sv3n
Verwijderd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:15:
Welk merk en type monitor gebruik je en welk type DVI kabel?
Beeldscherm werkt nog prima, als het het beeldscherm was geweest had ik wel een bios post beep moeten krijgen. Overigens ook getest met dsub, ook geen succes.

Last.fm
Films!

• Sv3n
Grenco schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:19:
Niks aan de achterkant van het moederbord beschadigd?

Dit had ik bij mijn laatste pc build, geen idee hoe, maar twee spoortjes doorgesneden.
|:(
Dit is al moederbord nummer 2 maar die geeft precies hetzelfde resultaat als nummer 1

Last.fm
Films!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-12-2025
Sv3n schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:22:
[...]

Dit is al moederbord nummer 2 maar die geeft precies hetzelfde resultaat als nummer 1
Excuus, dat had ik even gemist. Heb je de mogelijkheid om de voeding te controleren met een multimeter?

Ook al getest met ieder RAM bankje individueel?

[ Voor 7% gewijzigd door Grenco op 06-02-2017 20:33 ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

Sv3n schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:22:
[...]

Alsnog zou ik m testen met een andere voeding.

• Sv3n
Grenco schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:27:
[...]

Excuus, dat had ik even gemist. Heb je de mogelijkheid om de voeding te controleren met een multimeter?

Ook al getest met ieder RAM bankje individueel?
Ik heb maar 1 ram bankje. Zonder geeft het moederbord dus beeps, met doet ie helemaal niks.

Ik heb helaas geen multimeter of een reserve voeding om de voeding uit te sluiten.

Last.fm
Films!

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
Sv3n schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:09:
Het gaat om de non d3 versie, aangeraden in de bbg: pricewatch: Asus H110M-K
Thanks, via de pricewatch geen verdere info maar op de website van afuture.nl zie ik bij de specs dat de maximale ondersteunde geheugen snelheid 2133 is. Aangezien dit mobo geen OC ondersteund en jouw reepjes 2400 zijn vermoed ik dat dit het probleem is.

Ik ga er vanuit wanneer je 2133 mhz geheugen plaatst je een normale post en boot zult hebben.

Seriously? Nope, not a bit...

Verwijderd

Xessive schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 07:29:
[...]

Thanks, via de pricewatch geen verdere info maar op de website van afuture.nl zie ik bij de specs dat de maximale ondersteunde geheugen snelheid 2133 is. Aangezien dit mobo geen OC ondersteund en jouw reepjes 2400 zijn vermoed ik dat dit het probleem is.

Ik ga er vanuit wanneer je 2133 mhz geheugen plaatst je een normale post en boot zult hebben.
TS heeft pricewatch: Crucial CT8G4DFD8213 wat 2133 MHz is.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-01 16:15
Bios reset al uitgevoerd? d.m.v de Bios batterij er even 30 sec uit te halen en dan weer terug prikken op het moederbord.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:30
Sv3n schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:40:
[...]

Ik heb maar 1 ram bankje. Zonder geeft het moederbord dus beeps, met doet ie helemaal niks.

Ik heb helaas geen multimeter of een reserve voeding om de voeding uit te sluiten.
Welke bios versie?, want er is 1 uitgebracht die nieuwe cpu's ondersteunt

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Sv3n
McFastFood schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:26:
Bios reset al uitgevoerd? d.m.v de Bios batterij er even 30 sec uit te halen en dan weer terug prikken op het moederbord.
Ja op het moederbord dat ik heb terug gestuurd heb ik dat geprobeerd, had geen effect. Op moederbord nummer 2 nog niet geprobeerd
mell33 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:38:
[...]

Welke bios versie?, want er is 1 uitgebracht die nieuwe cpu's ondersteunt
Degene waarmee het bord is geleverd, hoe kom ik achter de versie van de bios zonder dat ik beeld krijg?

Last.fm
Films!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:30
Sv3n schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Ja op het moederbord dat ik heb terug gestuurd heb ik dat geprobeerd, had geen effect. Op moederbord nummer 2 nog niet geprobeerd

[...]

Degene waarmee het bord is geleverd, hoe kom ik achter de versie van de bios zonder dat ik beeld krijg?
Tja een oudere cpu, of de fabrikant/winkelier bellen, of ergens even 1 oude cpu lenen, of bij een winkel testen.
Ik moet wel zeggen dat meestal dan ook geen piep komt als de cpu het niet doet, maar met compatibiliteit weet ik het zo niet of hij piept (wat voor piepjes zijn het eigenlijk, is het wel ram dan?)

Missc is je ram wel stuk ook?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

mell33 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:49:
[...]

Tja een oudere cpu, of de fabrikant/winkelier bellen, of ergens even 1 oude cpu lenen, of bij een winkel testen.
Ik moet wel zeggen dat meestal dan ook geen piep komt als de cpu het niet doet, maar met compatibiliteit weet ik het zo niet of hij piept (wat voor piepjes zijn het eigenlijk, is het wel ram dan?)

Missc is je ram wel stuk ook?
Dit is een 6e generatie processor op een 6e generatie moederbord. Moet dus gewoon werken. Omdat ie wel post zonder het ram neem ik aan dat het het ram is.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-01 16:15
Sv3n schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:45:
[...]

Probeer het ook eens op het nieuwe bord. Mocht dat ook geen succes hebben dan vermoed ik een defecte cpu of Ram.

• Sv3n
Nog even een update :)

Boel uiteindelijk naar een winkel in de buurt gebracht, het geheugen bleek dood te zijn. Met een nieuw reepje geheugen werkt alles inmiddels naar behoren.

Last.fm
Films!

Pagina: 1