Een hele oude Sony Vaio fe41m kopen. Is dat slim?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

Topicstarter
Wij hebben onze supernieuwe Dell XPS 15 9550 moeten teruggeven aan de oude werkgever. Nu ben ik aan het zoeken naar een nieuwe laptop en wil evt. een Samsung 9. Helaas alleen te koop inTrumpland. Ik wil dat ding pas kopen als ik zelf in de USA ben en dat duurt nog wel ff. ik zoek nu dus een overbruggingslaptop waarmee ik een half jaar/jaar vooruit kan.

Vroeger had ik een Sony Vaio fe41m en nu overweeg ik die voor rond de €100 2e hands te kopen. Is dat slim? Ik wil er mee kunnen downloaden, cd's rippen en beetje browsen. Ik heb gekeken naar de Tweakers best buy guide en de Medion E6421 is toch ook alweer €400 en daar krijg je over een jaar natuurlijk niks meer voor terug. Ik zag ook de Dell x502l maar die kost 2e hands ook alweer €350... Mijn budget is max. €200 voor een goede overbruggingslaptop. Enige vereiste is dat er Windows op draait en een cd lade in zit. Iemand tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 06-02-2017 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 479106 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:54:
Nu ben ik aan het zoeken naar een nieuwe laptop en wil evt. een Samsung 9. Helaas alleen te koop inTrumpland. Ik wil dat ding pas kopen als ik zelf in de USA ben en dat duurt nog wel ff.
Ik snap het niet helemaal, waarom niet het in een keer goed doen en dan die laptop via Amazon of zo bestellen? Kan je die 200 euro voor een overbruggingslaptop bij de shipping kosten leggen. Lijkt mij efficiënter op de lange termijn. Amazon kan vanuit de VS een pakket soms verrassend snel nog in Nederland bezorgen.

Overigens als je denkt dat meenemen goedkoper is, officieel zal je de laptop op Schiphol bij de douane moeten aangeven. Dan moet je de nodige belastingen betalen.

Voor wat betreft een gebruikte laptop, dat is moeilijk adviseren. Het ligt aan de staat waarin de laptop zich bevindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Die belastingen moet je toch ook betalen als je hem via amazon.com besteld denk ik? Ik zou dat bij Schiphol echt niet aangeven... Overigens zie ik op Amazon vooral "doesnt ship to the Netherlands"

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 06-02-2017 22:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-07 13:59

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Anoniem: 479106 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:02:
Die belastingen moet je toch ook betalen als je hem via amazon.com besteld denk ik? Ik zou dat bij Schiphol echt niet aangeven...
Lekker dan... je weet dat dat fraude is? Weet je, zoek het maar lekker uit op die manier ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Topicstarter
Jezus wat een moraalridder ben jij zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 28-07 21:45
Mensen, laten we het netjes houden.

Kopen in de USA kan problemen met zich mee brengen qua garantie en support.

Wat de 2e handse vaio betreft, als hij in goede staat is en als je geen hoge eisen er aan stelt.
Hou er wel rekening mee dat het altijd een risico met zich meebrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:36

Cyphax

Moderator LNX
Om even bij de vraag te blijven: ík zou ermee overweg kunnen met één mits: een ssd. Mijn Thinkpad heeft een C2D, 2GB RAM een SSD maar hij voldoet voor normaal gebruik gewoon prima. Er is niet echt iets dat 'ie niet kan en door de SSD is de snelheid eigenlijk altijd wel dik in orde. Als je er Windows op wil draaien vind ik persoonlijk 4GB wel ook een redelijke must-have dus in dat geval zijn er twee mitsen. :P
Het zijn alleen niet de goedkoopste upgrades.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 06-02-2017 23:39 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Anoniem: 479106 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:02:
Die belastingen moet je toch ook betalen als je hem via amazon.com besteld denk ik? Ik zou dat bij Schiphol echt niet aangeven... Overigens zie ik op Amazon vooral "doesnt ship to the Netherlands"
Op Amazon.com hebben ze ook een vinkje ships to the Netherlands als je daar een zoekopdracht geeft. Dan blijven er wel partijen over die deze laptop aanbieden.

Belastingen moet je altijd betalen, of je nu via Amazon koopt of het zelf meeneemt. Je kan een gokje wagen, maar als de douane je alsnog controleert mag je ook nog een boete erbij optellen.

Is die laptop niet ergens in Europa te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nergens in de EU voor zover ik weet... Ik twijfel ook of Windows Vista nog wel te doen is. Ook vraag ik me af wat beter zou werken of wat nu meer waar voor je geld biedt: een ouwe Vaio wat destijds top was, of een Medion E6421 van nu, die dan wel meteen €400 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metaalhoofd
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-07 19:20
of kijk gewoon even in vraag & aanbod of zoek naar een refurbished ex-zakelijke laptop. Voor 200 euro vind je dan ook nog redelijke modellen met vaak nog wel een paar maanden garantie vanuit de winkel

Star Citizen Referral Code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:16

DonJunior

NO Moderator

Ik wist niet eens dat mensen dit nog deden?! :O

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja vd bieb geleende cd's die niet te vinden zijn op piratebay oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anoniem: 479106 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 22:48:
Jezus wat een moraalridder ben jij zeg.
Als je gepakt wordt is de boete fors en de pakkans is zeker niet klein bij laptops. Laatste keer dat ik uit de VS terug kwam zag ik ze uitgebreid controleren.

Als je perse wil frauderen is een Amerikaan die naar Nederland komt handiger. Die 'vergeet' hem dan 'gewoon' mee te nemen naar huis.

En bedenkt dat je vervolgens iedere keer als je op reis gaat je laptop thuis moet laten of herhaald het risico loopt gepakt te worden.

Met andere woorden, koop gewoon via een legaal kanaal, veel minder kopzorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Anoniem: 479106 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:04:
Ja vd bieb geleende cd's die niet te vinden zijn op piratebay oid.
Echt lekker bezig. Ga weg.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
offtopic:
Het is op zich gewoon toegestaan om een kopie te maken van een in de bibliotheek geleende CD; dat valt onder de thuiskopieregeling. Strictgenomen mag je er geen kopieerbeveiliging voor omzeilen overigens, maar dat terzijde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20-07 13:03

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Cyphax schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:37:
[...]

offtopic:
Het is op zich gewoon toegestaan om een kopie te maken van een in de bibliotheek geleende CD; dat valt onder de thuiskopieregeling. Strictgenomen mag je er geen kopieerbeveiliging voor omzeilen overigens, maar dat terzijde. :)
Ik heb wel een keertje CD van 50 Cent in de bibliotheek geleend en thuis op mijn computer geript. :D
Verwijderd schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:22:
[...]

En bedenkt dat je vervolgens iedere keer als je op reis gaat je laptop thuis moet laten of herhaald het risico loopt gepakt te worden.
Huh, hoe zien ze dat je belasting ontwijkt? :?

[ Voor 22% gewijzigd door MedionAkoya op 07-02-2017 17:57 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MedionAkoya schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:55:
[...]

Ik heb wel een keertje CD van 50 Cent in de bibliotheek geleend en thuis op mijn computer geript. :D

[...]

Huh, hoe zien ze dat je belasting ontwijkt? :?
Als je zelf invoert krijg je bewijs van invoer. Als je het hier in de winkel koopt is de invoer geregistreerd door de importeur. Iedere keer dat je het land met die laptop binnenkomt kan gevraagd worden om aan te tonen dat hij officieel is ingevoerd. Dat kan je niet en je mag alsnog betalen. Naarmate het apparaat ouder wordt zal de interesse van de douane afnemen. Maar voor apparaten die nooit officieel hier op de markt zijn gebracht is het wel heel makkelijk voor ze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:38
De Latitude is wel leuk! Voor nog geen 100 euro heb je gewoon een zeer goede laptop kijkend naar het bedrag. Ik zeg: doen.
Kijkend naar de taken die jij gaat uitvoeren is de Latitude (je eerste link dus) gewoon uitstekend.

Jammer dat tweakers zo bijdehand begint te worden, waarom kan niemand deze topicstarter gewoon helpen met zijn vraag? Hij vraagt om advies, niet om weggejaagd te worden.
Zeiken over piraten doe je maar lekker op de frontpage waar 99% de piraat loopt uit te hangen en dat zelfs tot hun dood blijven verdedigen, en daar keer op keer een +3 voor krijgen. Iedereen heeft het maar over invoeren, belastingen, duane, illegaal downloaden, een cd rippen van de bieb... Sjesus kinderen, hij wilt weten wat voor laptop hij kan gebruiken voor een paar simpele taken, beantwoord die vraag of klik rechtsboven op X.
Opmerkingen die hier voorbij komen heeft de TS totaal niet verdiend, bah.

[ Voor 10% gewijzigd door LopendeVogel op 07-02-2017 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Hey bedankt lopendevogel voor de moral support en de info. Die latitude is dus een goede keuze denk je? Okay, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ik heb wel goede ervaringen met Latitudes. Ik heb er zelfs 2 liggen, maar dat zijn een P2 en een P3 dus dan heb je het over ouder. :+

Pagina: 1