Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Hi Tweakers,

Ik had vandaag een probleem met mijn SB-700 Nikon flitser.
Ik had deze te koop gezet omdat deze al bijna 1,5 in de kast ligt te niksen.

Toen ik de flitser meenam naar de koper, deed de flitser het niet. Ik heb de batterijen eruit gehaald en met de koper afgesproken om deze met zijn batterijen te testen. Ik ging ervan uit dat de batterijen gewoon op waren.

Toen de koper er was, hebben we meerdere dingen geprobeerd en batterijen toegevoegd die net nieuw uit de verpakking kwamen. Allemaal zonder succes. Hierdoor vanzelfsprekend de deal afgeblazen.

Ik vroeg me af of mensen dezelfde ervaringen hebben met de SB-700? Ik heb deze maar 2-3 keer gebruikt en daarna dus erg lang niet meer. Kan het zijn geweest dat het slecht is voor de flitser om de batterijen er zo in te laten? De batterijen lekten niet toen ik deze eruit haalde, maar de binnenkant was wel wat vuil.

Ik ben erg op zoek naar andere ervaringen, ook mede omdat de 2 jarige garantie net verlopen is. Farewell SB-700? ;w

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-05 11:46

mennovanw

Canon? You can!

Houstyn schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:34:
Hi Tweakers,

Ik had vandaag een probleem met mijn SB-700 Nikon flitser.
Ik had deze te koop gezet omdat deze al bijna 1,5 in de kast ligt te niksen.

Toen ik de flitser meenam naar de koper, deed de flitser het niet. Ik heb de batterijen eruit gehaald en met de koper afgesproken om deze met zijn batterijen te testen. Ik ging ervan uit dat de batterijen gewoon op waren.

Toen de koper er was, hebben we meerdere dingen geprobeerd en batterijen toegevoegd die net nieuw uit de verpakking kwamen. Allemaal zonder succes. Hierdoor vanzelfsprekend de deal afgeblazen.

Ik vroeg me af of mensen dezelfde ervaringen hebben met de SB-700? Ik heb deze maar 2-3 keer gebruikt en daarna dus erg lang niet meer. Kan het zijn geweest dat het slecht is voor de flitser om de batterijen er zo in te laten? De batterijen lekten niet toen ik deze eruit haalde, maar de binnenkant was wel wat vuil.

Ik ben erg op zoek naar andere ervaringen, ook mede omdat de 2 jarige garantie net verlopen is. Farewell SB-700? ;w

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
'De binnenkant was wel wat vuil'? How does that happen?

Enfin: geheid corrosie veroorzaakt door lekkende / dampende batterijen. Heb je de flitsert met batterijen (wegwerp) erin opgeborgen (en zo lekker 18 maanden laten liggen)? Doet de flitser momenteel écht helemaal niets (gaat zelfs geen lampje branden oid)?

Zo ja; batterijcontacten reinigen met azijn en een wattenstaafje - dan komt het ding écht wel weer tot leven.. ;)

Edit: en dan niet lekker dat compartiment afvullen met azijn en dan gaan rauzen - drupje azijn op het wattenstaafje en zo voorzichtig deppen / vegen..

[ Voor 7% gewijzigd door mennovanw op 06-02-2017 20:28 ]

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
Voigt: 20, 40, 50 F1, 90
Een hele berg klassiek Canon spul in alle mounts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 22:34
Nog een les voor als ie het gaat doen (of een nieuwe flitser hebt gekocht): Eneloop batterijen kopen, dat zijn de beste die er zijn: https://www.nkon.nl/recha...jen-bk-3mcce-in-case.html

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houstyn
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Geen idee, het leek meer op dat het wat afgegeven had door verf of iets dergelijks aan de batterijen. De zijkanten van de batterij compartimenten hadden wat vlekjes hier en daar.

Ja.. die batterijen hebben er al die tijd in gelegen.. Ik wist eigenlijk niet dat dit kwaad kon. (Maar door het weinige gebruik ook amper aan gedacht)

Lampje en dergelijke werkten ook allemaal niet.

Ik ga het morgen even langs het wattenstaafje halen. Hopen dan maar alvast. Bedankt alvast voor alle tips!

Anoniem: 457607

Ik weet dat dit een oud topic is, maar toch wat bijval mocht iemand het ooit terugvinden...

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt, met dezelfde fliter. Het is inderdaad corrosie of lekkage die er voor zorgt dat de contacten niet meer goed werken. Schoonmaken helpt, maar ik ben er altijd last van blijven houden. Soms werkt het wel, soms niet. Die eerste keer heeft het dus veel schade veroorzaakt blijkbaar.

Ik heb inmiddels een SB900 en mijn lesje wel geleerd, per direct overal alle batterijen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanemmeloord
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11-12-2020
Hah oud topic ,

Maar vandaag ook batarijen erin laten zitten.

Beetje schoonmaak spirits over de contact punten met een watten staafje en daarna met de andere kant proberen droog te maken even wachten voor het laten drogen en waarrempel doet het weer. Vol vermogen gaat goed even bedankje de
Pagina: 1