Mijn zoontje (8 jaar) heeft zijn zinnen gezet op 'een Xbox'. Wij hebben thuis alleen een Wii, zijn zelf niet echt gamers, maar de spellen daarvoor zijn ondertussen wel enigszins achterhaald. Hij haalt met zijn zusje nog best plezier uit een aantal spellen, maar heeft bij vriendjes wel eens op een Xbox gespeeld en de spellen die zijn vriendjes daar op spelen (vooral lego/superhelden meuk) spreken hem toch meer aan. Nou hadden we budgettechnisch bedacht dat hij zijn spaargeld beter niet aan een Xbox one kon spenderen, maar aan een console van een generatie terug. Voor hem goed genoeg, veel spellen beschikbaar en vooral een stuk goedkoper (ook de games)! Nou heb ik toch een aantal vragen.
- Ik zie winkels zoals gooxbox360.nl of tweek.nl, waar je een xbox360 met garantie kunt kopen. Iemand daar ervaring mee? Wel of niet het geld waard om het met garantie te kopen?
- Is het niet 'te laat' om een Xbox360 te kopen? Ik zie dat er geen nieuwe games meer voor worden gemaakt en dat de support voor online gamen binnen een paar jaar zal verlopen. Mis je veel als je niet online kunt gamen? Wat mij betreft doet hij dat überhaupt zo min mogelijk, om hem in bescherming te nemen tegen anderen, maar wellicht wordt je in de games ook echt beperkt?
- Zou iemand een andere optie aanraden in plaats van de Xbox360?
- Ik zie winkels zoals gooxbox360.nl of tweek.nl, waar je een xbox360 met garantie kunt kopen. Iemand daar ervaring mee? Wel of niet het geld waard om het met garantie te kopen?
- Is het niet 'te laat' om een Xbox360 te kopen? Ik zie dat er geen nieuwe games meer voor worden gemaakt en dat de support voor online gamen binnen een paar jaar zal verlopen. Mis je veel als je niet online kunt gamen? Wat mij betreft doet hij dat überhaupt zo min mogelijk, om hem in bescherming te nemen tegen anderen, maar wellicht wordt je in de games ook echt beperkt?
- Zou iemand een andere optie aanraden in plaats van de Xbox360?