Nu nog een Xbox 360 kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:59
Mijn zoontje (8 jaar) heeft zijn zinnen gezet op 'een Xbox'. Wij hebben thuis alleen een Wii, zijn zelf niet echt gamers, maar de spellen daarvoor zijn ondertussen wel enigszins achterhaald. Hij haalt met zijn zusje nog best plezier uit een aantal spellen, maar heeft bij vriendjes wel eens op een Xbox gespeeld en de spellen die zijn vriendjes daar op spelen (vooral lego/superhelden meuk) spreken hem toch meer aan. Nou hadden we budgettechnisch bedacht dat hij zijn spaargeld beter niet aan een Xbox one kon spenderen, maar aan een console van een generatie terug. Voor hem goed genoeg, veel spellen beschikbaar en vooral een stuk goedkoper (ook de games)! Nou heb ik toch een aantal vragen.

- Ik zie winkels zoals gooxbox360.nl of tweek.nl, waar je een xbox360 met garantie kunt kopen. Iemand daar ervaring mee? Wel of niet het geld waard om het met garantie te kopen?
- Is het niet 'te laat' om een Xbox360 te kopen? Ik zie dat er geen nieuwe games meer voor worden gemaakt en dat de support voor online gamen binnen een paar jaar zal verlopen. Mis je veel als je niet online kunt gamen? Wat mij betreft doet hij dat überhaupt zo min mogelijk, om hem in bescherming te nemen tegen anderen, maar wellicht wordt je in de games ook echt beperkt?
- Zou iemand een andere optie aanraden in plaats van de Xbox360?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkaniac
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-06 23:15
Qua winkel 'gooxbox360.nl' heb ik ervaring met 'wiigamesinfo.nl' welke van hetzelfde bedrijf zijn, hier wat onderdelen voor mijn eigen Wii aangeschaft hiermee goede ervaring.
Zelf heb ik een paar weken terug een AV-kabel, Wii-mote en 3 nunchuks gekocht. Welke er alle 3 geweldig uitzagen (1 nunchuck was licht verkleurd maar deze werd ook verkocht als 'duidelijk gebruikt')
xbox360 heb ik ook weinig ervaring mee, daar kan ik je niet verder mee helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-07 11:35

Quellien

Excrement producer

Zelf heb ik er ook nog eentje staan, gebruik hem momenteel als DVD speler en als er toevallig wat vrienden op bezoek zijn, en wat nostalgische spellen willen doen (Halo 3, oudere fifa's, dat soort meuk)

- Online heb ik hem niet vaak gehad, vind ik zelf weinig aan, echter (let op: totaal mijn mening) lijkt het me niet verstandig om kinderen die jonger zijn dan 12-13 jaar aan online spellen bloot te stellen. Dus zodra hij 12-13 is, zijn we weer minimaal 5 jaar verder, waarbij hij nog veel plezier gehad kan hebben, in die 5 jaar, van de xbox360.

- Garantie: mijn theorie: als de xbox nu nog geen RROD (red ring of death, had iets te maken met zwakke koeling van de console, dacht ik) heeft gehad, lijkt het me niet dat hij die nog gaat krijgen. (onzin theorie, met een beetje kern van waarheid). Ik zou er geen garantie bij doen, gewoon 2e hands op bijv Vraag & Aanbod alhier. Mijn xbox is ook 2e hands (van een mede-tweaker) en ben er zeer tevreden mee.

- Voor een Xbox One vind ik hem (puur persoonlijk) nog te jong, met 8 jaar.

- Games kun je goed 2e hands vinden en zijn niet gebonden aan accounts.

- Zeker niet te oud, vind ik.

Ik zou niet weten waarom ik het je niet zou aanraden, eerlijk gezegd.

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Quellien schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:06:
Zelf heb ik er ook nog eentje staan, gebruik hem momenteel als DVD speler en als er toevallig wat vrienden op bezoek zijn, en wat nostalgische spellen willen doen (Halo 3, oudere fifa's, dat soort meuk)

- Online heb ik hem niet vaak gehad, vind ik zelf weinig aan, echter (let op: totaal mijn mening) lijkt het me niet verstandig om kinderen die jonger zijn dan 12-13 jaar aan online spellen bloot te stellen. Dus zodra hij 12-13 is, zijn we weer minimaal 5 jaar verder, waarbij hij nog veel plezier gehad kan hebben, in die 5 jaar, van de xbox360.

- Garantie: mijn theorie: als de xbox nu nog geen RROD (red ring of death, had iets te maken met zwakke koeling van de console, dacht ik) heeft gehad, lijkt het me niet dat hij die nog gaat krijgen. (onzin theorie, met een beetje kern van waarheid). Ik zou er geen garantie bij doen, gewoon 2e hands op bijv Vraag & Aanbod alhier. Mijn xbox is ook 2e hands (van een mede-tweaker) en ben er zeer tevreden mee.

- Voor een Xbox One vind ik hem (puur persoonlijk) nog te jong, met 8 jaar.

- Games kun je goed 2e hands vinden en zijn niet gebonden aan accounts.

- Zeker niet te oud, vind ik.

Ik zou niet weten waarom ik het je niet zou aanraden, eerlijk gezegd.

Succes met je keuze!
Ben het met je eens dat online gamen voor zijn leeftijd ongeschikt is. Heb je überhaupt dan geen online abonnement nodig om de Xbox fatsoenlijk te kunnen gebruiken?

Dank voor je reactie verder. Bevestigd het grootste deel van mijn verwachtingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Helaas is wel Xbox Gold nodig voor online gaming (hier meer info). Hoewel dit niet duur is, voelde het voor mij wel een gedoe (het was mijn eerste console, alleen maar "gratis" online van PC gewend). Het is niet echt duur, maar is wel afhankelijk van hoe vaak je er van gebruik zou willen maken. Daarnaast zou ik me afvragen of er nog wel veel mensen online spelen op de 360.

Als je echt online wil, zou ik de xbox360 niet kopen, maar volgens mij zijn we het erover eens dat dat nog niet geschikt is voor je zoontje.

Games die ik dan zou willen aanraden:

- Alle lego games sowieso
- Misschien een Need For Speed/Ander arcade race spel (Forza is tof, maar te serieus voor kinderen, denk ik)
- Fifa/PES
- Arcade games als Bomberman (veel plezier mee gehad, zelfs als 20+ jarige)
- Misschien Halo als shooter, al kun je erover discussiëren dat hij hier wat jong voor zou kunnen zijn. Echter schiet je op aliens en niet op "mensen", wat misschien net wat anders is.

Punt is wel dat, in mijn optiek, de xbox (360) (en ook Playstations) wat meer jongeren/jong volwassenen als doelgroep heeft, terwijl de Wii meer voor alle leeftijden is. Veel games die net wat te serieus zijn voor iemand van 8-jaar, maar ook wel leuke uitdagingen en zeker die Lego games zijn top. Ik denk dat die 2e hands niet zo duur zijn, maar daar moet je zelf even naar kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-06 20:12
Jorizzz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 18:51:

Ben het met je eens dat online gamen voor zijn leeftijd ongeschikt is. Heb je überhaupt dan geen online abonnement nodig om de Xbox fatsoenlijk te kunnen gebruiken?
Nee hoor, een Xbox 360 werkt gewoon goed zonder Xbox Live Gold.

Wat Xbox Live Gold toevoegt:

- Online multiplayer
- Gratis games
- Korting op sommige games
- Chatrooms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Ok, volgens mij is het duidelijk, hij gaat er gewoon komen :)

Wel zonder Xbox live, maar mét garantie. Toch sneu voor die jongen namelijk als dat ding er binnen een jaar mee uitscheidt en hij heeft geen garantie...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:52
Doen. Die van mij gebruik ik ook nog.
Hij kan gaan minecraften (helaas dus wel offline), Lego games zijn leuk - ook voor vader om mee te spelen. Fifa is ook goed. Even kijken..
-Plants vs Zombies
-Ducktales
-Kung fu panda

Dat zijn even de 'kinderspellen' die ik ken.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wee Man
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-06 20:12
Veel plezier er mee!

Qua games: misschien is Viva Pinata iets voor hem? Heel erg kleurrijk.
Quellien schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:03:

- Misschien Halo als shooter, al kun je erover discussiëren dat hij hier wat jong voor zou kunnen zijn. Echter schiet je op aliens en niet op "mensen", wat misschien net wat anders is.
The Flood lijkt mij te eng voor een 8-jarige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:32
Sorry, maar je gaat nu toch geen Xbox 360 meer kopen, vooral met de prijzen van de Xbox One. Daarnaast is de Xbox One compatibel met vrijwel alle populaire Xbox 360-games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

NotSoSteady schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:56:
Sorry, maar je gaat nu toch geen Xbox 360 meer kopen, vooral met de prijzen van de Xbox One. Daarnaast is de Xbox One compatibel met vrijwel alle populaire Xbox 360-games.
Ik zou niet weten waarom niet, stel je hebt een gezin (ik zeg niet dat dat hier get geval is, maar als voorbeeld) dat weinig te besteden heeft, kind wil wel graag gamen op console. Xbox360 is voor een appel en een ei te koop, 2e hands. Waarom zou je dat niet doen? Het is een kind van 8, die doe je nog altijd een enorm plezier met een oude Xbox.

Een XboxOne is in dit geval enorm overkill, imho.
Wee Man schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 11:29:
Veel plezier er mee!

Qua games: misschien is Viva Pinata iets voor hem? Heel erg kleurrijk.

[...]

The Flood lijkt mij te eng voor een 8-jarige.
Good punt, niet goed genoeg over nagedacht. Kung fu panda en Viva Pinata is inderdaad erg goed.
Eventueel portal? Kun je leuk samen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Quellien schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:06:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet, stel je hebt een gezin (ik zeg niet dat dat hier get geval is, maar als voorbeeld) dat weinig te besteden heeft, kind wil wel graag gamen op console. Xbox360 is voor een appel en een ei te koop, 2e hands. Waarom zou je dat niet doen? Het is een kind van 8, die doe je nog altijd een enorm plezier met een oude Xbox.

Een XboxOne is in dit geval enorm overkill, imho.

[...]

Good punt, niet goed genoeg over nagedacht. Kung fu panda en Viva Pinata is inderdaad erg goed.
Eventueel portal? Kun je leuk samen spelen.
Je koopt een console die 12 jaar oud is. Een kind groeit op en dan kun je over twee of drie jaar alsnog een keer de portemonnee trekken. Iedere cent die je aan de Xbox 360 uitgeeft is er in mijn ogen 1 te veel. Daarnaast koop je een volwaardig multimediasysteem met een blu-ray speler die 4K en HDR kan weergeven. Ik weet inderdaad niet hoe hij financieel zit, maar een Xbox One S is ook gewoon tweedehands aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 13:27
Zijn de games voor die Xbox One S niet een stuk duurder dan de games voor de Xbox 360?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-07 22:43
Games voor de 360 zijn backwards compatible op de Xbox One. Games voor de 360 waren vroeger net zo duur als ze nu kosten voor de Xbox One.

Je hebt genoeg tweedehands advertenties (op Tweakers of marktplaats) waar je een fatsoenlijke Xbox One kunt kopen, soms zelfs nog met een jaar garantie. Een S kan ook, maar een normale One volstaat ook prima.

Voor €7 per maand heb je Xbox Live, en elke maand 2 gratis Xbox One games en 2 gratis Xbox 360 compatibele games.

Persoonlijk zou ik dus ook niet meer voor een Xbox 360 gaan, maar meteen voor een One.
Onzin dat games voor PS/Xbox niet voor jonge kinderen zijn. Zijn tal van games voor kinderen van 8+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:46
Ikzelf zou dan eerder toch kijken naar de WiiU. Lego city undercover is een lego grand theft auto achtig spel. Erg leuk. Verder zijn de spellen op de WiiU over het algemeen geschikt voor kinderen.
Is er een specifieke reden dat er überhaupt naar een xbox gekeken wordt? Omdat vriendjes hem hebben? De keuze zou ik begrijpen voor online spelen wanneer vriendjes er eentje hebben.

Spellen zoals Splatoon en Mario kart zijn leuk en gratis online te spelen. Schakel alleen wel Mii verse uit. Er kan getekend worden en soms zijn mensen erg "creatief".

Dit is mijn mening overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:01
Ik heb een paar maanden geleden voor iemand een Xbox 360 gekocht incl. controller en een stapel games voor een paar tientjes. De ontvanger is er dolgelukkig mee. Jonge kinderen kijken ook niet echt naar de nieuwste games en vergelijken met hun game-pc kunnen ze niet, want die hebben ze niet. En ook grote games als GTA V zijn er nog voor uitgekomen, dus je hebt jaren aan grote releases die je voor enkele euro's kunt oppikken van V&A. Ze heeft nu voor een paar tientjes een console die er modern uit ziet (je gaat wel voor de geüpdatete zwarte, hè? :) ), 2 controllers, een stapel games, accu's en als er nog wat nodig is is dat van 1001 websites nog te krijgen.

@Jorizzz, zorg wel dat er een 250GB HDD bij zit. Daar kan je de games op installeren zodat ze veel sneller laden en de DVD-drive niet zo'n ongelooflijke herrie loopt te maken.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
.

[ Voor 99% gewijzigd door Jorizzz op 07-02-2017 13:00 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
NotSoSteady schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:16:
[...]

Je koopt een console die 12 jaar oud is. Een kind groeit op en dan kun je over twee of drie jaar alsnog een keer de portemonnee trekken. Iedere cent die je aan de Xbox 360 uitgeeft is er in mijn ogen 1 te veel. Daarnaast koop je een volwaardig multimediasysteem met een blu-ray speler die 4K en HDR kan weergeven. Ik weet inderdaad niet hoe hij financieel zit, maar een Xbox One S is ook gewoon tweedehands aan te schaffen.
Het gaat in deze niet om mijn persoonlijke financiële situatie, maar om die van een achtjarige ;) Wat dat betreft breng ik hem liever bij dat hij niet altijd het nieuwste en het duurste hoeft te hebben, maar dat een stapje minder ook helemaal prima kan zijn.
Hij mag de Xbox op een klein reserve tv'tje aansluiten, dus 4k en HDR is totaal geen issue in zijn geval
Arunia schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:40:
Ikzelf zou dan eerder toch kijken naar de WiiU. Lego city undercover is een lego grand theft auto achtig spel. Erg leuk. Verder zijn de spellen op de WiiU over het algemeen geschikt voor kinderen.
Is er een specifieke reden dat er überhaupt naar een xbox gekeken wordt? Omdat vriendjes hem hebben? De keuze zou ik begrijpen voor online spelen wanneer vriendjes er eentje hebben.

Spellen zoals Splatoon en Mario kart zijn leuk en gratis online te spelen. Schakel alleen wel Mii verse uit. Er kan getekend worden en soms zijn mensen erg "creatief".

Dit is mijn mening overigens.
De WiiU heb ik wel aan gedacht, maar naast het feit dat ik dat een te kleine upgrade vind t.o.v. de Wii die we al hebben is de hoeveelheid (en soort) beschikbare spellen ook niet je van het (zowel in aantallen als in de mate van afwijking t.o.v. het Wii aanbod)
Ample Energy schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 12:42:
Ik heb een paar maanden geleden voor iemand een Xbox 360 gekocht incl. controller en een stapel games voor een paar tientjes. De ontvanger is er dolgelukkig mee. Jonge kinderen kijken ook niet echt naar de nieuwste games en vergelijken met hun game-pc kunnen ze niet, want die hebben ze niet. En ook grote games als GTA V zijn er nog voor uitgekomen, dus je hebt jaren aan grote releases die je voor enkele euro's kunt oppikken van V&A. Ze heeft nu voor een paar tientjes een console die er modern uit ziet (je gaat wel voor de geüpdatete zwarte, hè? :) ), 2 controllers, een stapel games, accu's en als er nog wat nodig is is dat van 1001 websites nog te krijgen.

@Jorizzz, zorg wel dat er een 250GB HDD bij zit. Daar kan je de games op installeren zodat ze veel sneller laden en de DVD-drive niet zo'n ongelooflijke herrie loopt te maken.
Ik heb bij gooxbox360 een 'new slim' model gezien, wat volgens mij de laatste versie is, waar idd een 250 GB HDD in zit. Twee controllers erbij (gebruikt, maar origineel), een HDMI kabel en een jaar garantie, voor 111 euro. Vind ik een mooi prijsje. Ja, ik kan ze via een particulier goedkoper krijgen denk ik, maar geen garantie vind ik dan weer geen goed idee.
Overigens kan je bij die shop ook kiezen voor 3rd party controllers, maar dat lijkt me dan weer een risico, of zijn die dingen ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:02
Even vriendjestechnisch, hebben zijn vriendjes wel een Xbox One? Dan krijg je misschien wat scheve gezichten als hij niet dat ene spelletje kan spelen dat hij ook bij zijn vriendje had gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:49
Ik kan in niemand anders z'n portemonnee kijken, maar nu een 360 kopen met garantie komt op mij over als de verkeerde keuze.

Als ik even naar mijzelf kijk; ik kreeg (of wilde) een NES toen de SNES net uit was gekomen. Wist ik veel, als kleintje. Maar daar baalde ik later flink van.

Voor de 360 komen geen (of nauwelijks) nieuwe games meer uit. Uiteraard zijn er legio games goede te spelen, maar iedereen weet hoe kinderen zijn, die willen persé die game. Niet dat je die dan direct moet geven, maar het onmogelijk maken door een 360 aan te kopen is ook weer ze wat.

Mijn advies:geef 100 euro meer uit en koop een Xbox One. Daar heeft 'ie veel langer plezier van.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Het gaat in deze niet om mijn persoonlijke financiële situatie, maar om die van een achtjarige ;) Wat dat betreft breng ik hem liever bij dat hij niet altijd het nieuwste en het duurste hoeft te hebben, maar dat een stapje minder ook helemaal prima kan zijn.
Hij mag de Xbox op een klein reserve tv'tje aansluiten, dus 4k en HDR is totaal geen issue in zijn geval
Tja, dan haal je een tweede hands Xbox One zonder 4K/HDR in plaats van je geld te stoppen in een hopeloos verouderd product. Daarnaast draait de Xbox One ook gewoon alle populaire Xbox 360-games en kan je kind spellen ruilen op school met andere kinderen die ook een Xbox One hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Jorizzz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:
Ik heb bij gooxbox360 een 'new slim' model gezien, wat volgens mij de laatste versie is, waar idd een 250 GB HDD in zit. Twee controllers erbij (gebruikt, maar origineel), een HDMI kabel en een jaar garantie, voor 111 euro. Vind ik een mooi prijsje. Ja, ik kan ze via een particulier goedkoper krijgen denk ik, maar geen garantie vind ik dan weer geen goed idee.
Geen garantie is inderdaad waar. Maar in https://tweakers.net/aanbod/ zijn er als versies te vinden voor de helft van het geld inclusief spellen. Gaat de console dan binnen één jaar kapot heb je voor hetzelfde geld twee consoles.

Ben het met de meeste hier eens 110 euro betalen voor een 360 of 200 euro betalen voor de One, dan zou ik voor de One gaan. Koop je een 360 echter voor +/- 50 euro dan zou ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:54

Punkrocker

Mostly harmless

Jorizzz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:00:
[...]

[...]
Xbox360 prima keuze voor nu!

Reserve TV is wel geschikt?
Vooral van die oude toeters zijn niet geschikt om de XB360 op aan te sluiten!

(Punkrocker heeft er toen speciaal een "nieuwe" TV voor aan moeten schaffen...)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sawmire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-07 22:50
<knip>
Dit is met goede redenen op het forum niet toegestaan

[ Voor 69% gewijzigd door Grotman op 07-02-2017 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:11
rens-br schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:59:
[...]

Geen garantie is inderdaad waar. Maar in https://tweakers.net/aanbod/ zijn er als versies te vinden voor de helft van het geld inclusief spellen. Gaat de console dan binnen één jaar kapot heb je voor hetzelfde geld twee consoles.

Ben het met de meeste hier eens 110 euro betalen voor een 360 of 200 euro betalen voor de One, dan zou ik voor de One gaan. Koop je een 360 echter voor +/- 50 euro dan zou ik het wel weten.
Dit inderdaad... Ik heb zelf ook nog steeds een 360 staan en hier hebben we nog wekelijks plezier van. Je hebt inderdaad niet de nieuwste spellen, maar ik heb echt lang niet alle toppers die uitgekomen zijn al gespeeld, en dat gaat hem waarschijnlijk ook nooit worden qua tijdsgebrek.

Maar, 110 euro ervoor betalen is echt zonde... Leuk voor een paar tientjes en dan heb je er echt héél veel plezier van, maar als het verschil met een One zo klein wordt, kan je beter direct daar in investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Ik zie hier veel reacties over het verschil tussen een 360 voor 110 euro of een One voor 200 euro, maar vind er voor dat bedrag maar eens eentje (een One) met twee controllers én een jaar garantie. Ik zie ze niet zo snel, en anders loopt het verschil wel snel op natuurlijk...

Twijfels, twijfels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:44

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Ik zou ook een One nemen, je haalt een modern apparaat in huis waar over twee jaar nog steeds met plezier op gespeeld kan worden. Ook kun je alsnog die goedkopere Xbox 360 games spelen. Voor een kind van 8 maakt het nu misschien niet uit, maar over twee jaar waarschijnlijk wel. Om dan weer een One te kopen lijkt me zonde van het geld.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Jorizzz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:18:
Ik zie hier veel reacties over het verschil tussen een 360 voor 110 euro of een One voor 200 euro, maar vind er voor dat bedrag maar eens eentje (een One) met twee controllers én een jaar garantie. Ik zie ze niet zo snel, en anders loopt het verschil wel snel op natuurlijk...

Twijfels, twijfels...
Je koopt op dit moment een 500GB Xbox One voor 200 euro. De extra controller is dan wel een puntje... :X Je koopt momenteel een extra Xbox One (S) controller voor 40 euro.

Ik kan de beweegreden van papa goed volgen, in de zin van niet alles hoeft het nieuwste te zijn. Dat is ook zeker waar. Maar persoonlijk denk ik dat je je doel voorbij schiet als je daarom een Xbox 360 wilt aanschaffen. Dat ding is echt achterhaald en je gaat geheid tegen die limitatie aanlopen.

Vergeet ook niet dat de Xbox One ook niet meer het nieuwste van het nieuwste is. Die koop je nu voor de helft van de prijs waarvoor die uit is gekomen. Volgend jaar komt er een opvolger (Scorpio). Mèt één belangrijk verschil; zoals het er nu naar uit ziet zullen alle games voor de Scorpio ook op de Xbox One werken. Zoonlief zal dus ook nieuwere games kunnen spelen, met z'n vriendjes.Mits die niet allemaal een PS4 hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooncheez
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-06 09:29
Sommige modellen xbox 360 hebben oververhitting problemen, die zou ik niet zo snel tweedehands kopen, tenzij je goed weet wat je koopt.

Als je een Xbox One voor 200 euro kan vinden zou ik dat doen. Zijn momenteel niet veel technische problemen mee, en je kan er een hele tijd mee vooruit.

De controllers zijn vaak voor 30 euro in de aanbieding, houd Pepper in de gaten.

[XBO/PSN: BroedersKolk]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Laatst online: 18:41
Ik zie dat iemand op V&A zijn ONE met een jaar garantie aanbied voor 110 euro...
Dan zou ik niet moeilijk gaan doen met een 360. Ook omdat de one 360 games afspeelt.

edit: oeps staat op gereserveerd

[ Voor 9% gewijzigd door Wazzup! op 07-02-2017 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Net even alles doorgelezen, 110 euro vind ik ook veel geld voor een xbox360, ook al heeft ie garantie. Vriend van me zei laatst nog dat hij zn oude 360 zou meegeven voor 30 euro. Heb je dan wel nog geen controllers, maar je snapt het idee.

Ik zou maximaal 50 euro uitgeven aan zo'n oude xbox. Pedagogisch gezien inderdaad belangrijk om kinderen te leren dat ze niet altijd het nieuwste van het nieuwste moeten willen, maar daarbij moet je je zelf ook niet in de vingers snijden, vind ik.

Dan ga ik toch wat meer richting de mening van anderen, als je toch meer dan 100 euro puur aan de console uit wil geven, ga dan inderdaad meteen voor de xbone. Uiteraard mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:42
Wij hebben een PS2... Games 5 voor 10 euro. Kinderen (5 en 11) helemaal blij.

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik zou voor de xbox one gaan, heb je in 1x een console waar je de komende 5 jaar op vooruit kan. Ik denk dat de 360 voor 110 euro eerder duur koop wordt dan goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
geldersscheepje schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 19:22:
Wij hebben een PS2... Games 5 voor 10 euro. Kinderen (5 en 11) helemaal blij.
Niemand ontkent hier dat je geen plezier kunt hebben met een X360 of een PS2.

Deze papa vraagt wat het verstandigste is. En dat is - naar mijn mening - een Xbox One.

Kosten van de games spelen geen rol. Gebruikte Xbox One games zijn ook voor een prikkie te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 22:47

Sméagol

Master of Mayhem

Ik zou er ook niet voor gaan. Ik ga toevallig binnenkort waarschijnlijk een PS3 kopen, maar ik ben dan zelf een "echte" gamer / verzamelaar. Als casual zou ik daar echt niet aan gaan beginnen.

De optische drives gaan volgens mij altijd als eerste kapot, en als je een oude X-Box 360 koop heb je daar dus sneller kans op. Dat je garantie hebt maakt 't niet minder irritant. Verder zie ik hier dat X-Box backwards compatible is, en ik neem aan dat X-Box live, net als Steam en Playstation Network, verschillende sales heeft, waardoor je ook goedkoop aan games kan komen, en dan ook zonder disc zit. Dat lijkt me ook het overwegen waard.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-07 15:21
In dit geval is de Xbox One wel een beetje the way to go.. Ikzelf dacht ook nog "Ah, Xbox 360, da's tof!" Maar bedenk je wel ff dat het praktisch end-of-life is, er komen waarschijnlijk amper nog spellen voor uit, evenals updates e.d. De console is er al sinds 2005 en is dus sterk verouderd.

Desnoods haal je een Xbox One tweedehands, die dingen kosten ook amper nog wat.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:23

MsG

Forumzwerver

Ik zou gewoon lekker voor een tweedehands model gaan. Hier op Tweakers zijn vaak mensen die dergelijke apparaten helemaal niet zo heel vaak gebruiken, en als ze hem wel veel hebben gebruikt vaak wel op een redelijke manier. Ik zou de meerwaarde van eventuele garantie op tweedehands producten niet overschatten, ook al voelt het veiliger. Na 6 maanden ligt de bewijslast sowieso bij de koper, en bij producten die al tweedehands zijn klinkt garantie niet alsof je zomaar eventjes een ander tweedehandsje meekrijgt.

Als je daarnaast voor de prijs van 1 Xbox 360 met 'garantie' 3 particuliere Xbox 360's kan halen lijkt me de keus gauw gemaakt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Ok, jullie hebben me genoeg aan het twijfelen gebracht om een One te overwegen. Ik zie er inderdaad al één in de PW staan voor 199 euro. Dat is dan een 2014 versie, maar er is ook een 2015 versie voor 249 euro. Ik zie alleen totaal het verschil niet tussen deze versies. Wikipedia geeft me allee de info dat er versies zijn gelanceerd met en zonder Kinect, maar dat lijken deze twee allebei niet te hebben. Iemand?

Edit: Goedemorgen... Ik zie dat er een andere controller bij zit. Is de 2015 versie daarmee dusdanig interessant dat het de 50 euro verschil in prijs rechtvaardigt?

[ Voor 16% gewijzigd door Jorizzz op 08-02-2017 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Jorizzz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:19:
Ok, jullie hebben me genoeg aan het twijfelen gebracht om een One te overwegen. Ik zie er inderdaad al één in de PW staan voor 199 euro. Dat is dan een 2014 versie, maar er is ook een 2015 versie voor 249 euro. Ik zie alleen totaal het verschil niet tussen deze versies. Wikipedia geeft me allee de info dat er versies zijn gelanceerd met en zonder Kinect, maar dat lijken deze twee allebei niet te hebben. Iemand?

Edit: Goedemorgen... Ik zie dat er een andere controller bij zit. Is de 2015 versie daarmee dusdanig interessant dat het de 50 euro verschil in prijs rechtvaardigt?
Je kunt er rustig vanuit gaan dat iedere XB1 welke te koop wordt aangeboden géén Kinect heeft. Dat hele Kinect was namelijk niet bepaald een (verkoop) succes. Als het erbij zit dan zal de verkoper dat absoluut vermelden.

Voor de rest zal er weinig/geen verschil zitten tussen een 2014 en een 2015 versie. Grof gezegd zijn er twee uitvoeringen: de normale Xbox One en de Xbox One S. De "S" versie is in 2016 geïntroduceerd. De "S" is altijd wit (de speciale legergroene Battlefield One uitvoering daargelaten), aanzienlijk kleiner dan de normale XB1, ondersteunt HDR, 4k upscaling en 4k video (Netflix en Blueray). Op een normale televisie zijn de verschillen tussen de normale XB1 en de "S" te verwaarlozen.

Om even uit eigen ervaring te spreken; ik heb mijn XB1 vanaf de release in Nederland (september 2014) en deze draait nog steeds als een zonnetje. Geen enkel issue mee gehad. Enige wat ik zou kunnen noemen is dat de "shoulder buttons" van de 2015 controller net iets lekkerder werken, maar ook dat verschil is marginaal en zeker geen 50 euro extra waard. Kun je beter een extra controller voor 40 euro erbij kopen.

Edit: ik zie dat de Xbox One S controller helaas niet meer voor 40 euro te koop is. Een nieuwe controller zal je nu ongeveer 50 euro kosten. Alsnog "voordelig" genoeg om voor de 2014 Xbox One en een extra controller te gaan i.p.v. de 2015 Xbox One voor 50 euro meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Rossi46 op 08-02-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Jorizzz schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 07:19:

Verschil is ondersteuning voor 4k (niet in games), HDR en een verbeterde controller die ook werkt met pc's. Daarnaast is de voeding ingebouwd, waardoor je geen enorm blok in de kamer hebt slingeren. Misschien kun je dat zien als het stapje dat je zoon niet altijd het nieuwste hoeft te hebben, maar een X360 kopen zou ik echt sterk afraden.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 08-02-2017 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

jooncheez schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 17:11:
Sommige modellen xbox 360 hebben oververhitting problemen, die zou ik niet zo snel tweedehands kopen, tenzij je goed weet wat je koopt.
Dat kan je gewoon controleren, er staat een productiedatum en serienummer achterop de Xdoos. :')
En het allerbelangrijkste, controleer wat de minimale ampere die de Xbox 360 nodig heeft als voeding.
Hoe lager ampere, des te kleiner de kans op overhitting.
En als je het Front Case verwijderd, kan je aan de kleuren van kabels welke DVD-drive je hebt. Misschien niet zo interessant.

Ontopic: Xbox 360 is vrij luidruchtig als je de schijf-versie van het spel heb.
De Xbox 360 S is de verbeterde versie.

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 08-02-2017 09:33 ]

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
MedionAkoya schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:30:
[...]

Dat kan je gewoon controleren, er staat een productiedatum en serienummer achterop de Xdoos. :')
En het allerbelangrijkste, controleer wat de minimale ampere die de Xbox 360 nodig heeft als voeding.
Hoe lager ampere, des te kleiner de kans op overhitting.
En als je het Front Case verwijderd, kan je aan de kleuren van kabels welke DVD-drive je hebt. Misschien niet zo interessant.

Ontopic: Xbox 360 is vrij luidruchtig als je de schijf-versie van het spel heb.
De Xbox 360 S is de verbeterde versie.
Echt iets dat iemand makkelijk doet die zelf aangeeft niet echt in consoles thuis te zijn... :?

TS wil gewoon een goede en zekere aankoop doen voor z'n zoontje. Dus dit soort fratsen lijken mij niet echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Nog een aandachtspuntje waar ik net achter kom. De Xbox One heeft geen 3.5mm audio jack zie ik nu. Dat is een nieuwe 'uitdaging', want de 'tv' waarop hij moet worden aangesloten is eigenlijk een monitor (wel Full HD met HDMI), met een speakersetje dat rechtsreeks op het tv-kastje (KPN) is aangesloten. Dat zou dus inhouden dat ik een S/PDIF naar analoge 3.5mm converter moet gaan aanschaffen ook? Of is er nog een andere (goedkopere) oplossing? Want zo wordt de One + Controller + audio converter toch inees een stuk duurder dan de 110 euro voor de 360 met garantie...

AAAAAARGHHH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Let er dan wel op welke 360 je koopt, want zo te zien heeft zowel de oorspronkelijke 360 als de 360 S géén 3,5"mm jack output. De 360 E (de laatste versie van de Xbox 360) dan weer wel :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Ter verduidelijking:

Achterkant Xbox 360 (LET OP: de eerste varianten van de 360 hadden geen HDMI uitgang!)
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8c/Xbox360_HDMI_203W_back.jpg

Achterkant Xbox 360 S:
Afbeeldingslocatie: http://cdn0.mos.techradar.futurecdn.net/Review%20images/TechRadar/Home%20Entertainment/new%20xbox%20360%20250GB/P1030106.jpg

Achterkant Xbox 360 E:
Afbeeldingslocatie: http://www.geek.com/wp-content/uploads/2013/06/xbox360e_teardown_01.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Rossi46 op 08-02-2017 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Ik heb vorig jaar de 360 E gekocht.
Deze is echt top, is niet duur meer en erg stil.
Als deze nog ergens goedkoop te vinden is, dan zou ik deze halen.
Anders een goedkope Xbox One met een aantal 360 BC spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Jorizzz schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:18:

Twijfels, twijfels...
https://tweakers.net/aanb...-controller-compleet.html

Hatseflats. Ik zou het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
En, wat is het geworden? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorizzz
Het is toch een Xbox One geworden. Kon er voor 170 euro één oppikken waar nog bijna een jaar garantie op zit, twee controllers + 2x play&charge pakket + 1x een adapter om zo'n headset qua volume te kunnen regelen vanaf je controller, een mooie headset en twee spellen!

Die spellen (GTAV en een COD), zijn niet geschikt voor mijn zoon, maar die verkoop ik wel weer voor hem. Hij heeft zelf nu Lego Marvel Super Heroes gekocht en een Disney Infinity starterpack (star wars), met een extra poppetje.

Bedankt voor alle adviezen, hij is helemaal gelukkig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quellien

Quellien

Excrement producer

Top, fijn dat we hebben kunnen helpen (als ik even voor iedereen mag spreken).
Pagina: 1