Op zoek naar een monitor / tv voor pc / Playstation gebruik

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:50
Momenteel heb ik thuis 2 schermen staan:

Een oude 20 inch 1680 x 1050 monitor voor mijn pc en een Samsung P2270HD televisie voor het gebruik van mijn PS4. Dit zijn natuurlijk niet de meest grote schermpjes en vooral voor PS4 zou ik wel een scherm willen met een wat grotere diagonaal. Eigenlijk kan het dedicated scherm wat ik voor mijn pc heb wel komen te vervallen als ik een groter scherm heb en even wil switchen.

Daarmee kom ik eigenlijk uit op een monitor / tv met de volgende eisen:

- HDMI voor de PS4 (Dit is een normale PS4 dus hij kan sowieso geen 4K aan)
- DVI voor de pc
- Resolutie van 1920 x 1080
- Diagonaal van 27 inch of hoger lijkt me wel prettig
- Speakers heb ik in principe niet nodig omdat ik met een headset games op de PS4 speel

Heb al wat zitten zoeken en kwam op de volgende kandidaten uit:
categorie: Monitoren

Vroeg me af wat jullie vinden van deze selectie, het is verder van belang dat ik ook snel kan switchen tussen PC <> PS4
Bij een tv heb je daar een afstandsbediening voor zodat je snel kan switchen maar weet niet of dat met deze schermen ook het geval is.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-02 21:24
Waar je sowieso op moet letten is je audio, ik weet niet of je hier met een PS4 nog keuze uit hebt maar ik weet dat het met een PS3 sowieso over HDMI loopt als je hem via HDMI aangesloten hebt.

Met mijn LG IPS237L was dat geen probleem omdat er een audio-uitgang op zat, hier zou ik ook zeker naar kijken als ik jou was.

• Vlassie1980
234FaTaLiTy schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:29:
Waar je sowieso op moet letten is je audio, ik weet niet of je hier met een PS4 nog keuze uit hebt maar ik weet dat het met een PS3 sowieso over HDMI loopt als je hem via HDMI aangesloten hebt.

Met mijn LG IPS237L was dat geen probleem omdat er een audio-uitgang op zat, hier zou ik ook zeker naar kijken als ik jou was.
Klopt,

Maar zoals eerder aangegeven gebruik ik een USB headset, dus dat zit wel goed 8)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:05
De PS3 kun je wanneer die qua video is ingesteld op HDMI ook de audio over een andere aansluiting laten lopen. Dit hebben wij met een niet Slim variant ook jarenlang gedaan.

• Vlassie1980
Nog even een update: Collega van mij heeft inmiddels 2 x 28 inch 4K schermen staan op het werk en dat is toch wel een erg mooi formaat :)

pricewatch: Samsung U28E850R Zwart

Gaat dit werken met een PS4 ondanks dat deze maar een output heeft van 1920 x 1080?
Volgens mij zit het met de responstijd wel goed (1ms)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Dit had sowieso al in de aankoopadviesfora moeten staan. Blijkbaar destijds over het hoofd gezien. Ik verplaats nu wel.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1