Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Game PC 2017

Pagina: 1
Acties:

• fireglide
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06-2021
Goedendag Mede tweakers!

Na aantal jaren van afwezigheid, wil ik een compleet nieuwe pc build maken en in elkaar zetten. Ik heb afgelopen tijd veel zitten lezen en zo te zien is er al het een en ander veranderd en/of bijgekomen, wat ik niet eens wist. Des te interessanter en leuker vind ik het, om er weer eens helemaal in te duiken, alleen nu wel voor de zekerheid met jullie hulp, zodat ik niet onnodig veel geld ga uitgeven.

Mijn oude setup:
- 3770K overcloked
- swiftech H220 cpu cooler met custom ventilatoren om de radiator heen (6stuks)
- 2 maal een 4870 videokaart in crossfire
- Asus rog xonar phoebus geluidskaart
- SSD
- aantal schijven
- modulaire voeding van Corsair (geen idee hoe zwaar in wattage en leeftijd)
- grote big *piep* kast.
- 24 inch AOC scherm (nu nog 1080p) en tweede scherm voor ernaast

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- gamen
- Clowndb gebruiken om audio kanalen en subtitles uit films/series te halen(legaal :P )
- af en toe een downloadje natuurlijk (legaal :P )
- stream kijken
- al andere wat je normaal nog met pc doet

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute MAX prijs, maar het moet wel reeel blijven, niet meer dan 2000 a 2500 euro als niet nodig is, vandaar dat ik jullie hulp inschakel, naar realiteit en beide voeten hopelijk aan grond houdend. Minder mag altijd!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- SSD
- HDD's
- monitors
- kast
- geluidskaart asus rog xonar phoebus (als deze nog meerwaarde biedt)
- eventueel voeding, ook al hoor ik dat je beter toch nieuwe kan kopen (aangezien die van mij al ugh jaar oud is)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- CPU
- GPU
- MB
- Geheugen (hoog mogelijk in MHZ)
- Videokaart
- M.2 kaartje (geen ervaring mee, compleet nieuw voor mij, maar denk goede Windows schijf.

Wil toekomst wel naar 2K of 4K monitor toe, maar eerst maar een nieuw knap systeempje en daarna sparen voor monitor!
Het gene wat ik wil spelen is WOW in een hoger versnelling dan wat ik nu kan. Daarnaast ook alle andere nieuwe spellen die er aan komen. Dirt 4, Battlefield 1 wil ik misschien nog wel gaan proberen, maar ik wil gewoon voorlopig even future proef zijn weer en niet vanaf begin meteen weer helemaal achter de feiten aan lopen (had ik al met de 3770k gedaan, omdat geen budget was)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Ik nijg naar Asus, mede doordat vrienden van mij ook hebben en ik ook nooit problemen mee heb, daarnaast is de ROG serie, natuurlijk extreme voor overclocken.

Sta je open voor andere merken? Zou egoïstisch en ik denk dief van mijn eigen portomonee zijn om te zeggen nee. Als ik gewoon gelijkwaardig kwaliteit en opties hebt en het is goedkoper, waarom niet?!

Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden:

Zoals je hieronder kan zien heb ik een dikke processor (6 core) en een dikke Moederbord waar je u tegen zegt. Het is geweldig natuurlijk zeker als ik naar CPU Benchmark kijkt, is dit 1 van de snelste en betaalbaarste Core i7. Ik weet alleen niet of het het geld ook waard is.
Ik heb wel gelezen dat DX12 meer op multicore gericht is en alle spellen langzaam aan hier ook eindelijk naar toe gaan, dus dan zou ik zeggen ja!
Alleen alle builds die ik hier vind, zijn allemaal de 6700k of 7700k's en dan vraag ik mij af waar blijft de 6850K dan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 6850K Boxed€ 599,-€ 599,-
1Asus Republic Of Gamers X99 RAMPAGE V EXTREME/U3.1€ 399,-€ 399,-
1Gigabyte GeForce GTX 1070 Xtreme Gaming 8GB€ 523,49€ 523,49
1Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M4B3733C17R€ 374,-€ 374,-
1Corsair Force MP500 240GB€ 161,65€ 161,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.057,14

Ik heb hier nu voor een 1070 kaart gekozen ipv 1080 kaart, omdat ik niet overtuigd bent van de kracht van de 1080 kaart op 4k schermen... Misschien beter dat ik pas kaart gaat kopen voor 4k als ik ook een scherm hebt die 4k doet, want kans bestaat ook dat ik eerst naar 2k gaat en daarmee voldoet (denk ik) de 1070 ook voor of niet?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- ik heb een full tower, daar moet in passen
- ik houd niet ect van de poppenkast van kleurtjes, ja het is leuk, maar pc kast staat toch meestal op de grond en daarnaast kost ook weer stroom en kan stuk gaan.
- energie verbruik, enigsinds, maar pc moet niet 24/7 aan staan en knappe game pc kan je niet zuinig bouwen waar je alles op wilt kunnen spelen volgens mij?

verder zou ik nu zo 1.2.3 niet weten wat ik nog zou kunnen aanvullen.

Ga je overklokken?
Ja, maar niet in extreme, spul moet wel knap blijven werken en zo'n grote goeroe ben ik ook niet er in 8)7

Wat verwacht je van ons?
Adviezen, waarmee ik een realistisch beeld behoudt, wat ik aan doen bent, maar ook een build komt die goed in elkaar zit en overna gedacht is.

Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze.
Ik wil een knappe build hebben, maar wel 1 die realistich is ook en niet over de top kwa geld gaat worden, hierin kan je te snel doorschieten, om blindelings snelste en duurste te pakken, maar heb je dat ook wel nodig en of is dat niet gewoon overpriced is iets anders wat net zo goed is en goedkoper, waarmee je uit eindelijk nog steeds zelfde doel haalt.

Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol?
Uiteraard speelt geld we een rol, vandaar dat ik jullie adviezen wilt hebben.
De eerste dillemma die ik al heb is processor en moederbord. Zie hier stukje terug waar ik het ook al aangaf.

Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen?
Ja graag, nooit te oud om te leren!

Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Als zelfde kwaliteit en snelheid haalt voor minder money, yes!

Alvast bedankt voor alle hulp!

Sven

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
Oei, je hebt redelijk wat geld te besteden en dan wordt het makkelijker om met geld te "smijten".

Als je dit geld echt puur en alleen gereserveerd hebt voor een nieuwe PC kun je er iets heel moois van maken.
Is het echter verstandig met geld omgaan om alles uit te geven?; Nee, maar als jij het graag wil >:).

mobo, cpu en ram zijn een beetje extreem voor wat jij wilt gaan doen. Tenzij ClownDB specifiek baat heeft bij zulke extreme RAM snelheden en CPU power waarvan jij vindt dat het het geld waard is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 372,63€ 372,63
1Asus Prime Z270-P€ 131,95€ 131,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 495,50€ 495,50
1Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14€ 138,50€ 138,50
1Samsung 960 EVO 250GB€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.272,58

Hoe ziet deze lijst er uit? Iets minder extreem :). Geen CPU met een prijs van een kleine tweedehands auto en een "normaal" moederbord. Maar gezien je budget niet echt ergens op bespaard ;).

Je vraag over waarom je de 6850K niet ziet. Simpel; veel te duur voor de performance die je er voor terug krijgt. Voor gaming is het al helemaal overbodig en is de 7700K eigenlijk ook overkill. Een redelijke i5 is al prima. Maar met het oog op de toekomst en wellicht andere software kan een i7 wenselijk zijn (denk aan rendering, streaming etc).

(Ik heb nog een 2600K uit 2011. Mijn GPU is de bottleneck en mijn CPU nog steeds niet na 6 jaar ;))

M.2 kaartje is inderdaad leuk als windows schijf.

Wat betreft 4K gaming, en dan ligt het er een beetje aan op welke settings (medium, ultra?), is alleen de GTX1080 op dit moment goed geschikt voor 4K@60FPS. Dus de vraag is; hoe graag wil jij 4K?

De 1070 is perfect voor 1440P en zal 2K vast ook prima kunnen draaien.

Wat voor voeding heb je precies? Is wel iets om rekening mee te houden met zulke hardware.

[ Voor 7% gewijzigd door Randleman op 06-02-2017 16:07 ]

• fireglide
Randleman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:50:
Oei, je hebt redelijk wat geld te besteden en dan wordt het makkelijker om met geld te "smijten".

Als je dit geld echt puur en alleen gereserveerd hebt voor een nieuwe PC kun je er iets heel moois van maken.
Is het echter verstandig met geld omgaan om alles uit te geven?; Nee, maar als jij het graag wil >:).

mobo, cpu en ram zijn een beetje extreem voor wat jij wilt gaan doen. Tenzij ClownDB specifiek baat heeft bij zulke extreme RAM snelheden en CPU power waarvan jij vindt dat het het geld waard is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 372,63€ 372,63
1Asus Prime Z270-P€ 131,95€ 131,95
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 495,50€ 495,50
1Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3200 CL14€ 138,50€ 138,50
1Samsung 960 EVO 250GB€ 134,-€ 134,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.272,58

Hoe ziet deze lijst er uit? Iets minder extreem :). Geen CPU met een prijs van een kleine tweedehands auto en een "normaal" moederbord. Maar gezien je budget niet echt ergens op bespaard ;).

Je vraag over waarom je de 6850K niet ziet. Simpel; veel te duur voor de performance die je er voor terug krijgt. Voor gaming is het al helemaal overbodig en is de 7700K eigenlijk ook overkill. Een redelijke i5 is al prima. Maar met het oog op de toekomst en wellicht andere software kan een i7 wenselijk zijn (denk aan rendering, streaming etc).

(Ik heb nog een 2600K uit 2011. Mijn GPU is de bottleneck en mijn CPU nog steeds niet na 6 jaar ;))

M.2 kaartje is inderdaad leuk als windows schijf.

Wat betreft 4K gaming, en dan ligt het er een beetje aan op welke settings (medium, ultra?), is alleen de GTX1080 op dit moment goed geschikt voor 4K@60FPS. Dus de vraag is; hoe graag wil jij 4K?

De 1070 is perfect voor 1440P en zal 2K vast ook prima kunnen draaien.

Wat voor voeding heb je precies? Is wel iets om rekening mee te houden met zulke hardware.
Op dit moment zit ik tot maandag op een andere locatie (zeg vakantie), waardoor ik niet weet wat voor voeding ik heb, maar het is er wel 1 die iets van 3 jaar in zit en modulair is. Aangezien hij in crossfire 4870 mag trekken, weet ik dat er 1 in zit die sterk genoeg is. Daarom houdt ik deze als optioneel erbij... Weet niet of deze ook al vervangen moet worden.

4K gaming opzich als aan mij ligt vrij snel, maar mijn bankrekening moet het ook toe laten natuurlijk. Als ik inderdaad de 6850 over boord gooi en naar build gaat wat jij aangeeft, welke 1080 videokaart zou je eventueel aanbevelen, aangezien die wel weer een prijsklasse hoger liggen.

• Randleman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-11 12:49
fireglide schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:40:
[...]

Op dit moment zit ik tot maandag op een andere locatie (zeg vakantie), waardoor ik niet weet wat voor voeding ik heb, maar het is er wel 1 die iets van 3 jaar in zit en modulair is. Aangezien hij in crossfire 4870 mag trekken, weet ik dat er 1 in zit die sterk genoeg is. Daarom houdt ik deze als optioneel erbij... Weet niet of deze ook al vervangen moet worden.

4K gaming opzich als aan mij ligt vrij snel, maar mijn bankrekening moet het ook toe laten natuurlijk. Als ik inderdaad de 6850 over boord gooi en naar build gaat wat jij aangeeft, welke 1080 videokaart zou je eventueel aanbevelen, aangezien die wel weer een prijsklasse hoger liggen.
Een 3 jaar oude voeding zou inderdaad nog wel even mee moeten kunnen, dit ligt aan welke voeding het precies is natuurlijk. Corsair heeft zeer goede maar ook zeer slechte voedingen geproduceerd.

De 1080 van MSI is een leuke kaart "voor het geld" mocht het zover komen.

pricewatch: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G

laat nog even weten welke voeding je hebt!

• fireglide
Maandag kom ik thuis, dan zou ik naar voeding kunnen kijken, ondertussen probeer ik in me mails te zoeken ernaar!

• fireglide
Dit is mijn voeding die er momenteel in zit.

Cooler Master V Series V1000

----------
Specificaties en productafbeeldingen

Verkrijgbaar sinds: 26 april 2013 - Beschikbaar bij 27 winkels
Populaire specificaties
Vermogen (watt) 1.000W
Voeding certificering 80 Plus Gold
Modulair Ja (volledig)
Voedingtype ATX, ATX12V 2.31, EPS12V 2.92
Continu- of geschat vermogen

Sommige fabrikanten noemen alleen het piekvermogen van een voeding. In dat geval tonen wij het geschatte vermogen, dat wel continue kan worden benut. De duurdere fabrikanten benoemen over het algemeen wel het continue vermogen, wat wij dan zullen aangeven.

Continu
+12V Rails Single
Alles sluiten
Vermogen en certificering
Vermogen (watt) 1.000W

Sommige fabrikanten noemen alleen het piekvermogen van een voeding. In dat geval tonen wij het geschatte vermogen, dat wel continue kan worden benut. De duurdere fabrikanten benoemen over het algemeen wel het continue vermogen, wat wij dan zullen aangeven.

Continu
+12V Rails Single
Capaciteit 12V1 rail 83A
Voeding certificering 80 Plus Gold
EU gecertificeerd Nee
Aansluitingen
Aantal SATA-aansluitingen 9x
Aantal molex aansluitingen 4x
Aantal PCI-e aansluitingen 8x 6+2-pins
CPU power connectors 4+4-pins EPS, 4-pins ATX
Modulair Ja (volledig)
Koeling
Aantal ventilatoren 1x
Diameter ventilator 135mm
Type koeling Actieve fan
Ventilator locatie Boven-/onderkant
Eigenschappen
Voedingtype ATX, ATX12V 2.31, EPS12V 2.92
Stroomspanningbeveiliging Kortsluiting, Overbelasting, Oververhitting, Spanningsbeveiliging
Mean Time Between Failures
Mean Time Between Failures

Dit is de gemiddelde tijd (in uren) voordat de component mogelijkerwijs fouten zou kunnen gaan vertonen. Hoe hoger dit getal, hoe langer de component mee gaat.

100.000u
Afmetingen
Hoogte 86mm
Breedte 150mm
Diepte 170mm
----------

[ Voor 2% gewijzigd door fireglide op 14-02-2017 11:47 . Reden: hyperlink naar voeding ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

mooi erin laten zitten, net als die 3770K en je moederbord/geheugen. voor gamen is een 6core vrijwel nutteloos, en een 7700K is vooral een hogere kloksnelheid. voer die 3770K op tot 4.5GHz en dat moet voldoende zijn, daaraan kun je rustig een 1070 hangen voor 1440p, zelfs 2 als je wilt.
die 4870 crossfire is zwaar de bottleneck. Haal een andere kast, schroef de boel over, nieuwe GPU erin en gaan!

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Helemaal eens met NLBUURMAN. Upgrade van videokaart en desnoods een nieuwe behuizing ga je genoeg aan hebben. Wacht daarna af wat AMD Ryzen gaat doen tov de huidige Intel cpu's en beslis op dat moment of een cpu/mobo/ram upgrade de moeite waard is. Ik denk dat je al erg tevreden zult zijn met de eerste stap.

• fireglide
Ik zit daarom nu ook te denken om GPU eerst alleen te gaan doen en dan twijfel ik tussen 1080 (1 van de goedkopere 1080 te nemen) of de hoogst geclockte 1070 aan te schaffen.

Ga bij me meissie die een AMD FX 8120 hebt, denk ik ook eerst alleen GPU doen, maar daar nog de 970 van nvidia er in knallen, die heeft heel stuk minder te besteden.

Ohja ik heb de 3770k al overgeklocked naar 4.6 ghz (volgensmij) met waterkoeling wordt hij gekoeld.

[ Voor 12% gewijzigd door fireglide op 15-02-2017 19:12 ]

Pagina: 1