Nieuwe router

Pagina: 1
Acties:

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:47
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een nieuwe router.

Wat is je budget?
Tja, tot ongeveer € 75,- dacht ik aan, ik was tweedehands aan het kijken.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Op dit moment heb ik thuis de standaard Ubee modem/router staan. Hieraan staan een computer en een NAS die via LAN verbonden is. Verder zijn er geregeld twee laptops, een raspberry pi, een Steam Link, een TV en een aantal mobiele apparaten verbonden met de router (voornamelijk via 5 GHz). Echter, als de vaste computer aan het downloaden is, valt geregeld al het internet van de andere apparaten weg. Dit betekent dat je op bijvoorbeeld een laptop geen pagina's meer kan laden, maar ook de NAS niet meer kan bereiken, het is zowel intern als extern (de apparaten blijven wel verbonden met het netwerk). Nu wilde ik dit oplossen met een nieuwe router, maar ik heb niet echt een idee waar ik aan kan zien of deze dit wel aan kan. Is er iets waar ik op moet letten? Ik had bijvoorbeeld een tweedehands D-Link dir-868l gevonden, zou deze dit wel aan kunnen?

[ Voor 13% gewijzigd door ParaDroid2 op 06-02-2017 15:19 ]

• dennisdennis12
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-02 21:15
heb je al eens contact op genomen met ziggo, dit is namelijk niet normaal en waarschijnlijk is er dan ook iets niet goed met jouw modemrouter.

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Ik heb ongeveer een gelijk aantal apparaten op een ubee modem van ziggo staan en heb geen enkel probleem. Als ik download wordt ook de bandbreedte op andere apparaten geknepen.
Je zou kunnen proberen de max download snelheid te verlagen naar 85% zodat andere apparaten daar gebruik van kunnen maken.