Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-03 10:39
Ik zoek een?
- Ik zoek een mobiele telefoon; niet groter dan 5 inch.
- Hij moet stock Android 7 draaien.
- De specificaties moeten gemiddeld tot goed zijn. (Als hij maar 'snel' is)

Wat is je budget?
Maakt in principe niet uit.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik gebruik de telefoon, heel ouderwets, voor bellen en sms-en (appen). De telefoon hoeft dus geen power-house te zijn om spelletjes e.d. te kunnen spelen.

Ik ben nu nog eigenaar van een Nexus 5 (geweldige telefoon). Enige probleem wat nu begint te komen is dat hij traag wordt. Ik hou mijn telefoon clean en gebruikt hem niet zo gek veel. Maar na 2,5 jaar begint hij merkbaar trager te worden (accu is bijv. nog prima, gaat makkelijk 1,5 dag mee).

Wat heb je zelf al gevonden?
Er is in mijn ogen eigenlijk maar 1 kandidaat:

- Google Pixel 5"

Maar deze is, zover ik weet, niet (echt) beschikbaar in Nederland. Nu overweeg ik een import, maar ik zie een beetje op tegen eventuele garantie problemen (of andere kinderziektes zoals de speakers). En een koopje is het nou ook niet bepaald.

Wat ik persoonlijk erg vreemd vind is dat er eigenlijk maar 1 (!) telefoon is die aan mijn vraag voldoet (althans, zover ik weet). Mijn 'eisen' zijn nou niet bepaald bijzonder toch... (gat in de markt??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Mausz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:19:
Wat ik persoonlijk erg vreemd vind is dat er eigenlijk maar 1 (!) telefoon is die aan mijn vraag voldoet (althans, zover ik weet). Mijn 'eisen' zijn nou niet bepaald bijzonder toch... (gat in de markt??)
Veel mensen gebruiken hun telefoon als speelgoed, en groter is altijd beter dus vandaar dat je kleine eenvoudige toestellen met Android niet zo snel meer zal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:14

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wat te denken van de Moto Z Play? Niet duur, vanilla Android (met welgeteld 2 Moto appjes). Draait nu nog op 6 maar krijgt een update naar 7 in de erg nabije toekomst.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
FooLsKi schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:23:
Wat te denken van de Moto Z Play? Niet duur, vanilla Android (met welgeteld 2 Moto appjes). Draait nu nog op 6 maar krijgt een update naar 7 in de erg nabije toekomst.
Deze bedoel jij? Is volgens mij geen 5" ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Een 5" scherm en dan meteen Android 7.0 is een hele lastige combinatie. De meeste fabrikanten moeten hun nieuwe product line, die uitkomt met Android 7.0, nog aankondigen. En bijna alle huidige toestellen hebben nog geen Android 7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:14

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Mausz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:26:
[...]

Deze bedoel jij? Is volgens mij geen 5" ..
Excusez, ik dacht minimaal 5". Denk dat een 5" wat lastiger gaat worden met vanilla Android. Misschien toch het overwegen waard? Zo enorm groot is die Z Play niet en hij werkt top, kan ik je uit eigen ervaring zeggen :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausz
Qua formaat wil ik best concessies doen hoor. Maar 5,5" vind ik dan wel weer te groot. Die kan ik niet met 1 hand bedienen en/of fatsoenlijk kwijt in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

pricewatch: LG Nexus 5X 16GB Zwart dan wordt dit hem denk ik ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik moet met jou voorwaarden dan meteen aan de Nexus 5X denken. Dat toestel is echter al wel weer meer dan één jaar oud, maar heeft momenteel wel Android 7.0. Helaas wel een 5,2" scherm.

Je zou ook voor de Wileyfox Swift 2 (Plus) kunnen gaan, maar die heeft midrange specs, dus voldoet waarschijnlijk niet aan je 'eisen-wens'.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 06-02-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-02 21:39

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

rens-br schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:22:
Ik moet met jou voorwaarde dan meteen aan de Nexus 5X denken. Dat toestel is echter al wel weer meer dan één jaar oud, maar heef momenteel wel Android 7.0. Helaas wel een 5,2" scherm.

Je zou ook voor de Wileyfox Swift 2 (Plus) kunnen gaan, maar die heeft midrange specs.
Moet even zeggen dat ik de Nexus 5X ook geen high end toestel kan noemen. Ik heb hem een jaartje gehad, maar accu was nooit best, en ik heb inmiddels een iPhone 6s van de zaak en die is toch merkbaar een stuk sneller.
Maar met de eisen van TS is het denk ik het beste wat er op het moment op de markt is.
De specs van de Nexus 6P zijn duidelijk een stuk beter, maar dan is het scherm ook gelijk een stuk groter. (en de prijs een stukje hoger)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 12-04 11:02
Je zal eventueel ook kunnen wachten tot het mwc voorbij is eind deze maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-05 10:39
Mausz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 15:20:
Qua formaat wil ik best concessies doen hoor. Maar 5,5" vind ik dan wel weer te groot. Die kan ik niet met 1 hand bedienen en/of fatsoenlijk kwijt in mijn broekzak.
In je broekzak zal best lukken. Het lukt mij (en vele anderen) zelfs met een 6" toestel.
Stock Android is schaars, vooral op 5".
Bijna stock Android is al wat meer van te vinden maar ook dan wordt 5" een lastige eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• katertje1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-04 09:45
Ik heb net deze BQ aquaris X5 plus gekocht. 32 / 3
https://www.bq.com/en/aquaris-x5plus
Is standaard android.
Zou update naar 7 moeten krijgen. Heeft in ieder geval wel de beveiligingsupdate voor januari 217 gehad.
bij amazon.de goedkoper :)

[ Voor 7% gewijzigd door katertje1 op 12-02-2017 11:50 ]

Pagina: 1