Geholpen
[ Voor 104% gewijzigd door ruubs11 op 30-09-2021 22:44 ]
[ Voor 104% gewijzigd door ruubs11 op 30-09-2021 22:44 ]
Ik zou het probleem eerst eens in een andere hoek zoeken, want al is een HD6850 niet bijzonder snel meer, deze games zouden gemakkelijk op redelijke instellingen moeten kunnen draaien op het veelgebruikte 1920x1080.ruubs11 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:01:
Dit omdat ik games zoals: CSGO, Overwatch, League of Legends, Diablo3 bijna allemaal op de laagste settings moet zetten om ze redelijk te kunnen spelen.
[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 06-02-2017 14:10 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Budget is maximaal 300, maar hoe goedkoper hoe beter.UltiemePCNerd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:07:
Wat is je budget, voeding en resolutie?
Ik kan deze games eigenlijk net niet lekker draaien met 60fps op een resolutie van 1440 x 900. Laat staan op een resolutie van 1080pD4NG3R schreef op maandag 6 februari 2017 @ 14:09:
[...]
Ik zou het probleem eerst eens in een andere hoek zoeken, want al is een HD6850 niet bijzonder snel meer, deze games zouden gemakkelijk op redelijke instellingen moeten kunnen draaien op het veelgebruikte 1920x1080.
Hoe staat het met de temperatuur van je componenten?
Maxed out zullen niet al die games even lekker lopen, maar op medium-high zouden alle games die je daar opnoemt prima moeten draaien, al helemaal op 1440x900.ruubs11 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:12:
Ik kan deze games eigenlijk net niet lekker draaien met 60fps op een resolutie van 1440 x 900. Laat staan op een resolutie van 1080p
En de temperaturen onder load zijn?Met de temperatuur van mijn componenten is na mijn inzien niks mis mee.
Met de standaard cooler van mijn cpu wel. Heb deze een tijdje terug vervangen door een Cooler Master Hyper 212 EVO
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 06-02-2017 16:21 ]
Randleman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:21:
Iets als MSI Afterburner of HWMonitor.
Dit zijn de resultaten, CSGO laagste settings. Als veel op het beeldscherm gebeurt dropt de FPS tussen de 40 en 60. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld OverwatchD4NG3R schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:21:
Furmark en Prime95 (De 2e optie kiezen bij Prime) voor een paar minuten laten draaien. Gebruik (een combinatie van) HWMon (CPU en GPU), Coretemp (CPU) en Afterburner (GPU) om de temperaturen uit te lezen.
HWMon is meestal al voldoende, maar even kijken of de temps die daar worden weergeven overeen komen met die van andere software is altijd een goed idee.
Voor de CPU moet je kijken naar temperaturen maximaal rond de 75c en voor de GPU zou je onder de 95c moeten blijven.
[ Voor 20% gewijzigd door D4NG3R op 06-02-2017 16:45 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Randleman op 06-02-2017 16:47 ]
Randleman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:47:
Dit is inderdaad niet wat je verwacht met deze specs. temperaturen zijn prima. Load van de GPU is laag dus duidt op een andere bottleneck. Load op de CPU is op zijn max redelijk hoog. Wat is de load idle?
Kun je ook eens je ram verbruik checken tijdens het gamen? Je weet maar nooit met CS:GO.
UPDATE: D4NG3R was me voor
Ik ben nu een GPU Stress test aan het doen met furmark.D4NG3R schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:45:
Je GPU word maar 25% belast en je CPU dik tegen de 70% aan (Met een gemeten piek van >98%), wat is je CPU verbruik wanneer je geen games open hebt staan?
(Daarnaast noemde ik niet voor niets Furmark en Prime95, test die ook even)
Edit: En speel je normaliter wel fullscreen? Windowed spelen heeft nogal invloed op de performance (en inputlag).
Load en temps in idle niks raars te zien zo.ruubs11 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:51:
[...]
[...]
Ik ben nu een GPU Stress test aan het doen met furmark.
tweede plaatje zie je hoe mijn pc idle loopt https://imgur.com/a/WIVDY
ik speel wel altijd fullscreen windowed omdat ik 2 beeldschermen gebruik
hier de stresstest, na het nemen van de screenshot nog 10 min door laten lopen, veranderde niks. tweede plaatje is CSGO in fullscreen modeRandleman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 16:54:
[...]
Load en temps in idle niks raars te zien zo.
Probeer het eens in fullscreen aangezien fullscreen windowed nog wel eens problemen kan veroorzaken met performance ( al betwijfel ik dat daar het probleem in zit bij jou). Na je stresstest
[ Voor 7% gewijzigd door ruubs11 op 06-02-2017 17:19 ]
Oei! in CS:GO is toch echt een CPU bottleneck volgens de monitoring. Al kan ik me dat nauwelijks voorstellen... Kun je eens kijken hoeveel RAM je verbruikt tijdens het spelen? Lees vaker dat dit een probleem *kan* zijn in CSGO.ruubs11 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:18:
[...]
hier de stresstest, na het nemen van de screenshot nog 10 min door laten lopen, veranderde niks. tweede plaatje is CSGO in fullscreen mode
EDIT; zoals je kan zien ss precies op een fpsdrop gemaakt na het maken van een HS
http://imgur.com/a/VHNrM
daar lijkt het inderdaad op. heb gedaan wat je zei maar denk dat het inderdaad aan mijn CPU ligt.Randleman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:24:
[...]
Oei! in CS:GO is toch echt een CPU bottleneck volgens de monitoring. Al kan ik me dat nauwelijks voorstellen... Kun je eens kijken hoeveel RAM je verbruikt tijdens het spelen? Lees vaker dat dit een probleem *kan* zijn in CSGO.
En doe even fps_max 300 in de console van CS;GO voor de zekerheid.
[ Voor 8% gewijzigd door ruubs11 op 06-02-2017 17:35 ]
Klopt dat CS;GO extreem CPU bound is. Hij heeft het echter in *alle* spellen. En hoe verklaar je dit?UltiemePCNerd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:03:
CSGO is extreem CPU bound. Mijn 2550k @ 4.5 ghz met een R9 fury haalt 200 fps op max, en een vriend van mij met een i5 4440 en een 960 loopt ook op 200 fps.
[ Voor 5% gewijzigd door Randleman op 06-02-2017 19:37 ]
Virus?Randleman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:36:
[...]
Klopt dat CS;GO extreem CPU bound is. Hij heeft het echter in *alle* spellen. En hoe verklaar je dit?
Zelfde setup als TS.
YouTube: CS:GO Test: Sapphire Radeon HD 6850 Toxic [MAX GRAPHICS]
FPS:
During Recording: 47~60
Without Recording: 122~164
Heb gisteren een schone win10 installatie gedaan op een nieuwe SSD met uiteraard de nieuwste drivers.UltiemePCNerd schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:51:
[...]
Virus?
Thermal throttling?
Xbox DVR?
Extreem slome schijf?
Oude drivers?
etc..
Wow this blew my mind! Nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Als nog een upgrade doen of de oorzaak in mijn huidige systeem vindenRandleman schreef op maandag 6 februari 2017 @ 19:36:
[...]
Klopt dat CS;GO extreem CPU bound is. Hij heeft het echter in *alle* spellen. En hoe verklaar je dit?
Zelfde setup als TS.
YouTube: CS:GO Test: Sapphire Radeon HD 6850 Toxic [MAX GRAPHICS]
FPS:
During Recording: 47~60
Without Recording: 122~164
Een legaal kopie? Indien niet zit daar wellicht het probleem.ruubs11 schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:48:
[...]
Heb gisteren een schone win10 installatie gedaan op een nieuwe SSD met uiteraard de nieuwste drivers.
Zou het probleem in kunnen zitten, maar lijkt me heel onwaarschijnlijk.D4NG3R schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:13:
[...]
Een legaal kopie? Indien niet zit daar wellicht het probleem.
[ Voor 27% gewijzigd door Randleman op 07-02-2017 09:57 ]
Dit lijkt mij inderdaad ook onwaarschijnlijkD4NG3R schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:13:
[...]
Een legaal kopie? Indien niet zit daar wellicht het probleem.
Heb de gamebar voor ik deze topic startte al via de regedit manier uitgeschakeldRandleman schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:17:
[...]
Zou het probleem in kunnen zitten, maar lijkt me heel onwaarschijnlijk.
*rent snel weg*
@TS heb je het al een keer fullscreen geprobeerd zonder windowed? Is dit probleem trouwens altijd al aanwezig?
Probeer dit ook even: https://support.steampowe...le.php?ref=6239-DZCB-8600
Gezien je reactie is de installatie dus niet legitiem, en helaas voor jouw hebben verreweg de meeste downloads rotzooi ingebakken zitten.ruubs11 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:54:
[...]
Dit lijkt mij inderdaad ook onwaarschijnlijk
Gebruik dan DDU om je oude drivers te verwijderen!ruubs11 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 22:54:
[...]
Dit lijkt mij inderdaad ook onwaarschijnlijk
[...]
Heb de gamebar voor ik deze topic startte al via de regedit manier uitgeschakeld
ook heb ik het op de 'normale' fullscreen modes geprobeerd (zonder windowed)
Vriend van me zei zojuist "probeer eens een oudere driver van je GPU" Hij heeft zelf ook een AMD kaart en had wat FPS issues met Rocket League.
Ook dit lijkt me onwaarschijnlijk aangezien het aan mijn volgens de monitoring aan mijn CPU lijkt te liggen.
Uiteraard ga ik het wel uit proberen want ik zie door de bomen het bos niet meer haha
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq