Toon posts:

Klokfouten Mac (Mini)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste!

Ik heb een vraag over de accuraatheid van het optische signaal van mijn Mac mini ivm gebruik voor audio.
En wel of er fouten worden gemaakt en zo ja,. wat zijn de afwijkingen hier in ??

Deze vraag ook al bij diverse personen bij Apple gesteld maar niemand kan me hier een antwoord op geven.

Iemand hier een idee?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:00

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar de appelboom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom zouden er fouten in zitten dan? Heb je echt problemen of zoek je naar problemen die je nog niet hebt?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DennusB schreef op maandag 6 februari 2017 @ 17:45:
Waarom zouden er fouten in zitten dan? Heb je echt problemen of zoek je naar problemen die je nog niet hebt?
Nee😉 ...onderwerp laaide weer op aan deze kant, had het eerder al eens uitgezocht jaren geleden maar ff niet precies meer hoe en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-10 09:43

mr.paaJ

generatie cmd+z

De uitgang is in principe foutloos. Zonder problemen bitperfect uitvoer.

Waar kwaliteitsverschil in kán zitten in vergelijk met een losse kaart of USB DAC of wat dan ook is jitter, kleine timingvariaties in het digitale signaal. Een fatsoenlijke DAC heeft hier een buffer voor en de meningen over de hoorbaarheid zijn sterk verdeeld.
Het een en ander is afgankelijk van de rest van je apparatuur maar je moet het wel heel gek maken als de digitale uitvoer van de Mini écht de zwakke schakel is ;)

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mr.paaJ schreef op maandag 6 februari 2017 @ 20:03:
De uitgang is in principe foutloos. Zonder problemen bitperfect uitvoer.

Waar kwaliteitsverschil in kán zitten in vergelijk met een losse kaart of USB DAC of wat dan ook is jitter, kleine timingvariaties in het digitale signaal. Een fatsoenlijke DAC heeft hier een buffer voor en de meningen over de hoorbaarheid zijn sterk verdeeld.
Het een en ander is afgankelijk van de rest van je apparatuur maar je moet het wel heel gek maken als de digitale uitvoer van de Mini écht de zwakke schakel is ;)
Dankje voor je antwoord!
Dit is wat ik al reeds dacht;-)
Pagina: 1