(weer) een geile heatsink gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hazzz-E
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09-2025

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

24k goud? Was zilver niet een veel betere warmte geleider?

Wel geil - niet goed! :)

Verwijderd

inderdaat wel geil niet goed :) ben benieuwd wat de resultaten van dat ding zijn... ff HardOCP in de gaten houden

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 15:25
En geschikt voor 3 soorten sockets??

Vage zooi...

Verwijderd

Hmm... zal wel duur zijn!!! Want goud is natuurlijk kostbaarder dan zilver. Daarentegenover geleidt goud vele malen beter dan zilver.

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Leuk speelgoed..

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Op dinsdag 03 juli 2001 01:30 schreef Raptor het volgende:
Hmm... zal wel duur zijn!!! Want goud is natuurlijk kostbaarder dan zilver. Daarentegenover geleidt goud vele malen beter dan zilver.
Goud geleid helemaal niet vele malen beter dan zilver, slechts iets beter. Dat is dan ook meteen de reden waarom het nog niet zo vaak is toegepast.

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Dun laagje 24k goud is volgens mij waardeloos. (in de zin van niet duur)

De vos loopt door het bos.

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 01:35 schreef Frits Bolkestein het volgende:

[..]

Goud geleid helemaal niet vele malen beter dan zilver, slechts iets beter. Dat is dan ook meteen de reden waarom het nog niet zo vaak is toegepast.
OK, ik was ff in de war met de stroomgeleiding. Maar goed, het is een leuk speeltje voor de rijken der aarde.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
goud geleid MINDER goed dan zilver...
het wordt alleen vaak gebruikt voor vergulding van stekkers en co omdat het heel edel is...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

erug koolie. kan je zelf het nog modden naar 12cm

>:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:) >:)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 01:46 schreef P5ycho het volgende:
goud geleid MINDER goed dan zilver...
het wordt alleen vaak gebruikt voor vergulding van stekkers en co omdat het heel edel is...
Het schijnt wel weer dat goud beter de warmte afstaat aan lucht dan koper.
De Zalman CNPS3100G heeft daarom ook bladen van koper die bedekt zijn met een dun laagje goud. Het koper voert de warmte van de processor af, en het goud neemt de warmte van het koper af en staat deze af aan de lucht. Bovendien zorgt het goud ervoor dat het koper niet gaat oxideren.

Verwijderd

volgensmij presteerde die slechter dan de koperen

Verwijderd

Mja, sommige reviews komen inderdaad op die verrassende uitslag... misschien komt het omdat de onderkant van de gouden zalman ook verguld is :? In dat geval zou je 'm handmatig nog ff bij moeten polijsten. Maar ik ben nogal huiverig om zoiets te gaan doen bij een mooie koeler van 125 piek die al heel mooi glad gepolijst is...

Het verschil tussen de koperen en de gouden is in elk geval miniem (goed of slecht), maar het ziet er wel mooier uit en je weet zeker dat het niet gaat oxideren :)

Verwijderd

Mhh..

Het is hetzelfde probleem als je koper met aluminium gaat vergelijken. Omdat goud minder warmte verliest, moeten de finnen weer dunner zijn om genoeg warmte af te staan. Het probleem met die Zalman is dat ze goud op de koperen koeler hebben aangebracht, waardoor de finnen weer dikker worden. Staat leuk, maar is wat contra produktief.

En aangezien goud (zilver ook) harder is dan koper, heeft het als laagje tussen de CPU en de koeler ook weer nadelen.

Bij de Alpha koelers kun je goed zien dat zelfs het AMD opschrift in de koperlaag staat. Dat is een laagje puur zacht rood koper. Vaak is het een wat hardere legering.

Beetje koper om oud zilver, als U mij de woordspeling toestaat ;)

Verwijderd

Op dinsdag 03 juli 2001 13:17 schreef Hooi het volgende:
Het is hetzelfde probleem als je koper met aluminium gaat vergelijken. Omdat goud minder warmte verliest, moeten de finnen weer dunner zijn om genoeg warmte af te staan. Het probleem met die Zalman is dat ze goud op de koperen koeler hebben aangebracht, waardoor de finnen weer dikker worden. Staat leuk, maar is wat contra produktief.
Oftewel, jij raad aan om voor de koperen Zalman te gaan? Damn, nu weet ik het echt niet meer... die gouden ziet er juist zo strak uit, en hij is nu nog maar 99 piek zie ik zojuist in de pricewatch!

Nouja, misschien doe ik 'm ook gewoon wel. Je kunt voor het gemak wel zeggen dat er geen verschil tussen zit, maar de gouden zal in elk geval niet oxideren en hij ziet er mooier uit :P

Verwijderd

Denk ik ook,
het verschil is maar een graad of zo op 1Ghz en twee op 1300. Niet veel dus.

Gaan voor die gouden banaan!
:P
Pagina: 1